اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14000929559109309

نقش مهندسی نما در ایمنی ساخت و ساز

کد: 14000929559109309

https://bit.ly/3FjndWj

، مشهد , (اخبار رسمی): آتش‌سوزی های مکرردر نما ساختمان‌ها، نگرانی از زلزله در کلان شهرها، ریزش سنگ و ... بخشی از نگرانی های شهروندان از ساخت و سازهای سطح شهر را تشکیل میدهد. در این سخنرانی مهندس مادرشاهی به نقش مشاور تخصصی نما در تامین ایمنی پوسته ساختمان و نکاتی که باید انرا کنترل و نظارت کرد میپردازد.

نقش مهندسی نما در ایمنی ساخت و ساز
تست بارگذاری کارگاهی شیشه اسکای لایت ایرانمال
نقش مهندسی نما در ایمنی ساخت و ساز
معرفی کد حریق A1 - A2- B1 برای مصالح نما ازجمله نمای کامپوزیت
نقش مهندسی نما در ایمنی ساخت و ساز
پرده دود و پرده حریق محصولی ضروری برای کنترل دود در وید ها و پارکینگ ها

یکی از خطرات سقوط قطعات نما بر روی عابران میباشد. در این راستا باید مهندسین نما حدالمکان از مصالح ماسیونری پرهیز و به سمت دیتیل های نصب خشک که رفتار قابل پیشبینی تری در زلزله دارند حرکت نمایند.

در پنجمین همایش معماری پایدار و  سومین همایش نما که  آذر ماه ۱۴۰۰ به همت شهرداری تهران در مصلی تهران برگزار شد مهندس سعید مادرشاهی از مدیران آلومینیوم شیشه تهران مشاور تخصصی نما به ارائه سخنرانی با موضوع مهندسی نما از منظر ایمنی و معمار یایدار پرداخت.

حریق در کمین نما های مدرن

ابتدا ایشان نسبت به تعدد آتشسوزی در پروژه های مدرن و نقش نما در انتشار و گسترش سریع انها صحبت نمود و نبت به مسئولیت مشترک مالک/ سازننده و ناظر و تامین کننده محصولات نما صحبت کرد.

وی ضمن معرفی استاندارد NFPA و جدول طبقه بندی متریال های نما بر اساس امکان اشتعال، انتقال آتش، داشتن دراپلت های مذاب و داشتن دود به اهمیت انتخاب متریال مناسب اشاره و ضمن انتقاد از ممنوعیت واردات که منجر به محدودیت استفاده از متریال هایی با کلاس حریق A2 شده به اهمیت دقت به مشخصات سازنده و تست مستقل از دیتا شیت آنها اشاره نمود.

در ادامه ایشان به اهمیت پدیده انتشار عمودی آتش در نما و لزوم توجه مهندس نما به کاهش سرعت ان اشاره نمود و ضمن ارائه راهکارهای فرمی که منجر به کاهش سرعت انتشار آتش میگردند به معرفی پدیده جهش غورباغه ای آتش که منجبر به گسترش حریق در ساختمان های مرتفع میگردد پرداخت.

پرده دود – پرده حریق

در ادامه مهندس مادرشاهی به معرفی پرده دود و پرده حریق به عنوان یکی از راهکارهای آتشنشانی برای کاهش صدمات و کنترل حریق در کلان پروژه ها اشاره و به نحوه عملکرد آنها و لزوم استفاده از انها در ویدهای مرکزی اشاره نمود. ایشان همچنین خبر از تولید اولین پرده حریق تولید ایران و قرارگیری ان در وندور لیست آتشنشانی را دادند که منجر به کاهش هزینه سازنده ها برای استفاده از پرده دود و پرده حریق خواهد شد.

نقش مهندسی نما در کاهش رد پای کربن ساختمان و معماری پایدار

این فعال حوزه ساختمان در ادامه سخنرانی خود به اهمیت مهندسی نما در پایداری محیط زیستی ساختمان و لزوم دوری جستن از کارهای نمایشی تاکید نمود. آنالیز دقیق تابش ، آنالیز انرژی و Uvalue نما ، آنالیز تابش دریافتی روی پوسته نما و اسکای لایت و همچنین بررسی میزان کربن مصرفی متریال ها و روش های تولید و نصب انها نیز در پایان این سخنرانی مورد تاکید قرار گرفت

سعید مادرشاهی مشاور نما در این ویدئو در مورد ایمنی نما در پنجمین همایش معماری پایدار سخن گفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت آلومینیوم شیشه تهران

آلومینیوم شیشه تهران پس از سه دهه تجربه EPC در حوزه مهندسی نما و تامین و اجرای نما از اواسط دهه نود با تغییر ساختار به اولین مشاور تخصصی حوزه نما در کشور تبدیل شد. این شرکت با استناد به دو دهه سابقه اجرای نمای کلان پروژه های کشور امروز پیشرو تحقیق و توسعه در صنعت نما است. این شرکت همچنین در راستای مسئولیت اجتماعی خود طی سالیان گذشته صد ها سمینار، کارگاه آموزشی و دوره در نظام مهندسی، دانشگاه ها و .... برگزار کرده و با تاسیس نشست نما ( FacadeForum ) و برگزاری اولین دوره آموزشی مهندسی نما در سال 97 و برگزاری همایش تخصصی نما در سال 98 و 1400 قدم های مهمی برای رشد علمی و فرهنگ سازی در صنعت ساختمان و نما برداشته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه