اطلاعات تماس
  • 091521*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104046153318696

آشنایی با انواع روش‌های جوشکاری صنعتی

کد: 140104046153318696

https://bit.ly/39VPIiA

، (اخبار رسمی): انواع مختلفی از روش های جوشکاری وجود دارد که می‌توان آنها را از آسان به سخت رتبه بندی کرد. پیشرفته ترین نوع جوشکاری صنعتی کار با دستگاه جوش لیزر است که از سرعت و دقت بالایی در کار برخوردار است

جوشکاری صنعتی با معرفی روش نوین جوش لیزری
جوش لیزر

هنگامی که شروع به یادگیری جوشکاری می‌کنید با حجم زیادی از اطلاعات رو به رو خواهید شد که در صنایع مختلفی کاربرد دارد. برخی از حوزه های جوشکاری ممکن است کاری سخت و دشوار  باشد اما برخی دیگر نیز آسان بوده و زودتر می‌توان در آن حوزه مهارت کسب کرد.

جوشکاری TIG

اولین نوع جوش، جوشکاری TIG است که با نام‌های جوشکاری قوس الکتریکی هلیرک و گاز تنگستن (GTAW) نیز شناخته می‌شود. با این نوع جوش، الکترود غیر قابل مصرف بوده و از تنگستن ساخته شده است. این یکی از معدود انواع جوشکاری است که می‌توان آن را بدون فلز پرکننده و تنها با استفاده از دو فلزی که به یکدیگر جوش داده شده‌اند انجام داد.

جوشکاری TIG یک نوع جوش دقیق است که از نظر بصری جوش‌های جذابی ایجاد می‌کند و نیازی به تمیز کردن ندارد، زیرا هیچ پاششی در  پروسه انجام آن ایجاد نمی‌شود. این روش را می‌توان نوعی دشوار از جوشکاری محسوب کرد از طرفی روشی مناسب برای جوشکاران باتجربه محسوب می‌شود.

نوع جوش قوس الکتریکی

این نوع جوش شبیه به جوشکاری MIG است. در واقع، جوشکاران MIG اغلب می‌توانند به عنوان یک جوشکار FCAW نیز شناخته شوند.

FCAWبرای فلزات ضخیم تر و سنگین تر مناسب تر است، زیرا یک نوع جوشکاری با حرارت بالا است. به همین دلیل اغلب برای تعمیر تجهیزات سنگین استفاده می‌شود. از آنجایی که این روش ضایعات زیادی تولید نمی‌کند یک روش کارآمد محسوب می‌شود.

نوع جوشکاری SMAW

این فرآیند جوشکاری در دهه 1930 آغاز شد اما امروزه به روز شده و بهبود یافته است و همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است. از طرفی می‌توان گفت که یادگیری آن ساده و آسان است و هزینه زیادی را نمی‌خواهد. از آنجایی که این روش نیازی به گاز ندارد، این فرآیند را می‌توان در فضای باز، حتی در آب و هوای نامساعد مانند باران و باد استفاده کرد. همچنین روی سطوح زنگ زده، رنگ شده و کثیف به خوبی کار می‌کند و برای تعمیر تجهیزات عالی است.

نوع جوشکاری MIG

جوشکاری MIG شکل ساده‌ای از جوشکاری است که به راحتی توسط جوشکاران جدید قابل انجام است. MIG مخفف گاز بی اثر فلز است، اگرچه گاهی اوقات به آن جوش قوس فلزی گاز (GMAW) می‌گویند. این بدان معنی است که برای استفاده در فضای باز عالی نیست. با این حال، این یک فرآیند همه کاره است و می‌توان از آن برای جوش دادن انواع مختلف فلز در ضخامت‌های مختلف استفاده کرد.

جوش لیزری

جوش لیزری را می‌توان بر روی فلزات یا ترموپلاستیک ها استفاده کرد. همانطور که از نام آن پیداست، شامل استفاده از لیزر به عنوان منبع گرما برای ایجاد جوش است. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در عرصه جوشکاری صنعتی می‌توان جوش لیزر را یکی از مهمترین تکنولوژی های جدید دانست. روش کار با دستگاه جوشکاری لیزر به صورت تخصصی و مجهز به فناوری روز دنیا توانسته است فناوری لیزر و جوشکاری را متحول کرده و ظرافت و دقت در کار جوشکاری  را بالا ببرد. چگالی بالای نور لیزر سطح را می‌تواند در عرض چند میلی ثانیه تا نقطه جوش گرم کند و در نتیجه تبخیر رخ دهد. برای توان‌های کمتر لیزر، دمای سطح پس از چند میلی ثانیه به نقطه جوش می‌رسد. 

جمع بندی

در این مقاله درباره انواع روش های جوشکاری نکاتی گفته شد. همچنین این مورد را بررسی کردیم که جوش لیزر یکی از پیشرفته ترین روش های جوشکاری لیزر در دنیا است و طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091521*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید