اطلاعات تماس
  • 091521*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104296306618696

دستگاه برش لیزر

برش لیزر فلزات

کد: 140104296306618696

https://bit.ly/3zkBVvK

، (اخبار رسمی): امروزه کاربری دستگاه های برش لیزر با توجه به عملکرد متنوعی که دارد بسیار گسترش یافته است. یکی از کاربردهای مهم آن نیز برش فلزات می باشد. برش لیزر فلزات قابلیت برش فلزاتی با ضخامت های گوناگون از فولاد ضد زنگ گرفته تا آلومینیوم را دارا می باشد.

برش لیزر فلزات
برش لیزر فلزات

برای انتخاب بهترین دستگاه برش فلزات باید اطلاعاتی در رابطه با انواع لیزر مورد استفاده در آن ها و فلزاتی که برش می دهند به دست آورید. البته برای برش فلزات فقط از لیزر استفاده نمی شود.

امروزه استفاده از دستگاه های برش لیزر فلزات آسان تر، ایمن تر، انعطاف پذیرتر و مقرون به صرفه تر از روش های دیگر است. اما برای انتخاب بهترین دستگاه برش نیاز به داشتن اطلاعات خاصی دارید. کاربردهای متنوع برش فلزات در مشاغل کوچک و بزرگ و نیاز به برش ورق های مختلف فلزی از فولاد ضد زنگ گرفته تا آلومینیوم، باعث شده است دستگاه برش فلز به یکی از ماشین آلات اساسی در کارخانه ها کارگاه ها تبدیل شود.

برای انتخاب بهترین دستگاه برش فلزات باید اطلاعاتی در رابطه با انواع لیزر مورد استفاده در آن ها و فلزاتی که برش می دهند به دست آورید. البته برای برش فلزات فقط از لیزر استفاده نمی شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

بین برش فلز و حکاکی روی آن تفاوت وجود دارد. برای حکاکی فلز، به لیزرهای بسیار کم ‌تر و معمولاً ماشین ‌های ارزان‌ تری نیاز دارید. اکنون بیایید نگاهی به دستگاه های به روز برش لیزری فلزات با توان متوسط بیندازیم که انواع فلزات با ضخامت کمتر از 10 میلی متر را برش می دهند.

برش لیزر شما کدام است؟ CO2 یا فیبر؟ برش لیزر فیبر اغلب متخصصان استفاده از برش فلز فیبر را توصیه می کنند، اما همیشه هم مناسب نیست.

ویژگی های لیزر فیبر:

  • فلز را سریع‌تر برش می‌دهند.
  • پرتوی کوچک ‌تری دارند.  
  • برق کمتری مصرف می کنند.
  • دقیق هستند کار با آن ها آسان‌تر و نگهداری در درازمدت ارزان ‌تر است.
  • هزینه اولیه دو برابر لیزرهای CO2
  • عدم برش دهی طیف وسیعی از مواد

برش لیزر CO2 در این دستگاه، لیزر با ارسال یک جریان الکتریکی از طریق یک لوله شیشه ای پر از CO2 و گازهای دیگر تولید می شود. در انتهای این لوله شیشه ای دو آینه وجود دارد و عبور جریان الکتریسیته از لوله باعث تشدید گازها شده و تولید نور می کند. نور قبل از فوکوس شدن توسط لنز و خروج از دستگاه توسط آینه ها منعکس می شود و به سطح ماده ای که با آن کار می کنید برخورد می کند.

ویژگی های لیزر CO2

  • ارزان تر هستند. 
  • همیشه به گازهایی مانند اکسیژن یا نیتروژن نیاز دارند.
  • تجهیزات حساس و شکننده ای دارند.
  • سرویس دهی آن ها زمان بر و پر هزینه است.
  • هزینه اولیه کمی دارند.

فلزات برشی برش مواد مانند مقوا، اکریلیک و چوب به راحتی با برش CO2 انجام می شود. زیرا این مواد به راحتی می سوزند و نور را جذب می کنند. از طرف دیگر، فلزات منعکس کننده و رسانای گرما هستند، به این معنی که لیزر باید ناحیه کوچکتری را در معرض نور شدیدتر قرار دهد تا برش داده شود.

فلزات مختلف خواص متفاوتی دارند که بر نحوه برش آنها تأثیر می گذارد. لیزرهای پرقدرت CO2 می توانند فلزاتی مانند فولاد و فولاد ضد زنگ را برش دهند، اما می توانند با آلومینیوم و برنج به دلیل کیفیت بازتابی آن مشکل داشته باشند. لیزرهای فیبر برای برش کاری با مس و آلومینیوم رایج هستند.

بخش های دستگاه برش فلز برای اینکه بهترین تصمیم را برای خرید دستگاه برش لیزری فلزی بگیرید و به بهترین نحو از دستگاه خود استفاده کنید، باید در مورد نحوه کار آنها و نحوه کار با آنها بدانید.

قطعات اصلی دستگاه های لیزر برش فلز

  • قاب یا محفظه کامل
  • منبع تغذیه لیزری (توکار یا مستقل)
  • ژنراتور لیزری
  • مسیر بازتابنده
  • سر برش لیزری
  • چیلر آب (در صورت خنک شدن آب)
  • کنترل پنل سیستم CNC

برای به دست آوردن بهترین نتایج، چند نکته ساده وجود دارد که می تواند به انجام فرآیند برش لیزری آسان تر یا سریع تر کمک کند.

 نکات ساده هنگام استفاده از برش لیزری CO2 یا فیبر

  1. مواد را بالای سکوی کار نگه دارید.

هنگام برش مواد با لیزر، بهترین کار این است که کمترین سطح را با سکوی کار لمس کنند. استفاده از یک پلت فرم مرتفع بر روی سطح بسیار مناسب است. داشتن سکوی برجسته به این معنی است که گرمای کمتری از طریق دستگاه پخش می شود و مواد مذاب کمتری روی آن می ریزند.

  1. آزمایش اولیه

یک اجرای آزمایشی با نرم افزار می تواند دردسرهای ممکن در آینده را کاهش دهد. اجرای برش لیزری در برنامه بدون لیزر، خطاهای احتمالی را نشان می دهد و باعث صرفه جویی در زمان و مواد می شود. انجام یک آزمایش کوچک بر روی مواد ضایعاتی با لیزر به شما این امکان را می دهد که نقطه فوکوس را یاد بگیرید و میزان قدرت و سرعت مورد نیاز برای برش مواد جدید را پیدا کنید.

  1. گاز را از لیزر جدا کنید.

 هنگام استفاده از دستگاه برش لیزر CO2 با گاز اکسیژن، مخزن را تا حد امکان از دستگاه دور نگه دارید تا ایمنی داشته باشید. همین کار را با لیزرهای فیبری که ممکن است از اکسیژن یا نیتروژن استفاده کنند، انجام دهید. نگه داشتن مخازن گاز در یک ظرف جداگانه و ضد اشتعال اغلب ایمن ترین روش می باشد.

  1. ایجاد برش های خوب

هنگام طراحی، مطمئن شوید که هر قسمتی که قرار است برش داده شود، کاملاً از مواد استوک جدا شده باشد. در نتیجه مطمئن خواهید شد که هیچ اثر بریدگی یا خمشی از تلاش برای بیرون آوردن یک قطعه ایجاد نمی شود.

نتیجه گیری

دستگاه های برش لیزر فیبر جزو پیشرفته ترین دستگاه ها در برش لیزر هستند که باعث کاهش مصرف، نگهداری و افزایش سرعت و کیفیت می شوند. برش لیزری فلزات امکان برش های تمیز و سریع را با دقت بالا فراهم می کند. برای دستیابی به نتایج خوب، فناوری‌های مختلفی وجود دارد، اما سیستمی که بیشترین استفاده را دارد، دستگاه‌های CNC با لیزر فیبر هستند. برش لیزری فلزات دارای بهره وری بسیار بالایی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091521*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید