اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005305389317076

هموژنایزر چیست؟

کد: 140005305389317076

https://bit.ly/3D56m90

، تهران , (اخبار رسمی): هموژنایزر چیست و در صنعت چه کاربردی دارد؟

هموژنایزر چیست؟
هموژنایزر مکانیکی روتور استاتور

میکسر هموژنایزر(Homogenizer) یا پمپ امولسیون چیست؟

هموژنایزر(Homogenizer) که با نام پمپ امولسیون و یا میکسر با تنش برشی زیاد(High Shear Mixer) هم شناخته می شود، برای همگن کردن مخلوط های سوسپانسون و امولسیون بکار می رود. میکسر هموژنایزر صنعتی باید تکنولوژی و دقت ساخت بسیار زیادی داشته باشد که باعث شود، فاصله بین روتور و استاتور به حدود چند دهم میلیمتر برسد. با کم شدن فاصله بین روتور و استاتور، ذرات معلق ریز، پس از چرخش هوموژنایزر، همگن و میکرونیزه می شوند. این ذرات و دانه ها، در زمان به دام افتادن بین قطعات فلزی دوار و ثابت، به صورت کاملا یکنواخت در مخلوط پخش خواهند شد. برای مثال در صنعت رنگ و رزین، افزودنی های رنگی و پودر را با استفاده از پمپ امولسیون با همدیگر مخلوط می کنند. تفاوتی که هموژنایزر روتور استاتور صنعتی، با مخلوط کن های دیگر دارد، این است که ذرات ریز جامد، مایع و یا خمیر، را به صورت یکنواخت و همگن(هموژن)، در مخلوط پراکنده می کند.

انواع Homogenizer

میکسر هموژنایزر که برای ترکیب مواد مختلف استفاده می گردد، به 3 نوع اصلی تقسیم می شود. البته لازم است توجه داشته باشیدکه شما دقیقا برای چه کاری می خواهید از میکسر هوموژنایزر استفاده کنید. مثلا برای صنعت رنگ و رزین، استفاده از ترکیب هموژنایزر میکسر مکانیکی و التراسونیک را توصیه می کنیم. سه نوع مختلف هموژنایزرها عبارت اند از :
- میکسر یا هموژنایزر اولتراسونیک
- همگن کننده Bead mill
- هموژنایز میکسر مکانیکی فشار بالا یا هوموژنایزر روتور استاتور که به هموژنایزر inline (خطی یا پیوسته)نیز معروف است

روش مخلوط شدن ذرات در هموژنایزر مکانیکی فشار بالا

اصلی ترین بخشهای این دستگاه، روتور و استاتور هستند. پره های روتور، بین پره های ثابت استاتور، با سرعت بسیار زیاد(3000 دور در دقیقه) به حرکت در می آیند. فرآیند شکستن و ریز کردن ذرات، بخاطر سرعت بالای برخورد مواد با پره های ثابت و همچنین حرکت مواد با سرعت بسیار زیاد در میان لایه ثابت و متحرک استاتور و روتور، اتفاق می افتد. این سرعت چرخش بسیار زیاد و فاصله کم(گپ) استاتور و روتور باعث می شود، تنش برشی شدیدی در مایعات(Shear stress) بوجود آید. از آنجایی که سیال تنش برشی تحمل نمی کند، سرعت حرکت مایع، افزایش خواهد یافت. نهایتا بالا رفتن سرعت سیال باعث میکرونیزه شدن(ریز شدن) و همسان شدن کاملا یکنواخت ذره ها درون محلول خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت آراکو

تمرکز ما در شرکت آراکو بر روی خدمات مهندسی معکوس، بومی سازی، طراحی صنعتی و بهینه کردن ماشین آلات و خط تولید است. علاوه بر این موارد به صورت تخصصی هموژنایزر روتور استاتور برای صنعت رنگ، مواد غذایی، سم و کود، مواد دارویی و محصولات آریشی بهداشتی تولید می کنیم. ما در زمینه نرم افزار سالید ورک با سابقه ای بیش از 10 سال پروژه های مختلفی را انجام دادهایم که نمونه بعضی از این پروژه ها در وبسایت شرکت آراکو قابل مشاهده است. در زمینه طراحی و ساخت قالب های فایبرگلاس و کامپوزیت بخصوص فن نیز سوابق خوب و درخشانی داریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | علم و آموزش