اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102045935017382

قیمت روز ورق گالوانیزه و خرید بی و اسطۀ آن

کد: 140102045935017382

https://bit.ly/3Lq6xzm

، تهران , (اخبار رسمی): ورق گالوانیزه از پرکاربردترین صفحات فلزی مورد استفاده در صنعت است. مقاومت این محصول در برابر زنگ زدگی و دوام خوب در کنار قیمت مناسب، استفاده از ورق گالوانیزه را رونق بخشیده است. با توجه به اینکه روش‌های مختلفی برای گالوانیزیشن پلیت‌های فولادی وجود دارد، قیمت این محصول بسته به روش تولید، متفاوت است.

قیمت روز ورق گالوانیزه و خرید بی و اسطۀ آن
قیمت ورق گالوانیزه و خرید بی واسطه

قبل از خرید ورق گالوانیزه حتما از روش گالوانیزیشن ورق اطلاع پیدا کنید. روش های مختلفی برای گالوانیزه کردن این صفحات فلزی وجود دارد که هر روش در ماندگاری پوشش zn بر سطح ورق مؤثر است.

قیمت ورق گالوانیزه برای افرادی که در این حوزه فعالیت دارند از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید به صورت پیوسته مورد بررسی قرار گیرد. صفحات گالوانیزه از جمله پرکاربردترین ورق های فولادی هستند که به دلیل ویژگی‌های خاص‌شان در صنایع مختلف استفاده می‌شوند.

مقاومت بالا در برابر رطوبت و خوردگی،‌ طول عمر زیاد، قیمت مناسب و شکل ظاهری مطلوب مهم‌ترین دلایل کاربرد این شیت ها محسوب می‌شوند. نکته قابل توجه در این باره تغییرات قیمتی این ورق ها است که تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی انجام می گیرد. با توجه به اهمیت موضوع، در ادامه تعدادی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت صفحات گالوانیزه را بررسی خواهیم کرد.

فاکتورهای اثرگذار بر قیمت ورق گالوانیزه کدام اند؟

همان گونه که اشاره کردیم، قیمت صفحات گالوانیزه هم مانند سایر ورق های فولادی تحت تاثیر عوامل گوناگونی قرار دارد. اگر در زمینه خرید و فروش این پلیت ها فعالیت داشته یا مصرف کننده هستید،‌ باید پیوسته اطلاعات تان را در مورد قیمت ورق گالوانیزه آپدیت کرده تا در انجام معاملات متضرر نشوید. جهت این امر هم لازم است از عوامل تاثیر گذار بر قیمت این محصول مطلع باشید. در این قسمت مهم‌ترین فاکتورهای موثر بر قیمت صفحات گالوانیزه را معرفی کرده ایم. این موارد به شرح زیر هستند.

تأثیر نرخ ارز و تغییرات آن بر قیمت ورق گالوانیزه

شمش فولادی و بیش تر محصولات ثانویه تولیدی آن از جمله همین صفحانت گالوانیزه کالای صادراتی هستند و قیمت شان به صورت مستقیم از نرخ ارز تاثیر می پذیرد. به این ترتیب که با افزایش نرخ ارز،‌ بهای فروش صادراتی این ورق ها افزایش می یابد. در نتیجه تولیدکنندگان تمایل به صادرات این ورق ها داشته و عرضه در داخل کشور کاهش می یابد. این موضوع باعث افزایش قیمت محصول در بازار داخل کشور می شود. برعکس این حالت هم امکان پذیر است که البته کم تر اتفاق می افتد.

تحریم ها و محدودیت ها

صنعت فولاد هم مانند سایر صنایع کشور در بسیاری از موارد نسبت به واردات مواد اولیه مورد نیاز حهت تولید و پالایش اقدام می کند. وجود تحریم ها در این حوزه باعث سخت شدن خرید این مواد از خارج کشور و در نتیجه افزایش قیمت آن ها خواهد شد. این موضوع در نهایت موجب افزایش قیمت کالاهای تولیدی از جمله قیمت ورق گالوانیزه می شود. پس باید به این فاکتور هم توجه داشته و بدانید که وضع تحریم های جدید در این حوزه بدون شک افزایش قیمت شیت های گالوانیزه را به دنبال خواهد داشت.

عرضه و تقاضای موجود در بازار

فاکتور مهم بعدی که تاثیر زیادی بر قیمت صفحات گالوانیزه دارد، میزان عرضه و تقاضای موجود در بازار است. در حال حاضر این ورق ها هم مانند بسیاری دیگر از محصولات فولادی در بورس کالا معامله می شوند. بنابراین، عرضه و تقاضای ثبت شده توسط تولیدکنندگان و خریداران نقش اصلی را در تعیین قیمت پلیت ها دارد. هر چه عرضه کم تر یا تقاضا بیش تر باشد، قیمت ورق گالوانیزه هم بالاتر خواهد رفت. هم چنین در صورت افزایش میزان عرضه یا کاهش تقاضا هم این ورق ها کاهش قیمت را تجربه می‌کنند.

برند تولید کننده ورق گالوانیزه

شیت های گالوانیزه موجود در بازار کشور توسط شرکت ها و کارخانه های زیادی تولید می شوند. برخی از این کارخانه ها داخلی و برخی دیگر خارجی هستند. از آن جایی که کیفیت تولید ورق های ساخته شده توسط این کارخانه ها با هم تفاوت دارد، قیمت ورق گالوانیزه هر برند هم متفاوت است. به طور کلی چند فاکتور اصلی مواد اولیه، روش تولید و تجهیزات موجود مهم ترین عوامل تفاوت کیفیت در پلیت های برندهای مختلف می باشند. همین امر موجب اختلاف قیمت ورق هر برند می شود که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید.

ضخامت و ابعاد ورق

بدون شک هر چه از مواد اولیه بیش تری در تولید ورق های فولادی استفاده شود، هزینه بیش تری هم صرف می شود. پس قیمت این صفحات در هر اندازه و ابعادی با هم یکسان نیست. بسته یه این که قصد خرید پلیت با چه ضخامت و ابعادی دارید، هزینه ها متغیر است. بنابراین بهتر است قبل از اقدام به خرید، بررسی های لازم در این زمینه انجام گرفته و پلیت های مورد نیاز شناسایی شوند. به این ترتیب، امکان تخمن هزینه های لازم را خواهید داشت.

استعلام قیمت ورق گالوانیزه

همان طور که بیان شد، قیمت شیت های گالوانیزه به عوامل متعددی بستگی دارد. بیش تر این موارد هم به صورت پیوسته در حال تغییر و نوسان می باشند. در نتیجه قیمت ها ثابت نبوده و همواره با تغییراتی همراه است. شرکت مهندسی آنلاین سازه، تأمین کنندۀ انواع ورق های فلزی، این محصولات را بی‌واسطه و با قیمتی مناسب به شما ارائه خواهد داد. جهت استعلام قیمت روز این محصول و خرید، با شماره 66396090- 021 تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید