اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106016371219114

هویت بصری یک برند چیست

کد: 140106016371219114

https://bit.ly/3pCLhgJ

، (اخبار رسمی): اگر دیزاین هویت بصری به شکل حرفه‌ای انجام شده باشد، شما به راحتی می‌توانید محصولات خود را به فروش برسانید. اگر به دنبال فروش محصول یا خدماتی هستید، حتما باید طراحی هویت بصری را جزو اولویت خود قرار دهید.

هویت بصری یک برند چیست
هویت بصری یک برند چیست

طراحی هویت بصری یا Visual identity design چیست؟

در طراحی هویت بصری چه المان‌هایی باید رعایت شود؟

چه شرکت‌هایی خدمات طراحی هویت بصری انجام می‌دهند؟

نحوه پیاده سازی هویت بصری به چه صورت است؟

هویت بصری از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مواردی است که برای داشتن برند به آن نیاز پیدا خواهیم کرد. در ایران شرکت‌های زیادی در زمینه طراحی‌های هویت بصری فعالیت دارند که هر کدام خدمات خاصی در این زمینه ارائه می‌دهند.

المان‌های اصلی طراحی هویت بصری شامل: اینوگرافیک، لوگو، سربرگ، بسته بندی، رنگ سازمانی، عکاسی، پوستر و کارت ویزیت است.اگر پروسه طراحی‌های هویت بصری به بهترین شکل ممکن انجام شود، کسب و کار شما از رقبا متمایز شده و طرفداران بیشتری پیدا خواهد کرد. به‌طور کلی هویت بصری از موارد بسیار مهم یک برند بوده که در بیزینس مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیزینس ها روز به روز در حال گسترش و رقابت بوده که برای پیشی گرفتن از هم به یک ابزار قدرتمند نیاز دارند. برای متمایز شدن از رقبا، شما نیاز به خدمات ویژه و منحصر به فرد در زمینه هویت بصری دارید.

اگر دیزاین هویت بصری به شکل حرفه‌ای انجام شده باشد، شما به راحتی می‌توانید محصولات خود را به فروش برسانید. اگر به دنبال فروش محصول یا خدماتی هستید، حتما باید طراحی هویت بصری را جزو اولویت خود قرار دهید.

آشنایی با طراحی هویت بصری در واقع چاشنی هر کسب و کار هویت بصری آن است. اگر در بیزینس خود از هویت بصری عالی استفاده‌ کرده باشید، برند شما در ذهن و قلب مخاطب نفوذ پیدا می‌کند. ما در بخش هویت بصری هر روز شاهده پیشرفت‌هایی هستیم و در این بخش از تصاویر خلاقانه‌ای استفاده می‌شود. امروزه اغلب برندها برای دیده شدن اهمیت هویت بصری را درک کرده‌اند و سعی دارند از این روش کسب و کار خود را ارتقا دهند. Visual Brand Identity هویت یک برند را نشان می‌دهد.

اگر بخواهیم مثالی در این زمینه بزنیم، می‌توانیم نوشابه کوکاکولا را برایتان نام ببریم.

با شنیدن نام کوکاکولا چه چیزی در ذهن شما ایجاد می‌شود؟ یک بطری با رنگ قرمز که نوشته کوکاکولا با فونت خاص بر روی آن نقش بسته است. این همان هویتی است که ما از برند کوکاکولا در ذهن خود ساخته‌ایم.

هویت به چه معناست؟

هویت در اصل به معنای ذات، حقیقت و همچنین شخصیت یک چیز است. تفاوتی ندارد انسان باشد یا برند و محصول، در هر صورت ما هویت آن را با آن چیزی که می‌بینیم و درک می‌کنیم می‌شناسیم. اجزای هویت بصری همانند یک تصویر در ذهن مخاطب حک شده و برای همیشه ماندگار خواهد شد. هویت اشخاص از شخصی به شخص دیگر کاملا منحصر به فرد، خاص و مربوط به یک فرد بوده اما هویت در برند مختص همان برند است.

افرادی که در بخش برندینگ فعالیت دارند به اهمیت هویت بصری پی برده‌اند. برخی از سازمان‌ها با استفاده از طراحی لوگو اختصاصی، کارت ویزیت و المان‌های از این قبیل سعی دارند یک برند را به شهرت رسانده و در شکل‌دهی آن نقش داشته باشند.

موفقیت با هویت بصری برند تجربه نشان داده است اغلب کسب وکارهایی که پروسه طراحی هویت بصری را به صورت حرفه‌ای انجام داده‌اند همواره در این مسیر موفق بوده‌اند. طراحی بصری نقش اساسی در برندسازی داشته و باید به نحوی انجام گیرد که مخاطب را به سمت خود جذب کند. امروزه بسیاری از استارت آپ‌هایی که به موفقیت‌های بزرگ دست یافته‌اند، هویت بصری برند را درک کرده و در این مسیر حرکت می‌کنند. موفقیت با هویت بصری برند زمانی امکان پذیر است که این کار توسط طراح مجرب آماده سازی و انجام شده باشد.

اگر قصد دارید در مدت زمان کوتاه‌تری به قله‌های موفقیت برسید و به یک شخصیت محبوب دست پیدا کنید باید به هویت بصری اهمیت دهید تا در ذهن‌ها ماندگار شوید.در صورتی طراحی هویت بصری می‌تواند مفید باشد که به‌شکل خلاقانه و موثر انجام شده باشد. در هویت سازی برند باید تمامی عناصر گرافیکی و نمادها به صورت حرفه‌ای انجام شده و برای موفقیت بیشتر تبلیغ شود.

برای گرفتن نتیجه بهتر، بعد از طراحی بصری، بهتر است به دنبال تقویت آن باشید. خریداران در هنگام تهیه محصولات با برندهای مختلفی مواجه می‌شوند و اگر برند شما طراحی متفاوت و متمایزتری داشته باشد قطعا مخاطبان را جذب خواهد کرد. کسب و کارهای مختلف در ابتدا باید ماهیت برند خود را به شکل طراحی بصری انجام دهند تا در دل مخاطب جایگاه ویژه‌ای پیدا کنند.

هزینه طراحی هویت بصری موارد زیادی در هزینه طراحی شرکت هویت بصری نقش دارد. به طور معمول هزینه این کار با تعداد عناصر به کار رفته در این بخش و مطابق با تعرفه انجمن‌های صنفی طراحان گرافیک تعیین می‌شود. هر یک از سازمان‌ها و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، با توجه به رزومه و تجربه کاری که در بخش برندسازی دارند، قیمت‌های مختلفی برای آن در نظر می‌گیرند.برخی از طراحان برای کسب رضایت بیشتر مشتری، جلسات مختلفی با افراد و مدیران کسب و کارها ترتیب می‌دهند تا پاسخگوی نیاز آن‌ها بوده و اهداف اصلی را تعیین کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]