اطلاعات تماس
  • 091493*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011105670817376

علت روشن نشدن دستگاه اکسیژن ساز

کد: 140011105670817376

https://bit.ly/3gvbOrE

، (اخبار رسمی): با مطالعه این بخش می توانید در صورت به روز مشکل در دستگاه اکسیژن ساز آن را برطرف کنید.

علت روشن نشدن دستگاه اکسیژن ساز
علت روشن نشدن دستگاه اکسیژن ساز

با مطالعه این بخش می توانید در صورت به روز مشکل در دستگاه اکسیژن ساز آن را برطرف کنید.

تعمیر دستگاه اکسیژن ساز
دستگاه های  اکسیژن دستگاه هایی هستند که برای مقاصد پزشکی استفاده می شوند. آنها با تمرکز اکسیژن در هوای محیط، اکسیژن کافی را در اختیار بیماران قرار می دهند. امروزه با پیشرفت علم و دنیای تکنولوژی، اکسیژن درمانی با استفاده از انواع دستگاه های اکسیژن ساز بسیار راحت و آسان شده است.

این نوع دستگاه به دلیل اینکه جزء تجهیزات پزشکی است باید سرویس شود تا بهترین عملکرد خود را داشته باشد. تا بیماران به راحتی و بدون دردسر از آن استفاده کنند. سرویس این دستگاه ها حتی در صورت عدم آسیب نیز باید انجام شود. البته خرابی تجهیزات پزشکی نیز بسیار مهم است. تعمیر دستگاه اکسیژن و چگونگی آن به دلیل خاص و مهم بودن آن بسیار ضروری است. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد این نوع دستگاه ها و تعمیر آنها بیشتر صحبت کنیم.

دستگاه اکسیژن ساز چیست؟
همانطور که گفته شد دستگاه اکسیژن ساز بخشی از تجهیزات و دستگاه های پزشکی است. این نوع دستگاه ها که بسیار رایج هستند، اکسیژن مورد نیاز بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی را تامین می کنند. بیماری های دیگر مانند آمفیزم که بیماری ریوی را تشدید می کند یا بیمارانی که از بیماری های تنفسی مانند آسم، ذات الریه، بیماری های قلبی و غیره رنج می برند. افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب نیز به دلیل کمبود اکسیژن و مشکل در تنفس از این دستگاه استفاده زیادی می کنند.

سرویس دستگاه ی اکسیژن ساز
همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، این نوع دستگاه ها نیاز به سرویس دهی مداوم دارند. سرویس این دستگاه ها باید به گونه ای باشد که در زمان مشخصی انجام شود تا به خوبی کار کنند. خدمات دستگاه های اکسیژن ساز همانطور که از نامشان پیداست با زندگی بیماران همراه است و به همین دلیل اهمیت و حیاتی دارد. به طور کلی تعمیر تجهیزات پزشکی در همه موارد بسیار مهم است و باید در زمان مناسب سرویس و تعمیر شود. در ادامه به بررسی و تعمیر اکسیژن سازها می پردازیم تا خدمات و کارهایی که برای سرویس و تعمیرات اکسیژن ساز انجام می شود را توضیح دهیم.

دستگاه اکسیژن ساز چگونه تعمیر می شود؟
برای تعمیر این نوع دستگاه مهم نیست که از چه اکسیژن ساز استفاده می کنید. ژنراتورهای اکسیژن داخلی یا خارجی به دلایل مختلفی باید در حین استفاده تعمیر شوند تا عملکرد بهتری داشته باشند.

برای تعمیر اکسیژن ساز باید از نیروهای متخصص و مجرب در این زمینه کمک بگیرید. زیرا تعمیر دستگاه های اکسیژن ساز آسان نیست و نیاز به تخصص کافی دارد.

برای تعمیر دستگاه اکسیژن ساز چه خدماتی ارائه می شود؟
تعمیر دستگاه کمپرسور: این نوع تعمیرات یکی از مهم ترین قسمت های این نوع دستگاه ها می باشد. کمپرسور مولد اکسیژن ممکن است در طول زمان و در طول استفاده از کار بیفتد.

تعویض فیلترهای دستگاه: دستگاه های اکسیژن ساز دارای فیلترهای هوا هستند که هوا را تصفیه می کنند. این فیلترها باید در مدت زمان مشخص یا در صورت لزوم تعویض شوند.

تعمیر کنسانتره اکسیژن: گاهی اوقات ممکن است دستگاه اکسیژن ساز این دستگاه دچار مشکل و یا خرابی شود. در این صورت باید عیوب و اشکالات آن رفع یا در صورت لزوم تعمیر شود.

تعمیر مخزن زئولیت: دستگاه های اکسیژن مخزن زئولیت بسیار مهم هستند. آنها باید در زمان های خاص در طول استفاده کنترل شوند. این مخازن باید به طور کامل احیا شده و در حین کنترل مخزن دوباره پر شود.

عیب یابی و تعمیر دستگاه های اکسیژن ساز
موارد ذکر شده در بالا از مهم ترین بخش های تعمیر مولد اکسیژن هستند. علاوه بر این موارد، این دستگاه ها از قطعات و بخش های مختلفی تشکیل شده اند. سایر قسمت های دستگاه، از کمپرسورهای ورودی گرفته تا کپسول های پرکننده، شیرهای کنترل، رگلاتورها و غیره ممکن است در حین استفاده آسیب ببینند یا آسیب ببینند. در صورت خرابی هر یک از آنها باید تعمیر شود.

تعمیر دستگاه اکسیژن ساز چقدر طول می کشد؟
همانطور که گفته شد، هنگام استفاده از اکسیژن ساز ممکن است مشکلات و خرابی هایی رخ دهد. در ادامه به چند مورد رایج در این زمینه و مدت زمان تعمیر دستگاه می پردازیم:

دستگاه اکسیژن روشن نمی شود
در این صورت و برای رفع مشکل تعمیر اکسیژن ساز 1 تا 2 روز کاری زمان می برد. پس از تعمیر دستگاه گارانتی می شود.

روش بوق آلارم دستگاه اکسیژن رسان
با روشن شدن چراغ سرویس یا بوق هشدار، تعمیر دستگاه 2 تا 3 روز کاری طول می کشد. دستگاه پس از تعمیر مجدداً گارانتی می شود.

هنگام روشن بودن دستگاه، خروجی هوا وجود ندارد
زمانی که جریان هوا و اکسیژن دستگاه قطع می شود، تعمیر دستگاه 1 تا 2 روز کاری طول می کشد. پس از تعمیر دستگاه مجددا گارانتی می شود.

مولد اکسیژن با صدای بلند و بلند
برای رفع این مشکل 2 تا 3 روز کاری طول می کشد تا دستگاه اکسیژن ساز تعمیر شود. دستگاه پس از تعمیر مجدداً گارانتی می شود.

کاهش خلوص ژنراتورهای اکسیژن
این یکی از جدی ترین و مهم ترین مشکلاتی است که باید برطرف شود. تعمیر این مشکل 2 تا 3 روز کاری طول می کشد. در صورت تعمیر مجدد گارانتی خواهد شد.

دستگاه های شارژ اکسیژن شارژ نمی شوند
در صورت عدم شارژ دستگاه، تعمیر دستگاه بین 2 تا 3 روز کاری زمان می برد. بعد از تعمیر دستگاه دوباره گارانتی می شود.

علت بوق دستگاه اکسیژن اکسیژن
دستگاه های اکسیژن به دلایل مختلفی ممکن است دچار مشکل شوند. در بسیاری از موارد، زمانی که دستگاه اکسیژن ساز با مشکل مواجه می شود، خود دستگاه شروع به بیپ می کند تا کاربر را مطلع کند. این بوق به معنای وجود نقص، نقص، مشکل در تنظیمات یا نقص در دستگاه است. هیچ دلیل واحدی برای چشمک زدن ژنراتورهای اکسیژن وجود ندارد، اما دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شود ژنراتورهای اکسیژن منفجر شوند.   

یکی از رایج ترین دلایلی که یک دستگاه اکسیژن هشدار می دهد یا بوق می دهد، زمانی است که چراغ هشدار روشن است.

در این مواقع این مشکل به احتمال زیاد مربوط به دکمه حفاظت اضافه بار است. در صورت خاموش بودن دکمه حفاظت از اضافه بار، دستگاه اکسیژن هشدار می دهد. پس برای حل این مشکل کافیست دکمه حفاظت اضافه بار را روشن کنید.

هر 20 ثانیه، دستگاه اکسیژن ساز بوق می دهد.

در اکثر دستگاه های اکسیژن، بوق های کوتاه 20 ثانیه ای با کد خطا، معمولا E01 همراه است. اگر دستگاه اکسیژن شما به این شکل شروع به بوق زدن کند، دو دلیل می تواند داشته باشد: 1. مسیر جریان اکسیژن مسدود شده است. یا 2. سیستم تولید اکسیژن مشکل دارد. برای حل اولین علت، باید مسیر شیلنگ اکسیژن را بررسی کنید. اگر در طول مسیر مشکلی در گرفتگی یا پیچ خوردگی وجود داشت، آن را برطرف کنید و دستگاه دیگر بیپ نمی دهد. اما اگر مشکل به علت دوم مربوط می شود، باید با یک تکنسین تماس بگیرید تا دستگاه اکسیژن ساز را تعمیر کند.

دستگاه اکسیژن 10 بار پشت سر هم بوق می زند، سپس 6 ثانیه مکث می کند و دوباره 10 بار بوق می دهد. این توالی بیپ تا زمانی که مشکل حل شود تکرار می شود.

در اکثر ژنراتورهای اکسیژن، این بوق با کد خطا یا کد خطا همراه است که معمولا با E02 نشان داده می شود. این چیدمان بوق می تواند دو دلیل داشته باشد: 1. هوای فیلتر اکسیژن کثیف است. در این صورت باید فیلتر هوا را چک کنید. اگر متوجه کثیف بودن آن شدید، فیلتر هوا را عوض کنید تا صدای بوق متوقف شود. اما دلیل آن 2. فشار کم یا زیاد سیستم است. این مشکل مربوط به یک خطای داخلی در دستگاه است و برای رفع آن باید با متخصص یا تکنسین تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091493*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | علم و آموزش