اطلاعات تماس
  • 093917*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012125743818331

علت خاموش‌شدن لباسشویی ال جی حین کار  

کد: 140012125743818331

https://bit.ly/3791moB

، (اخبار رسمی): ماشین لباسشویی یکی از دستگاه های بسیار پرکاربردی می باشد که در همه ی خانه ها وجود دارد . ماشین لباسشویی ال جی از پرفروش ترین برند های بازار ایران می باشد و به علت کیفیت مناسب و قیمت نسبتا مناسب در ایران بسیار پرطرفدار است .

علت خاموش‌شدن لباسشویی ال جی حین کار  
علت خاموش‌شدن لباسشویی ال جی حین کار  

علت خاموش‌شدن لباسشویی ال جی حین کار  

ماشین لباسشویی یکی از دستگاه های بسیار پرکاربردی می باشد که در همه ی خانه ها وجود دارد . ماشین لباسشویی ال جی از پرفروش ترین برند های بازار ایران می باشد و به علت کیفیت مناسب و قیمت نسبتا مناسب در ایران بسیار پرطرفدار است . اما هرچقدر هم یک دستگاه از برند با کیفیتی باشد ، ممکن است به صورت ناگهانی خراب شود و از کار بیوفتد . حال ما در ادامه قصد داریم تا به بررسی علت خاموش‌ شدن لباسشویی ال جی حین کار بپردازیم . توجه داشته باشید که در اغلب مواقع خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی حین کار ، به علت مشکلات فنی می باشد و رفع ایرادات باید حتما توسط تعمیرکار حرفه ای با دانش فنی بالا صورت بگیرد .

علل خاموش‌شدن لباسشویی ال جی حین کار  

  • خرابی دو شاخه برق
  • سوختن خازن پارازیت گیر
  • خرابی برد الکترونیکی
  • سوختن فیوز شیشه ای
  • سوختن فیوز حرارتی

خرابی دو شاخه برق

به طور کلی ماشین لباسشویی به دو دلیل اصلی ، الکتریکی یا مکانیکی ممکن است حین کار خاموش شود . اما یکی از ساده ترین دلایل توقف ناگهانی لباسشویی حین کار می توان به خرابی دو شاخه ی برق دستگاه اشاره کرد . اگر بار الکتریکی زیادی به اتصالات دوشاخه برسد ، ممکن است که دو شاخه ذوب شود و ارتباط قطع گردد و در نتیجه دستگاه یکباره خاموش می شود . علاوه بر این اگر دستگاه به محافظ برق وصل باشد ، خرابی محافظ می تواند باعث خاموشی ناگهانی ماشین لباسشویی الجی گردد . در نتیجه باید از سلامت اتصالات ورودی برق ، سالم بودن محافظ ، سالم بودن دو شاخه ی برق دستگاه اطمینان حاصل کنید و در صورت خرابی این موارد باید دو شاخه ، اتصالات ورودی برق و یا محافظ را تعویض کنید .

سوختن خازن پارازیت گیرسوختن خازن پارازیت گیر ماشین لباسشویی ال جی نیز یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی دستگاه می باشد . در انتهای دو شاخه ی برق ، یک خازن پارازیت گیر وجود دارد ، وظیفه ی آن این است که در صورت نوسانات احتمالی ، از سوختن دستگاه جلوگیری کند . این قطعه ممکن است که در اثر وارد شدن بار الکتریکی زیاد و یا در اثر نوسانات برق بسوزد ، و در نتیجه باعث اتصالی در دستگاه می شود و همین امر سبب خاموش شدن دستگاه می شود . بنابراین اگر دستگاه شما یکباره خاموش شد ، باید خازن پارازیت گیر بررسی شود و در صورت سوختن این قطعه ، باید آن را تعویض کنید . توجه داشته باشید که خازن پارازیت گیر قابل تعمیر نمی باشد .

خرابی برد الکترونیکی

برد ، مغز دستگاه می باشد . خرابی برد می تواند باعث بروز اختلال در قطعات دستگاه شود . بنابراین اگر دستگاه شما دچار مشکل شد و یا خاموش شد ، یکی از دلایل احتمالی می تواند خرابی برد الکترونیکی باشد . توجه داشته باشید که در ماشین لباسشویی های قدیمی تر ، ارسال فرمان ها ، توسط تایمر صورت می گرفت . اما در لباسشویی های جدید تر ارسال فرمان ها توسط برد الکترونیکی انجام می شود . نوسانات برق ، خرابی شیر برقی ، خرابی المنت و ... از جمله مواردی هستند که می توانند به برد آسیب بزنند . توجه داشته باشید که تعمیر یا تعویض برد الکترونیکی ماشین لباسشویی ال جی ، به تخصص و مهارت بالایی نیازمند است ، در نتیجه باید این کار با رعایت استاندارد های خاص و توسط تعمیرکار ماشین لباسشویی ال جی انجام شود .

سوختن فیوز شیشه ای

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی دستگاه حین کار ، مربوط به سوختن فیوز شیشه ای می باشد . فیوز حرارتی نویزگیر است و وظیفه دارد در برابر نوسانات برق از آسیب رساندن به دستگاه جلوگیری کند . فیوز شیشه ای ممکن است که بر اثر نوسانات برق بسوزد ، در اثر سوختن این قطعه دستگاه هنگام کارکرد خاموش می شود . در نتیجه یکی دیگر از مواردی که باید بررسی شود ، سالم بودن فیوز شیشه ای می باشد و در صورت سوختن فیوز شیشه ای باید این قطعه تعویض گردد .

سوختن فیوز حرارتی

یکی دیگر از قطعات مهمی که در خاموش شدن دستگاه می تواند نقش داشته باشد ، فیوز حرارتی می باشد . فیوز حرارتی در واقع یک قطعه ای می باشد که روی موتور قرار گرفته است و از داغ شدن بیش از حد موتور و از سوختن موتور جلوگیری می کند . در نتیجه باید از سلامت این قطعه نیز مطمئن شوید .

سخن پایانی

ما در این مقاله در رابطه با مهم ترین علل خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی با شما عزیزان صحبت کردیم و گفتیم که دلایلی از قبیل سوختن فیوز شیشه ای ، سوختن فیوز حرارتی ، خرابی برد الکترونیکی ، سوختن پارازیت گیر ، خرابی دو شاخه و ... می توانند باعث خاموش شدن ناگهانی لباسشویی ال جی شوند .

این مطالب از لینک زیر از سایت ال جی پشتیبان استخراج شده است :

https://www.lgposhtiban.com/washing-machine/cause-shuts-down-during-operation/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093917*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش