اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14010526636166297

ثبت شرکت توسط خودمان

چگونه می توانیم خودمان شرکت ثبت کنیم؟

کد: 14010526636166297

https://bit.ly/3PvhWiH

، تهران , (اخبار رسمی): برای ثبت شرکت توسط خودمان باید از تمامی مراحل و مدارک مورد نیاز در این امر مطلع باشیم. همچنین ثبت شرکت دارای شرایطی است که برای اقدام به آن باید خود را ارزیابی کنیم که آیا قادر به تاسیس شرکت هستیم یا خیر؟

چگونه می توانیم خودمان شرکت ثبت کنیم؟
نحوه ثبت شرکت توسط خودمان

ثبت شرکت توسط افراد بسیار آسان است؛ اما باید یک سری دانش حقوقی در این زمینه داشته باشید.

امروزه با پیشرفت در تنوع، بسیاری از افراد یک شرکت شخصی یا کسب و کاری را راه اندازی میکنند تا بتوانند جایی برای پیشرفت شغلی خود بیاورند. اما روند اداری این کار همیشه می‌تواند آنقدر سخت و پیچیده باشد که شخصی از انجام آن کار خودداری کند. یکی از جنبه‌های فرآیند اداری پیچیده، ثبت کسب و کار است.

این مقاله به گروهی از افراد اطلاق می‌شود که قصد دارند شرکت خود را به صورت مستقل ثبت کنند.

برای اینکه هدف ثبت کسب و کار را به زبان ساده بررسی کنیم
عده‌ای بر این عقیده هستند که ثبت شرکت به طور کلی به معنای ثبت شرکت در یک سیستم خاص دولتی و شروع کسب و کار آن است؛ اما معنی کامل این جمله در این جمله خلاصه نمی‌شود. به زبان ساده، ثبت شرکت و کسب و کار به معنای برداشتن اولین قدم برای ورود رسمی به محل کارتان است. این به شما این امکان را می‌دهد که بدون هیچ مشکل قانونی کسب و کار خود را اداره کنید.

ثبت شرکت توسط افراد بسیار آسان است اما باید یک سری دانش حقوقی در این زمینه داشته باشید که اولین رکورد این دانش را در قالب این مقاله به شما می‌دهد.

مراحل ثبت کسب و کار خودمان چگونه است؟

مرحله دوم پس از راه اندازی یک کسب و کار، ثبت آن است. در این قسمت ثبت اول تمامی مراحل را در اختیار شما قرار می دهد تا کسب و کار خود را به تنهایی ثبت کنید. در ابتدا لازم است به اطلاع شما برسانیم که در طی مراحل ثبت نام ممکن است با مشکلات یا عوامل استرس زا مواجه شوید. آرام بمانید و روی کاری که باید انجام دهید متمرکز باشید و بهترین کار را انجام دهید.

مرحله اول: کارهای اداری را تمام کنید

در ابتدای فرآیند باید مدارک مربوط به ثبت شرکت را دریافت کنید. این اسناد به دو دسته اسناد مربوط به شرکت و اسناد شخصی تقسیم می شوند. مدارک مربوط به شرکت در قسمت سوم و مدارک شخصی که کپی شناسنامه و شناسنامه شما می باشد در قسمت اول الزامی است.

مرحله دوم: انتخاب نام مناسب برای شرکت

نام منحصر به فرد مناسب برای شرکت خود پیدا کنید. شما باید حداقل پنج نام را انتخاب کنید تا با رد هر یک از آنها جایگزین مناسبی وجود داشته باشد. اسامی باید فارسی بوده و حداقل از سه هجا تشکیل شده باشد.

مرحله سوم: نصب اسناد شرکت

بسته به نوع شرکت، اسناد و مدارک متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال یک کپی از شرکت، یک کپی از اساسنامه، اظهارنامه شرکت و بسیاری از مشخصات دیگر در این قسمت قرار داده شده است. در این مرحله می توانید از کارشناسان ثبتی پیشرفته کمک بگیرید تا هماهنگی های لازم برای اخذ مدارک ثبت شرکت را به صورت روان انجام دهید.

مرحله چهارم: امضای اوراق ثبت نام

اسناد مربوط به شرکت شما باید قبل از ثبت در سیستم توسط پرسنل شرکت چاپ و امضا شود.

مرحله پنجم: اسناد را به اداره ثبت ارسال کنید

مدارک امضا شده توسط اعضای شرکت برای شروع مراحل ثبت باید به اداره ثبت شرکت ها ارائه شود.

مرحله ششم: آگهی را دانلود کنید

پس از دریافت مدارک خود از اداره ثبت شرکت ها، اطلاعیه ثبت شرکت شما به سامانه ثبت شرکت ها ارسال می شود. شما باید این آگهی را از این دفتر بگیرید و سپس می توانید کار خود را شروع کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید از وکلای متخصص ثبت نام کمک بگیرید.

هزینه ثبت شرکت خودمان چقدر است؟

این موضوع واقعاً یک موضوع تخصصی است، زیرا هزینه ثبت شرکت با توجه به ماهیت تجارت محاسبه می شود. هزینه ثبت شرکت به دو قسمت هزینه‌های حقوقی و ثبت مالیات و هزینه تمبر تقسیم می شود که هر کدام برای هر شرکت متفاوت است. توصیه می شود قبل از ثبت کسب و کار و شرکت خود هزینه آن را بررسی کنید تا مشکلی در روند ثبت نام نداشته باشید. در این راستا می توانید از ثبت نام زودهنگام نیز بهره مند شوید.

کدام شرکت ها مجاز به خرید برای ثبت هستند؟
به عنوان بخشی از عملیات شرکت، کسانی که مایل به ثبت نام نیستند، اجازه دارند سهام خود را مستقیماً از آنها خریداری کنند. در سال 1393، قانون بیان کرد که شرکت هایی که مایل به ثبت نام هستند مجبور نیستند اطلاعات زیر را همانطور که در جدول منتشر شده است افشا کنند. با توجه به طولانی بودن این امر، پیشنهاد می شود قبل از ثبت شرکت در منطقه با افراد متخصص مشورت کنید.

گفتار پایانی
با توجه به پیچیدگی‌های ثبت کسب و کار، بسیاری از افراد این کار را خودشان انتخاب می کنند و دلیل اصلی این الزام، دستورالعمل ثبت کسب و کار برای این دسته از افراد است. همانطور که در این مقاله ذکر شد، می توانید با انجام شش مرحله ابتدا شرکت خود را به راحتی ثبت کنید. با این حال، همیشه یک مشکل مشترک در مورد ثبت نام شرکت و بسیاری از مسائل دیگر وجود دارد که متخصصان و کارشناسان ثبت می توانند به شما در حل آن کمک کنند.

منبع: ایسنا

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه حقوقی نخستین ثبت

موسسه ثبتی نخستین فعالیت خود را از سال 1390 با هدف مشاور تخصصی حقوقی در زمینه ثبت و تغییرات شرکتها، ثبت علائم تجاری و طرحهای صنعتی و ثبت اختراعات به هموطنان عزیز و اتباع دیگر کشورها آغاز نموده و از ابتدای فعالیت خود و با اتکا به دانش، تخصص و تجربه کارشناسان و وکلای خود توانسته است بیش از 10000 پرونده موفق به ثبت برساند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]