اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005265382617043

لزوم استفاده بهینه از شبکه های اجتماعی

چگونه زمان خود را در شبکه های اجتماعی مدیریت کنیم؟

کد: 140005265382617043

https://bit.ly/3AXzkWv

، (اخبار رسمی): در این محتوا به این می‌پردازیم که چگونه از شبکه های اجتماعی درست استفاده کنیم. پس از آن با شبکه اجتماعی بلاگرکیوب آشنا می‌شویم و به این سوال پاسخ می دهیم که چگونه با سلبریتی ها تماس بگیریم؟

چگونه زمان خود را در شبکه های اجتماعی مدیریت کنیم؟
چگونه زمان خود را در شبکه های اجتماعی مدیریت کنیم؟

اپلیکیشن بلاگرکیوب را نصب کرده و لذت برقراری ارتباط با سلبریتی ها را تجربه کنید. همچنین با این کار در وقت شما صرفه‌جویی خواهد شد، چون دیگر به بطالت نمی‌گذرد و از زمان خود به‌درستی استفاده خواهید کرد.

امروزه شبکه های اجتماعی تبدیل به یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی ما انسان‌ها شده‌اند، به‌طوری که اگر با فردی مواجه شدیم که از این شبکه‌ها استفاده نمی‌کند، طوری با او برخورد می‌کنیم که انگار آب یا غذا نمی‌خورد.

جالب است بدانید افراد به‌طور متوسط روزانه 144 دقیقه از زمان خود را در شبکه های اجتماعی می‌گذرانند که این آمار اصلا برای سلامتی و تعادل میان زندگی واقعی و مجازی مناسب نیست.

به همین منظور در این مقاله سعی داریم تعدادی راهکار مفید برای مدیریت زمان در شبکه های اجتماعی ارائه دهیم. اگر شما هم از افرادی هستید که شدیدا به شبکه های اجتماعی عادت کرده‌اید، حتما تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

«اپلیکیشن مورد نظر را از جلوی چشم خود بردارید»

احتمالا تاکنون شنیده‌اید افرادی که می‌خواهند رژیم لاغری بگیرند و نمی‌توانند در مقابل وسوسه خوردن غذاهای مضر مقاومت کنند، به آن‌ها پیشنهاد می‌شود غذاها را در میدان دید خود قرار ندهند.

این موضوع دقیقا راجع به استفاده بیش از حد شبکه های اجتماعی نیز صدق می‌کند. زمانی که این اپلیکیشن‌ها جلوی چشمتان قرار داشته باشند، احتمال استفاده از آن‌ها بسیار بیشتر خواهد بود.

در این مواقع حتی ممکن است نیازی به آن شبکه اجتماعی خاص نداشته باشید، اما وقتی با روشن کردن گوشی همراه درست جلوی چشمتان باشد، با خود می‌گویید: «فقط یک نگاه کوتاه می‌اندازم و خارج می‌شوم»، اما ناگهان به خود می‌آیید و می‌بینید 30 دقیقه گذشته است.

به همین دلیل یکی از بهترین راهکارهایی که می‌توانید برای مدیریت زمان در شبکه های اجتماعی استفاده کنید، این است که اپلیکیشن مورد نظر را در قسمتی از گوشی همراه قرار دهید که کمتر جلوی چشمتان است.

«استفاده از اپلیکیشن‌های محدود کننده»

دومین راهکار کاربردی برای مدیریت زمان در شبکه‌های اجتماعی، استفاده از اپلیکیشن‌هایی است که زمان گذرانده شده شما را در شبکه‌های اجتماعی محدود می‌کنند.

نحوه عملکرد این اپلیکیشن ها به شکلی است که ابتدا خودتان یک مدت زمان مشخص برای استفاده روزانه از هر کدام از شبکه های اجتماعی در آن مشخص می‌کنید، سپس زمانی که از آن حد مجاز رد کردید اپلیکیشن به شما یادآوری می‌کند که باید از آن خارج شوید.

البته بعضی از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام خودشان مجهز به این قابلیت هست. به‌عنوان مثال برای محدود کردن زمان خود در اینستاگرام، باید به قسمت Your Activity در بخش Setting روید. در این قسمت می‌توانید مدت زمان متوسط استفاده خود را از این اپلیکیشن ببینید و همچنین یک محدودیت زمانی برای خود قرار دهید.

«سرگرمی‌های بدون دخالت گوشی همراه»

هر روز هفته 24 ساعت زمان دارد و یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید بکنید این است که متعهد شوید یک روز خاص در هفته را به مدت یک ساعت، به یک سرگرمی بدون دخالت گوشی همراه اختصاص دهید.

هر هفته زمانی که نوبت به انجام این فعالیت خاصی می‌رسد، باید خود را مجبور به انجام آن کنید و پس از گذشت مدت زمان کم و عادت به این روتین، آن را به دو ساعت و دو مرتبه در هفته افزایش دهید.

این فعالیت می‌تواند هر چیزی باشد که خبری از گوشی همراه در آن نیست، مانند شرکت در کلاس‌های ورزشی، خواندن کتاب، ساخت یک باغچه و کاشتن گل و گیاه در آن، دور هم جمع شدن با دوستان و موارد بی شمار دیگر.

«هنگام خواب گوشی را خارج از اتاق خواب قرار دهید»

تقریبا تمام ما عادت داریم شب‌ها قبل از خواب، ابتدا نگاهی به گوشی همراه خود بیندازیم و سپس بخوابیم. البته ناگفته نماند بسیاری از ما به یک «نگاه کوتاه» قانع نیستیم و ممکن حتی 1 تا 2 ساعت را صرف چرخیدن در فضای مجازی کنیم.

صرف نظر از آسیب جبران ناپذیری که همراه با این عادت مضر به چشمان و چرخه خواب ما وارد می‌شود، میزان استفاده ما از شبکه های اجتماعی چند برابر افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این سعی کنید در طول روز هنگامی که تصمیم می‌گیرید برای رفع خستگی کمی استراحت کنید، گوشی همراه رو دور از دسترس (در کیف یا کمد) قرار دهید.

بنابراین با استفاده از روش‌های ذکر شده، می‌توانید میزان استفاده خود را از شبکه‌های اجتماعی تا حد زیادی کاهش دهید و در کنار آن از آسیب به چشم‌ها جلوگیری کنید.

«استفاده از برنامه‌های اجتماعی مورد نیاز»

هرگز سعی نکنید بر تمام شبکه های اجتماعی اشراف داشته باشید تا مبادا یکی از پست‌ها یا پیام‌های آن‌ها را از دست دهید، چرا که این کار چیزی جز ضرر در پی ندارد. هر چقدر هم تلاش کنید در تمام شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید، باز هم نمی‌توانید تمام پست‌ها و پیام‌ها را ببینید.

بنابراین بهتر است برای جلوگیری از هدر رفتن وقت و انرژی خود در شبکه‌های اجتماعی غیر ضروری، تمام اپلیکیشن‌هایی را که نیازی به آن‌ها ندارید حذف کنید و تنها آن‌هایی را نگه دارید که برای ادامه کار یا فعالیتتان ضروری هستند.

«حواستان به ساعت باشد»

اگر از آن دسته افرادی هستید که وقتی در حال چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی هستید به‌کلی حواستان از ساعت و محیط اطراف پرت می‌شود و حتی صدای اطرافیان را هم نمی‌شنوید، بهتر است بدانید به بدترین شکل در حال هدر دادن زمان خود هستید.

برای جلوگیری از پیشروی این عادت، باید خودتان را مجبور کنید هر چند دقیقه یک بار نگاهی به ساعت بیندازید تا بفهمید چه زمانی را دارید صرف خواندن و دیدن محتواهای شبکه‌های اجتماعی می‌کنید.

«به اعلان‌ها نه بگویید»

یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا، «نه گفتن» به اعلان‌های وسوسه کننده‌ای است که هنگام انجام کارهای ضروری، در نوار اعلان‌ها ظاهر می‌شوند و ما را دعوت به چرخیدن چند ساعته در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که قدرت نه گفتن به این اعلان‌ها را داشته باشید، چون در صورت کلیک کردن آن‌ها ممکن است تا چند ساعت از وقتتان بیهوده هدر رود.

هیچ ضرورتی وجود ندارد کامنت‌ها یا لایک‌های افراد را بلافاصله مشاهده کرده و پاسخ دهید. در صورت ضروری نبودن اعلان، بهتر است صبر کنید و سر فرصت نگاه کوتاهی به آن‌ها بیندازید.

«سخن نهایی»

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث اعتیاد پیدا کردن به شبکه های اجتماعی می‌شود این است که تنها راهی که برای برقراری ارتباط با هنرمندان محبوب و باخبر شدن از آخرین خبرهای آن‌ها وجود دارد، این شبکه های اجتماعی هستند که البته برقراری ارتباط مستقیم با این افراد از طریق شبکه‌های اجتماعی تقریبا غیرممکن است.

اما خبر خوب این است که شبکه اجتماعی بلاگرکیوب این مشکل را از میان برداشته است، یعنی شما می‌توانید با نصب این شبکه اجتماعی جدید بلاگرکیوب، به شکل مستقیم با هنرمندان محبوب خود تماس صوتی و تصویری داشته باشید و احساس نزدیکی بیشتری به آن‌ها کنید.

بنابراین اگر آرزوی صحبت تلفنی یا تصویری را با هنرمند مورد علاقه خود دارید و هنوز به آن دست نیافته‌اید، اپلیکیشن بلاگرکیوب را نصب کرده و لذت برقراری ارتباط با سلبریتی ها را تجربه کنید. همچنین با این کار در وقت شما صرفه‌جویی خواهد شد، چون دیگر به بطالت نمی‌گذرد و از زمان خود به‌درستی استفاده خواهید کرد.

برای نصب شبکه اجتماعی بلاگرکیوب و تماس مستقیم با هنرمندان، به صفحه اول سایت شبکه اجتماعی بلاگرکیوب مراجعه کنید و اپلیکیشن اندروید و یا iOS را دریافت کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]