اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012165751610765

ساعت مکانیکی چگونه کار می کند؟

تفاوت بین ساعت های کوارتز و مکانیکی چیست؟

کد: 140012165751610765

https://bit.ly/3pHKLOZ

، گرگان , (اخبار رسمی): جای تعجب نیست که 99 درصد مردان ساعت را فقط بر اساس ظاهر می خرند. ما به ندرت در نظر می‌گیریم که چه چیزی باعث می‌شود یک ساعت مچی بی نظیر لقب بگیرد، اما یک ساعت‌ساز بیشتر وقت خود را صرف طراحی دقیق داخلی می‌کند. در این مقاله تفاوت ساعت های کوارتز و مکانیکی را توضیح می دهیم.

تفاوت بین ساعت های کوارتز و مکانیکی چیست؟
مقدمه ای بر تفاوت ساعت مچی کوارتز و حرکات مکانیکی

هنگام خرید ساعت سیکو یا سایر ساعت های لوکس میان رده باید بدانید که حدود 2 ثانیه در روز تاخیر دارند. خوشبختانه، هر شرکت بی وقفه استانداردهای بالاتری را دنبال می کنند

یک ساعت مکانیکی باید برای مبارزه با جاذبه طراحی شود تا بتواند کار کند. جاذبه با ظریف ترین جنبه های عملکرد ساعت تداخل می کند. برای کاهش این مشکل، آبراهام-لوئیس برگه توربیلون را در حدود سال 1795 اختراع کرد. این مکانیسم دارای یک چرخ تعادل و فرار در یک قفس چرخان است که برای اطمینان بهتر از زمان سنجی دقیق استفاده می شود.

آیا ساعت های کوارتز دوام بیشتری نسبت به ساعت های مکانیکی دارند؟

بحث در مورد دوام این حرکات از نظر دامنه کمی ساده تر است. به طور خلاصه، ساعت‌های کوارتز می‌توانند ضربه بیشتری را تحمل کنند، اما ساعت‌های مکانیکی می‌توانند برای همیشه دوام بیاورند.

قدرت حرکات کوارتز به مقاومت در برابر ضربه آنها بستگی دارد. مکانیسم ساده به این معنی است که کمتر چیزی وجود دارد که می تواند اشتباه یا خراب شود. این طرح را با یک قاب مقاوم و ضدآب ترکیب کنید و می توانید ساعتی داشته باشید که تقریباً تخریب ناپذیر است.

آیا ساعت های اتوماتیک بادوام هستند؟

اگرچه ساعت‌های مکانیکی بیشتر در اثر سقوط شکسته می‌شوند، اما از مزیت طول عمر آن‌ها برخوردارند. بدون باتری، حرکات مکانیکی از نظر عملکردی جاودانه هستند. اگرچه این به شدت به مراقبت و مهارت بستگی دارد، یک ساعت مکانیکی با کیفیت می تواند سال های سال دوام بیاورد!

تفاوت بین ساعت های کوارتز و مکانیکی - تعمیر و نگهداری

آیا ساعت های کوارتز نیاز به تعمیر و نگهداری دارند؟

مزیت حرکت کوارتز این است که برای مدت طولانی به مراقبت بسیار کمی نیاز دارد. تنها تعمیر و نگهداری معمولاً هر 2 تا 5 سال زمانی انجام می شود که باتری ساعت باید تعویض شود. با این حال، با ساعت‌های مقاوم در برابر آب، اوضاع کمی پیچیده‌تر می‌شود، زیرا مکانیزم باید دوباره مهر و موم شده و تحت فشار آزمایش شود.

تعمیر ساعت های کوارتز ساده تر است. حرکات مکانیکی نیاز به توجه بسیار دقیق تری دارند.

چگونه از ساعت مکانیکی مراقبت می کنید؟

همانطور که می دانید، مراقبت از ساعت های مکانیکی پیچیده تر است. توصیه می شود که هر 3 تا 5 سال یک بار خدماتی را انجام دهید.

دلیل آن روغن هایی است که حرکت دنده را آسان می کند. آنها به تدریج بدون توجه به نحوه کار با ساعت خراب می شوند. در اصل، ساعت های مکانیکی مانند ماشین ها هستند.

حرکات ساعت

تیک های حرکتی اینفوگرافیک مکانیکی در مقابل کوارتز فشرده شده است

این در واقع قابل اعتمادترین عامل در تشخیص حرکت کوارتز از حرکت مکانیکی است.

چرا حرکات کوارتز تیک می زند؟

از آنجایی که مکانیسم در ساعت کوارتز در هر ثانیه یک پالس را تجربه می کند، عقربه ساعت با "تیک" های جداگانه حرکت می کند - دقیقاً یک بار در ثانیه.

این به دلیل بهره وری باتری است. یک تیک انفرادی انرژی بسیار کمتری نسبت به زمانی که یک ساعت مکانیکی تقلید کند مصرف می کند.

برای اطلاع از خرید اقساطی ساعت مچی می توانید به صفحه ما مراجعه کنید.

چرا حرکات ساعت مکانیکی آرام هستند؟

هر بار که تعادل نوسان می کند، چرخ دنده با دست دوم حرکت می کند. این 6-8 بار در ثانیه اتفاق می افتد. از نظر چشم، این باعث می‌شود که یک حرکت لغزنده مداوم یا "جارو کردن" عقربه‌های ثانیه روی یک ساعت مکانیکی انجام شود.

گول نخورید - این یک حرکت کاملاً صاف نیست، فقط با افزایش های کوچکتر سریعتر تیک می زند. برخی از ساعت‌های مردانه مکانیکی به‌طور شنیدنی تیک می‌خورند، اما اکثر آنها اینطور نیستند.

 منبع تغذیه ساعت

کوارتز و ساعت مکانیکی قدرت خود را از کجا می گیرند؟

موتور کوارتز چگونه یک ساعت را نیرو می دهد؟

باتری اصلی تمایل دارد در یک "لانه" قرار بگیرد. بند تماس منفی در امتداد پایین لانه قرار دارد، در حالی که بند مثبت در کناره قرار دارد. در مدل‌های خاص، تسمه‌ای که باتری را پایین نگه می‌دارد، دو برابر تماس مثبت است.

با این حال، تسمه ها باید کاملاً از هر گونه باقیمانده پاک باشند. در حالی که به ندرت باقی مانده در ساعت جمع می شود، اگر ساعت شروع به تیک تیک نامناسب یا نامنظم کند می تواند مقصر باشد. در چنین شرایطی توصیه می شود بند ها را با یک تکه چوب میخ تیز شده تمیز کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، از پاک کن ماشین تحریر استفاده کنید.

مراقبت نیاز داردهنگام دست زدن به مکانیسم گرفته می شود. اگر باتری توسط یک پیچ نگه داشته می شود، پیچ را تا حد امکان با دقت باز کنید تا پیچ گوشتی به کل مکانیسم آسیب نرساند.

ساعت های مکانیکی بدون باتری چگونه کار می کنند؟

ساعت های مکانیکی توسط یک فنر اصلی که به طور دوره ای پیچیده می شود - یا توسط نوسانگر در یک ساعت اتوماتیک یا با دست به حرکت در می آیند.

نیرو از طریق قطار دنده توزیع می شود تا چرخ تعادل را به حرکت درآورد. این چرخ همان چیزی است که به جلو و عقب می چرخد ​​تا ساعت را تامین کند.

آیا تفاوتی در نحوه نشان دادن زمان کوارتز و حرکات مکانیکی وجود دارد؟

دقت خوب برای ساعت کوارتز چیست؟

ساعت های کوارتز تا آنجایی که دقت دارند برنده هستند. از آنجایی که آنها به پالس های الکتریکی بسیار دقیق متکی هستند، می توانند بدون توجه به هر اتفاقی تقریباً کاملاً دقیق باشند.

با گذشت زمان، همه ساعت ها از نظر گزارش زمان دقیق کمی کاهش می یابند. اگرچه در ساعت‌های کوارتز حداکثر یک ثانیه در روز تغییر نمی‌کند.

حرکت ساعت کوارتز ساعت کوارتز با کیفیت حداکثر فقط یک ثانیه در روز تغییر می کند.

دقت خوب برای ساعت مکانیکی چیست؟

1. دقت برای ساعت های مکانیکی موضوعی پیچیده تر است.

2. این ساعت‌ها متأسفانه به دلایل بی‌شماری مستعد تغییر هستند:

3. موقعیت تاج روی ساعت (بالا یا پایین) می تواند بر دقت آن تأثیر بگذارد.

4. آنها می توانند به دلیل حرکات شدید مچ دست یا شوک چند ثانیه افزایش پیدا کنند.

5. ساعت مکانیکی ساعت دقت حرکتهای مکانیکی بسیار کمتر از کوارتز است اما دیدن آن زیباست.

6. هنگام خرید ساعت سیکو یا سایر ساعت های لوکس میان رده باید بدانید که حدود 2 ثانیه در روز تاخیر دارند. خوشبختانه، هر شرکت بی وقفه استانداردهای بالاتری را دنبال می کنند که آنها را دقیق تر از استاندارد سنتی COSC سوئیس می کند.

آیا به دنبال تاریخ ارزشمندی هستید که به آن افتخار کنید؟

حرکات مکانیکی بهترین گزینه برای شما هستند و من دلیل آن را توضیح خواهم داد.

اولین حرکت کوارتز در 25 دسامبر 1969 در قالب سیکو استرون منتشر شد. نه تنها آنها نسبتا جوان هستند، بلکه طراحی ساده آنها نیز چیز کمی در میراث باقی می گذارد.

این یک داستان متفاوت برای حرکات مکانیکی است. اولین ساعت مکانیکی در سال 1275 تولید شد. واعظ سوئیسی جان کالوین اولین ساعتهای مناسب را برای فروش در دهه 1540 منتشر کرد. طراحی های او ساعت ها را با جواهرات برای راحتی یکپارچه می کند.

در سال 1773، جوزف تلوستوس اولین ساعت خودکار و خود سیم پیچ را اختراع کرد. این ساعت‌های جیبی را به سطح جدیدی از پیچیدگی و سهولت استفاده رساند.

پیچیدگی محض یک ساعت مکانیکی به این معنی است که بدنه آن به نازکی یک حرکت کوارتز دست و پنجه نرم می کند. تمام ساعت‌ها به جز ساده‌ترین ساعت‌ها قاب‌هایی با ضخامت بیشتر از 10 میلی‌متر دارند و بیشتر آنها بیش از 12 میلی‌متر هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آب معدنی لایف لوکس و لوکساب

شرکت خوش نوشان مشرق زمین، در منطقه خوش آب و هوای استان گلستان در دامنه کوه های البرز و نزدیک به ارتفاعات شاهکوه قرار گرفته است. آب مورد نیاز خود را از اعماق سفره های زیر زمینی تامین می نماید. قرار گرفتن شرکت در چنین منطقه بکر و کوهپایه ای باعث شده که محصول تولیدی با کیفیت بالا، حداقل نیترات و بدون نیتریت عرضه شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید