اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003175166315489

افزایش فروش

راهکارهای بهبود ارتباط با مشتریان و افزایش فروش

کد: 140003175166315489

https://bit.ly/2RuJFs1

، (اخبار رسمی): در این مقاله به راهکارهای بهبود ارتباط با مشتری با استفاده از نرم‌افزار CRM می‌پردازیم. خواهیم خواند که چگونه می‌توان ارتباط با مشتری را بهبود بخشید و در نتیجه‌ی آن شاهد افزایش سودآوری و کاهش هزینه‌های سازمان یا شرکت خود شد.

راهکارهای بهبود ارتباط با مشتریان | افزایش فروش
CRM

CRM چیست؟

CRM خلاصه شده‌ی عبارت Costumer Relationship Management است در لغت به معنای مدیریت ارتباط با مشتری ست. CRM به طور کلی به معنای استراتژی‌ای ست که تعاملات میان شرکت و مشتریان (اعم از مشتریان بالقوه یا احتمالی) را در نظر می‌گیرد و در راستای بهبود آن گام برمی‌دارد. هدف نهایی این استراتژی هم افزایش سود شرکت و کاهش هزینه‌های آن و حتی بازگشت سرمایه است. در ادامه به چگونگی عملکرد آن می‌پردازیم.

اگر شما صاحب یک کسب و کار خواه کوچک، خواه بزرگ باشید، احتمالا با جمله‌ی «مشتری، بزرگ‌ترین سرمایه است.» موافق خواهید بود. حتما در تمام طول فعالیت خود تلاش کرده‌اید در راستای جذب مشتری و رضایت او بکوشید.

نرم افزار CRM چه کمکی به رضایت و وفاداری مشتری می‌کند؟

اکنون می‌خواهیم بدانیم نرم‌افزار CRM چگونه به بهبود ارتباط کسب و کار شما و مشتریانتان می‌انجامد. با استفاده از داده‌هایی که بر اساس علایق مشتریان شما، سابقه‌ی خرید آن‌ها و ترجیحات و سایر موارد جمع‌آوری شده، شما بهتر از گذشته می‌توانید:

  • محصولات خود را ارائه دهید
  • بازاریابی کنید
  • خدمات خود را بر اساس نیاز مشتریان پیاده‌سازی کنید.

مشاره تخصصی
و استقرار موفق نرم افزار CRM

این مسیر باعث بهبود روابط شما با مشتریان می‌شود. هم‌چنین به رشد کسب و کارتان کمک می‌کند. چرا که از هر کسب و کار موفقی که سوال کنید، کلید موفقیت و رشدش را تجربیات مثبت مشتریان معرفی می‌کند. تجربیات مثبت منجر به وفاداری مشتریان می‌شود. وقتی وفاداری مشتری را کسب کرده باشید، در رقابت با سایر کسب‌وکارها مشتریان تان را از دست نخواهید داد.

مزایای زیادی در پی استفاده از CRM شامل حال کسب و کار‌ها می‌شود. CRM می‌تواند در جذب مشتریان جدید، جلب رضایت و نگهداری مشتریان حاضر و بازگرداندن مشتریان از دست رفته یاری رسان باشد.

در ذیل مثال‌هایی از این که چگونه سیستم‌های  CRMبه بهبود ارتباط با مشتریان منجر می‌شود، می‌بینید. امکاناتی که یک سیستم یا نرم‌افزار CRM در اختیار کسب و کار شما می‌گذارد، از این قرار است:

در درسترس بودن

کسب و کارها باید با مشتریان حاضر و آینده‌ی خود ارتباط مداوم داشته باشند. این تعامل بامشتری به آن‌ها تجربه‌ی بسیار خوبی از کسب و کار می‌دهد. برای مثال یک سیستم CRM خوب به سازمان شما این امکان را می‌دهد که به مشتریان ایمیل‌های منظم و به موقع ارسال کنید. شما می‌توانید آن‌ها را از محصولات جدید خود مطلع کنید یا تخفیف‌های ویژه را اطلاع رسانی کنید.

شما می‌توانید از فعالیت‌ها و گفت‌گوهای مشتریان با اپراتورهای خود باخبر باشید. همچنین می‌توانید فرصت‌های به خصوصی مانند روز تولد آن‌ها را بدانید و از آن به خوبی استفاده کنید. با مجموعه این کارها می‌توانید ارتباط خوبی میان خود و مشتریان شکل دهید.

ارتباطات شخصی‌سازی شده

طبق یک پژوهش انجام شده، 62% مشتریان ایمیلی را که حاوی اطلاعاتی شخصی‌سازی شده در قسمت موضوع باشد، باز خواهندکرد. با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده از مشتریان می‌توانید ایمیل‌هایی حاوی نام مشتریان به آن‌ها ارسال کنید. نرم افزار CRM در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

تجربه‌ای مستمر با مشتری

راهی دیگر برای کسب رضایت مشتری این است که مطمئن شوید آن‌ها به طور مستمر و مداوم از سمت سازمان شما پیغام دریافت می‌کنند و پشتیبانی می‌شوند. پیگیری این مسئله با نرم‌افزار CRM برای شما میسر خواهدشد. در حقیقت فضای این نرم‌افزار شما را از گزارش‌های گوناگون مطلع خواهد کرد و در انتخاب استراتژی‌های آینده به شما کمک می‌کند.

ذخیره‌ی همه‌ی اطلاعات در یک بستر

پایگاه داده‌ی مرکزی نرم افزار CRM ، همه‌ی اطلاعات راجع به مشتریان شما را در بر دارد. این اطلاعات شامل خریدهای احتمالی آینده، خدمات یا قراردادها و غیره است. مشتریان حاضر یا بالفعل می‌توانند از طریق شماره‌ی تلفن، ایمیل یا شبکه‎های اجتماعی با شما در ارتباط باشند. از سوی دیگر نرم‌افزار CRM همه‌ی اطلاعات سودمند درباره‌ی مشتریان را برای ارتباط با آنان در اختیار کارمندان شما قرار می دهد.

بیش‌تر درباره‌ی مشتریان بدانید و بیاموزید

سیستم یا نرم‌افزار CRM شما چه اطلاعاتی دارد؟

محصولاتی که هر مشتری از شما خریداری کرده است

مواردی که در وب‌سایت شما دیده شده است

جست‌وجوهایی که درباره‌ی کسب و کار شما از کانال‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی انجام شده است.

 این اطلاعات به شما کمک می‌کند بدانید مشتری از شما چه می‌خواهد و یا به چه چیزهای علاقه نشان می‌دهد. با دانستن این‌ها، هدف‌گذاری‌های خود را انجام دهید.

رسیدگی به درخواست‌ها در شبکه‌های اجتماعی

امروزه استفاده از شبکه‌های اجتماعی به دلیل فراهم آوردن بستری مناسب برای خدمت‌رسانی به مشتریان مرسوم شده است. نرم‌افزار یا سیستم CRM می‌تواند درخواست‌های سرویس‌دهی و یا منشن‌ها را از تمامی حساب‌های کاربری شما جمع‌آوری کند. بعلاوه می‌تواند این داده‌ها را به پایگاه داده‌ی شما ارسال نماید.

از این رو شما هرگز موقعیت‌های ملزوم به رسیدگی را از دست نخواهید داد. از این طریق پاسخگویی بهتر و سریع‌تر شما به افزایش رضایت مشتری کمک شایانی خواهد کرد.

بنابراین نرم‌افزار CRM به پیگیری‌ کارها کمک می‌کند. با گزارش‌هایی که در اختیار شما و کارمندانتان قرار می‌دهد، نخست به بهبود ارتباط شما با مشتری منجر می‌شود. در نهایت سی آر ام به روشن شدن مسیر آینده‌ی کسب و کار شما یاری می‌رساند.

منبع : راهکارهای بهبود ارتباط با مشتریان | افزایش فروش

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی