اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010295647915810

جراحی چشم لازک چیست؟

جراحی چشم لازک برای رفع عیوب انکساری

کد: 140010295647915810

https://bit.ly/3GTCZYW

، بوکان , (اخبار رسمی): لازک یکی از رایج ترین جراحی های چشم پزشکی است. سالانه هزاران بیمار برای اصلاح عیوب انکساری متفاوت این جراحی را انجام می دهند.

جراحی چشم لازک برای رفع عیوب انکساری
جراحی چشم لازک برای رفع عیوب انکساری

بنا به گفته متخصصین، مزایای جراحی لازک شامل موارد زیر است: مانع از بروز مشکلات مربوط به ایجاد و باز گرداندن فِلَپ در قرنیه می شود. خشکی چشم کمتری نسبت به جراحی لیزیک دارد.

جراحی چشم لازک چیست؟

لازک یکی از رایج ترین جراحی های چشم پزشکی است. سالانه هزاران بیمار برای اصلاح عیوب انکساری متفاوت این جراحی را انجام می دهند.

این جراحی ایمنی و اثربخشی جراحی های لیزیک و PRK را دارد و در آن از برخی مشکلات پرهیز شده است. از جراحی لازک برای درمان آستیگمات، نزدیک بینی و دوربینی استفاده می شود.

مقایسه تکنیک لازک با روش PRK و لیزیک

زمان بهبود بینایی در مقایسه با جراحی لیزیک طولانی تر است. معمولاً افرادی که تحت عمل جراحی لازک و یا PRK قرار می گیرند، به مدت یک هفته تا حدی درد را تجربه خواهند کرد. در حالی که بیمارانی که تحت عمل جراحی فمتولیزیک قرار می گیرند، معمولاً پس از یک روز توانایی برگشت به فعالیت شغلی را دارند

برای بیمارانی که تحت عمل جراحی لازک قرار می گیرند، تا 7 روز «لنز تماسی بانداژ» بر روی چشم ها قرار می گیرد تا به عنوان لایه محافظ عمل کند که بعد از جراحی فمتولیزیک نیازی به این کار نیست.

عوارض احتمالی جراحی لازک

این عوارض ممکن است شامل موارد زیر باشد:

احساس شیء خارجی در چشم. در کلیه عمل های لیزری برداشت عینک به علت آسیب نسبی به برخی از اعصاب قرنیه، بیماران تا حدی خشکی چشم را تجربه خواهند کرد. این مسئله با استفاده از قطره های اشک مصنوعی قابل مدیریت می باشد.

کدورت سطح قرنیه

مانند هر جراحی دیگر، خطر اندک عفونت وجود دارد که البته با رعایت اصولی که جراح به شما یادآوری می کند، قابل پیشگیری است.

معمولاً بعد از 6 ماه از جراحی لازک و PRK دید اُپتیمم (دید مطلوب) به دست می آید.

چطور بفهمم که این جراحی برای من مناسب است؟

انتخاب روش جراحی، چه به صورت لازک، PRK و فمتولیزیک به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  1. شماره چشم افراد. معمولاً در آستیگمات هایی که نسبتاً بالا هستند و منعی از نظر جراحی ها برداشت عینک وجود ندارد، عمل ارجح فمتولیزیک می باشد. زمانی که شماره چشم بالاست، ترجیح به استفاده از عمل لازک و  PRK است.
  2. خشکی چشم. در افرادی که خشکی چشم قابل توجهی دارند، علی رغم اینکه باید درمان آن مد نظر قرار بگیرد، باز هم روش لازک یا PRK مناسب تر است.
  3. زمان برگشت به کار. برای افرادی که مهم است خیلی سریع به سر کار بر گردند، فمتولیزیک مناسب تر است.
  4. شکل کاسه چشم. برای افرادی که به اصطلاح چشم های فرو رفته دارند، یعنی کاسه چشم فرو رفته است و ایجاد فِلَپ کار مشکلی است، معمولاً لازک یا PRK انجام می شود.

ادامه این مطلب را در وبسایت کلینیک جوان بوکان بخوانید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک جوان

کلینیک زیبایی جوان در مرداد ماه 1398 با همکاری خانم دکتر همتیان (متخصص زیبایی، پوست و مو، جراح زیبایی، جوانسازی و لیزر) و آقای دکتر ظاهریانی ( جراح و متخصص چشم، جراح زیبایی و لیزر چشم)، فعالیت خود را در زمینه های مختلف پوست، مو، زیبایی و چشم در شهر بوکان آغاز نمود. زیبایی نقش حیاتی در زندگی فرد دارد.

اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان