اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140302087901723593
در دسترس نیست

بهترین شهرهای شمال برای یک روز آرامش و دوری از هیاهو

کد: 140302087901723593

، (اخبار رسمی): برای یک سفر جذاب کوتاه یا چند روزه یکی از بهترین مقاصد شهرهای شمالی ایران هستند. جایی که جادوی طبیعت باعث می‌شود تا خستگی‌های طول هفته به کلی از یادتان برود. پس هر فرصتی را برای رفتن به سفر غنیمت بشمارید و حتی یک آخر هفته که زمان خالی دارید را برای دیدن طبیعت و جاذبه‌های آن از دست ندهید.

بهترین شهرهای شمال برای یک روز آرامش و دوری از هیاهو
بهترین شهرهای شمال برای یک روز آرامش و دوری از هیاهو
بهترین شهرهای شمال برای یک روز آرامش و دوری از هیاهو
بهترین شهرهای شمال برای یک روز آرامش و دوری از هیاهو

با وجود اینکه شهرهای شمالی بسیار گسترده هستند و این خطه سبز از گیلان تا مازندران و گلستان ادامه پیدا کرده ولی شهرهای مازندران به دلیل نزدیکی به تهران همیشه در اولویت سفر برای بسیاری از افراد به ویژه پایتخت‌نشینان قرار می‌گیرد. پس بی‌دلیل نیست که اقامت و امکانات رفاهی و تفریحی و تنوع ویلا در آن بیشتر از سایر شهرها باشد.

با وجود اینکه بهترین گزینه برای اقامت در شمال ویلاست مخصوصا ویلاهایی که چشم‌انداز زیبایی به دریا یا جنگل داشته باشند ولی اجاره سوئیت هم گزینه مناسبی به‌شمار می‌رود. برای رزرو هر یک از آن‌ها، از جمله مواردی که باید به آن توجه کنید، هزینه سفر، مقصدی که انتخاب کرده‌اید، تعداد نفرات و سایر شرایط است.

حالا سوال اصلی اینجاست که در بین تنوع بالای شهرهای شمالی کدام شهر را برای سفر آخر هفته‌ای انتخاب کنیم. چه فصلی برای شمال گردی مناسب‌تر است و در نهایت چه جاذبه‌هایی در هر مقصد منتظر شماست؟ در ادامه چند شهر دیدنی به همراه جاذبه‌ها و بهترین زمان سفر را به شما معرفی خواهیم کرد که به‌عنوان چند پیشنهاد مقصد برای زمانی که قصد سفر دارید به کار می‌آیند.

شهرهایی که فاصله کمتری با تهران دارند، معمولا برای سفر محبوب‌تر هستند و از یک طرف اگر در تعطیلات به آنجا سفر کنید، شلوغ‌ترند اما از سوی دیگر شرایط و امکانات کامل‌تری برای سفر دارند که یک مزیت مهم برای انتخاب مقصد به‌شمار می‌رود. در بین شهرهای شمالی نزدیک به تهران قطعا باید سراغ استان مازندران بروید.

استانی که تعداد زیادی شهر ساحلی و جنگلی را در دل خود جا داده و با اجاره ویلا در مازندران و شهرهای مختلف آن می‌توانید در یک ویلای ساحلی یا جنگلی اقامت داشته باشید.

البته که برخی از شهرها مثل چالوس و نوشهر علاوه‌بر نزدیک بودن به پایتخت، میراث‌دار ساحل و جنگل به‌صورت هم‌زمان هستند و در کنار آن جاذبه‌های طبیعی و دیدنی مختلفی را در دل خود جای داده‌اند که هر یک علاوه‌بر اینکه در سفرهای کوتاه طبیعت خود را به رخ شما می‌کشند، برای سفرهای طولانی‌تر نیز جاهای دیدنی زیادی را به نمایش می‌گذارند.

از طرف دیگر این شهرها فاصله کمی با هم دارند که با اجاره ویلا مازندران می‌توانید چند شهر مختلف را به‌صورت هم‌زمان به‌عنوان مقصد انتخاب کنید.

جاهای دیدنی نمک آبرود

یکی از دیدنی‌ترین شهرها در این استان با همین ویژگی، نمک آبرود است. شهری توریستی که چندین هتل و مجتمع تفریحی دارد و شرایط سفر را از هر نظر برای شما مهیا می‌کند. بهترین گزینه برای اقامت در این شهر نیز اجاره ویلا در نمک آبرود است که لذت سفر شما را دو چندان می‌کند.

اما چه جاذبه‌هایی در این شهر باعث محبوبیت آن شده؟ در پاسخ باید گفت امکانات این شهر در درجه اول برای مسافران اهمیت دارد. اما وجود مجتمع تفریحی تله کابین نمک آبرود نیز پرطرفدار بودن آن بی‌تاثیر نیست. البته این مجتمع تفریحی فقط دارای تله کابین نیست و تفریحات مختلفی را به شما ارائه می‌دهد که در ادامه به‌طور کامل آن را معرفی می‌کنیم.

گل سرسبد تفریحات این مجتمع تله‌کابین است که عمری حدودا ۳۰ ساله دارد و شما را با گذر از مناظر زیبا و دیدنی از دریا، کوه و جنگل به قله‌های این منطقه می‌رساند.

گزینه دیگر، سورتمه است که یک تجربه هیجان‌انگیز را به شما هدیه می‌دهد و امکان استفاده برای کودکان ۵ ساله تا بزرگسالان دارد.

از دیگر تفریحات این مجموعه می‌توان پارک جنگلی، سینما ۶ بعدی، باشگاه تیراندازی، پینت بال، زیپ لاین، پل معلق و پیست موتور چهار چرخ را معرفی کرد. ضمن اینکه می‌توانید از تفریح در ساحل نیز لذت ببرید.

این نکته را در نظر داشته باشید که فاصله شهرهای شمال در مازندران با یکدیگر بسیار کم است. به همین دلیل اقامت در شهرهایی که امکانات بیشتری دارد، در اولویت قرار می‌گیرند. با این اوصاف می‌توانید با اجاره ویلا نمک آبرود علاوه‌بر گشت‌وگذار در این شهر سری به شهرهای دیگر و جاذبه‌های آن‌ها نیز بزنید.

در نزدیکی نمک آبرود، چالوس نیز گزینه بسیار جذابی برای گشت‌وگذار است. مقصدی که نزدیک‌ترین شهر شمالی به تهران آن هم از یک مسیر شگفت‌انگیز یعنی جاده چالوس است که در زمانی کمتر از ۳ ساعت شما را به مقصد می‌رساند.

در چالوس هم می‌توانید به تماشای ساحل خزر از یک طرف و جنگل‌های سرسبز هیرکانی از طرف دیگر بروید. اگر در اواخر بهار یا فصل تابستان هم سفر کنید و نگران گرمای هوا باشید، ارتفاعات و کوه‌های چالوس بهترین جا برای سفر شما خواهد بود.

به‌طور کلی بهترین فصل سفر به شمال نیز بهار و پاییز است که هوا معتدل و خنک و بدون هیچ رطوبتی‌ست که حتی در شهرهای ساحل با قدم زدن در کنار دریا نیز نه تنها آزاردهنده نیست بلکه از آن لذت خواهید برد. در این فصول همچنین جنگل‌گردی با زیبایی‌های دو چندانش و جاده‌های پیچ در پیچ که به یک روستا در دل جنگل منتهی می‌شوند، شما را شگفت‌زده خواهند کرد؛ بهار با سرسبزی و تازگی‌اش و پاییز با بوم نقاشی هزار رنگش که الحق سنگ تمام می‌گذارند.

با این توصیف بدون هیچ بهانه‌ای آخر هفته‌هایی که زمان بیشتری دارید را برای یک سفر شمال برنامه‌ریزی کنید تا از بودن در دل طبیعت لذت ببرید و کمی از هیاهوی همیشگی دور باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شب

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]