اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104246295215810

حجامت برای افراد چه عوارض و خطراتی در پی دارد؟

کد: 140104246295215810

https://bit.ly/3Ba8nCz

، بوکان , (اخبار رسمی): قرار دادن فنجان‌ها روی پوست با هدف ایجاد نیروی مکش برای کشیدن خون به داخل پوست است. در نتیجه در ناحیه ای که فنجان‌ها قرار دارند گردش خون افزایش پیدا می‌کند.

حجامت برای افراد چه عوارض و خطراتی در پی دارد؟
حجامت چه عوارضی در پی دارد؟

اگر شخصی که حجامت را برای شما انجام می دهد از روش‌های مناسب برای تمیز کردن پوست و کنترل عفونت قبل و بعد از جلسه درمان استفاده نکند، احتمال ایجاد عفونت وجود دارد.

حجامت چیست ؟

حجامت نوعی طب سنتی چینی است. از این روش در زمان های قدیم بیشتر برای افرادی که مشکل غلظت خون داشتند جهت رقیق کردن جریان خون آنها استفاده می‌کردند. شامل ایجاد برش های کوچک در مناطق مختلفی از پوست بدن است.

قرار دادن فنجان‌ها روی پوست با هدف ایجاد نیروی مکش برای کشیدن خون به داخل پوست است. در نتیجه در ناحیه ای که فنجان ها قرار دارند گردش خون افزایش پیدا می کند.

افراد بسیاری هستند که از این روش برای تسکین درد و درمان برخی از بیماری‌ها استفاده می کنند. اما بر اساس تحقیقات انجام شده در زمینه حجامت شواهد کافی وجود ندارد که این روش فوایدی برای سلامتی داشته باشد. 

حجامت چه عوارضی در پی دارد؟

عوارض جانبی مختلفی در ارتباط با این نوع روش درمان وجود دارد . این مشکلات ممکن است در طول درمان یا بلافاصله پس از درمان رخ دهد.

این عوارض عبارتند از:

  • کم خونی ( انجام مکرر این نوع درمان باعث کم خونی در افراد می شود. )
  • عفونت‌های پوستی : اگر شخصی که حجامت را برای شما انجام می دهد از روش‌های مناسب برای تمیز کردن پوست و کنترل عفونت قبل و بعد از جلسه درمان استفاده نکند، احتمال ایجاد عفونت وجود دارد . ایجاد عفونت پس از انجام حجامت همیشه خطرناک است.  
  • سوختگی ( استفاده از گرما برای بیرون کشیدن هوا از لیوان می‌تواند باعث سوختگی پوست شود. )
  • تغییر رنگ مداوم پوست و ایجاد حساسیت پوستی

ادامه این مطلب را در وبسایت کلینیک جوان بخوانید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک جوان

کلینیک زیبایی جوان در مرداد ماه 1398 با همکاری خانم دکتر همتیان (متخصص زیبایی، پوست و مو، جراح زیبایی، جوانسازی و لیزر) و آقای دکتر ظاهریانی ( جراح و متخصص چشم، جراح زیبایی و لیزر چشم)، فعالیت خود را در زمینه های مختلف پوست، مو، زیبایی و چشم در شهر بوکان آغاز نمود. زیبایی نقش حیاتی در زندگی فرد دارد.

اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی