اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906244551714586

راهنمای سفر به شهر زیبای ایروان

کد: 139906244551714586

https://bit.ly/3iYjoLj

، تهران , (اخبار رسمی): ایروان شهری ست جذاب و دیدنی با ساختمانهای مدرن در خیابان هایی سنتی که از طبیعتی زیبایی و کوهستانی برخوردار است.ایروان مرکز فرهنگی ارمنستان است و مراکز آموزش عالی و موزه های بسیاری را در آن می توان دید.بیش از یک میلیون نفر در این شهر زیبا و دیدنی کشور ارمنستان زندگی می کنند.

راهنمای سفر به شهر زیبای ایروان
راهنمای سفر به شهر زیبای ایروان

ایروان پایتخت زیبا و تاریخی کشور ارمنستان در نزدیکی مرزهای ترکیه قرار گرفته است. بهترین زمان سفر به ایروان در فصل بهار و اواسط شهریور تا اواخر مهر ماه است

بهترین زمان سفر به تور ایروان در فصل بهار و اواسط شهریور تا اواخر مهر ماه است.

جاذبه های گردشگری

ایروان، شهری است که این روزها مورد علاقه بسیاری از گردشگران بوده و به ویژه یکی از مقاصد محبوب گردشگران در ایران است.

پایتخت ارمنستان، شهری است با جاذبه های تاریخی فراوان که مردم بسیار مهمان نوازی هم دارد و یکی از درآمدهای اصلی این شهر هم از ورود گردشگران است. برخی از مهمترین جاذبه های ارمنستان عبارتند از:

میدان جمهوری

مهمترین قسمت شهر ایروان با آبنمایی بسیار زیبا و نورپردازی حیرت انگیز در شب میدان جمهوری ایروان است. شاهکاری از الکساندر تامانیان معمار مشهور ارمنی که بسیاری از بناهای مهم کشور ارمنستان در آن قرار دارند. اگر مسافر ایروان هستید حتما از این میدان فوق العاده دیدن کنید.

کاسکاد

این پلکان بسیار زیبا و جذاب با فضای سبز زیبا، آبنماهای حیرت انگیز و گلهای بسیار فوق العاده اش یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری ارمنستان است. بالای این پله های منظره ای خیره کننده از شهر ایروان و کوه های آرارات را می توانید ببینید. کافه ها و رستورانهای اطراف کاسکاد نیز می توانند سفر شما به این بنای بسیار زیبا را کامل کنند.

موزه تاریخ ارمنستان

اگر به تاریخ علاقه دارید بازدید از این موزه و بخشهای مختلف آن مانند بخش مردم شناسی، سکه شناسی و ... را از دست ندهید. این موزه یکی از اماکن مورد علاقه مسافران به ارمنستان است و هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن 400 هزار اثر مربوط به دوران کهن، عصر برنز و ... که در این موزه نگهداری می شوند از آن بازدید می کنند.

مسجد کبود ایروان

در سفر به ارمنستان بازدید از این مسجد زیبای آبی رنگ در مرکز شهر ایروان  را از دست ندهید. این مسجد که به آن مسجد آبی و مسجد پارسی هم می گویند در قرن 18 ساخته شده و با معماری زیبا و سابقه تاریخی طولانی خود یکی از مقاصد محبوب گردشگران در ایروان است.

موزه نسل کشی ارامنه, کلیسای جامع سارکیس مقدس, موزه پاراجانف, پارک عشاق, ماتناداران و ... از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر زیبای کشور ارمنستان هستند.

معروفترین غذاهای ارمنستان

غذاها و چشیدن طعم های متفاوت بخش جدایی ناپذیر سفر هستند. در ایروان هم خورن غذاهای خوش طعم این کشور را که بسیاری از آنها به طعم غذاهای بی نظیر ایرانی هم بسیار نزدیک هستند را فراموش نکنید. در زیر برخی از این غذاها را معرفی کرده ایم.

قاپاما

خوراکی تهیه شده از کدو تنبل که داخل آن را با برنج, بادام, زردآلو, آلو و .... پر می کنند و روی آن سسی که از عسل و دارچین درست می شود می ریزند. اگر قصد خوردن غذایی خوش طعم و متفاوت را دارید قاپاما را از دست ندهید.

خاش

خاش یا همان کله پاچه خودمان که پا و سر پخته شده گوسفند است. اگر از علاقه مندان به کله پاچه هستید در ایروان هم خوردن آن را فراموش نکنید.

مانته

مانته یا مانتی که در کشورهای دیگری مانند ترکیه هم وجود دارد خمیر نازکی و لطیفی است که درون آن را با گوشت و سبزیجات پر کرده و آن را با سس گوجه و ماست موسیر سرو می کنند.

دلمه

یکی از معروفترین و محبوبترین عذاهای ایروان دلمه است. برگ مو یا برگ کلم که درون آن را با گوشت, سبزیجات, عدس و یا ترکیبات گیاهی پر کرده و در ایران و بسیاری کشورهای دیگر هم با شکل های متفاوت درست می شود.

گاتا

اگر عاشق شیرینی هستید خوردن این شیرینی معروف ارمنی را از دست ندهید. گاتا انواع مختلفی دارد و از ترکیب آرد, جوش شیرین و آجیل درست می شود.

خورووات, هاریسا, کوفته, کوفته سینی, خوراک گوشت با سس انار, خاشلاما و... از دیگر غذاهای سنتی و معروف شهر ایروان محسوب می شوند.

بهترین مراکز خرید ارمنستان

ایروان مال

شناخته شده ترین مرکز خرید ایروان که در سال 2014 افتتاح شد مرکز خرید ایروان مال است که حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید دیدن معماری بی نظیر این مرکز بسیار لذت بخش است. برندهای مختلف دنیا در این مرکز خرید بزرگ و دیدنی شعبه داشته و از بهترین مراکز خرید ایروان محسوب می شود.

اگر قصد سفر و بازدید از این شهر جذاب را دارید میتوانید با خرید تور از خدمات ویژه بهره‌مند شوید.

دالما گاردن

مرکز خریدی سه طبقه و بسیار بزرگ که انواع اجناس و کالاها از بهترین برندها را می توان در آنجا یافت. در این مرکز همچنین امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی مانند انواع کافه ها و فست فودها, سالن سینما, سالن بولینگ و ... هم وجود دارد.

بازار ورنیساژ

این بازار نوعی مرکز خرید است که علاوه بر خرید کردن با قیمت مناسب می توانید از گشت و گذار در این فضای زیبا و فوق العاده لذت ببرید. بازار ورنیساژ در فضای باز و تنها در روزهای شنبه و یکشنبه در میدان جمهوری برپا می شود و در آن می توانید صنایع دستی و دست سازه های هنرمندان ارمنی را مشاهده و خرید کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس هواپیمایی مانیا پرواز رویایی

شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری مانیا پرواز رویایی با مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به شماره مجوز 14404/ت/23203 ه با هدف ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری متمایز و درخور شآن و مقام هموطنان گرامی تاسیس گردیده است. این شرکت با رویکرد مدیریت علمی و با درک نیاز واقعی مسافران مبتنی بر تجربه 15 ساله موسس و مدیران خود وبهره جویی از پرسنل متخصص و فارغ التحصیلان صنعت گردشگری ، از آغاز فعالیت تا هم اکنون همواره تلاش خود را بر آن داشته تا با شناسایی دقیق نیاز شما ودر نظر گرفتن سلیقه تک تک مسافران خود بهترین خدمات مسافرتی را با بالاترین استانداردهای جهانی و با مناسب ترین و منصفانه ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهد. برخی از خدمات ما: - رزرو آنلاین هتل در کلیه شهر های جهان و صدور آنی واچر رسمی به صورت گروهی و انفرادی با نرخ های کاملا رقابتی. - اجرای تورهای تفریحی ، نمایشگاهی ، تخصصی و ... به صورت گروهی و انفرادی از جمله تور بالی، تور پوکت، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور استانبول ، تور ماکائو، تور هنگ کنک، تور سنگاپور، تور صربستان، تور کوش آداسی ، تور مجارستان، تور اکراین، تور روسیه ، تور گرجستان، تور اسپانیا، تور ایتالیا، تور هند، تور گوا، تور سوچی، تور سریلانکا، تور برزیل، تور آفریقای جنوبی،تور آنتالیا، تور استانبول ، تور چین, تور لنگکاوی، تور مالدیو و .... - اخذ وقت سفارت و ویزای توریستی و تجاری از کلیه کشورها از جمله: ویزای شنگن، ویزای اکراین، ویزای کانادا، ویزای روسیه، ویزای آذربایجان،ویزای تاجیکستان، ویزای ترکمنستان، ویزای تجاری ، گروهی و انفرادی چین

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی