اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106066384513811

سود حاصل از صادرات زعفران چقدر است؟

کد: 140106066384513811

https://bit.ly/3Tin5hn

، اصفهان , (اخبار رسمی): قطعا سوددهی یک بازار، مهم ترین پارامتر ورود یک بازرگان و فعال اقتصادی به آن زمینه است. اطلاع از میزان سوددهی زعفران قطعا راهنمای شما در انتخاب زمینه فعالیت صادراتتان خواهد بود.

سود حاصل از صادرات زعفران چقدر است؟
سود حاصل از صادرات زعفران چقدر است؟

آخرین آمار منتشر شده از آمار رسمی تولید زعفران در ایران مربوط به سال ۱۳۹۸ است و با توجه به نرخ و حجم صادرات انجام گرفته شده به بررسی سود دهی زعفران می‌پردازیم.

سود صادرات زعفران
آخرین اطلاعات در دست ما به منظور صادرات زعفران مربوط به سال ۱۳۹۸ است طی این سال تولید زعفران حدود ۹۶ تن افزایش پیدا کرد و سطح نهایی ۵۰۰ تن بود. همچنین در سال ۹۸ حجم صادرات جهانی زعفران ۴۴% متعلق به کشورمان ایران بود. این ارقام نشانگر آن است که ایران به عنوان یک تولید کننده و تامین کننده بزرگ زعفران در جهان فعالیت می کند و زمینه های بسیار مناسبی برای کسب سود است.
نبض بازار زعفران اخیراً توسط اسپانیا قرار گرفت زیرا هزینه حمل و نقل هر کیلو زعفران به اروپا کمتر از هزینه حمل و نقل ایران بود. اما قطعا بازرگانانی وجود داشتند که با غلبه بر این مشکل بتوانند صادرات خود را گسترش دهند.
برای کسب سود حداکثری و غلبه بر رقبای خارجی لازم است قاعده فروش فلاحی زعفران حذف شود . اما طرح هایی مانند تولید پودر زعفران یا فروش زعفران صادراتی در بسته بندی های جذاب برای بازارهای جهانی جا افتاده و این کار باعث تبلور نام ایران در صنعت تولید زعفران جهانی خواهد شد.
قیمت هر کیلو زعفران دسته به طور متوسط ۶ میلیون تا ۷ میلیون تومان و زعفران درجه یک کیلویی ۱۰ میلیون تومان برآورد می شود.قیمت پایه زعفران در گمرک ایران به طور میانگین ۱۱۰۰ دلار تا ۱۲۰۰ دلار برآورد می شود و لازم به ذکر است که صادر کننده برای صادرات زعفران باید تعهد ارزی بدهد.
برای محاسبه سود زعفران لازم است هزینه خرید زعفران صادراتی را در ایران هزینه صادرات ها را محاسبه نموده و اگر حاصل جمع را از قیمت فروش زعفران در خارج از کشور کمک کنید سود خالص شما از صادرات زعفران بدست خواهد آمد.
برای افزایش حاشیه سود میتوانید به روی بسته بندی و کیفیت زعفران سرمایه گذاری کنید تا مشتری خارجی با علاقه برای کالای شما هزینه بیشتری کند.

زعفران صادراتی
به طور کلی زعفران ایرانی دارای ۵ طناب است سرگل، سوپر نگین، نگین، پوشال و دسته تنوع زعفران هستند. زعفران سوپر نگین به عنوان گرانترین نوع زعفران شناخته می شود که رشته های بلندتری داشته و تمام قسمتهای زردان بریده شدند بنابراین به طور کلی سرخ است و هیچ خورده ای ندارد.
زعفران صادراتی نوعی از ادویه زعفران است که با فرآوری خاص و با بالاترین کیفیت در نهایت خشکی عرضه می شود.

زعفرانی که در بازارهای ایران وجود دارد ممکن است بخشی از ریشه یا خامه به همراه داشته باشد که رنگ زرد دارد. اما در زعفران زعفران یکدست سرخ بوده و بسیار خشک و شکننده است. همچنین بوی بسیار مطبوع و قوی دارد که هرکس را جذب خود خواهد کرد. زعفران صادراتی همان سوپ رنگین است که با بالاترین کیفیت و شیک ترین و سطح بندی مشتریان خارجی عرضه می شود.
زعفران صادراتی اغلب در بسته بندی های با فرهنگ و هنر ایرانی به مشتریان خارجی عرضه می‌شود تا در کنار معرفی فرهنگ و نام ایران نمای جذاب را از کسب و کار به مشتری نشان دهند. یک نکته مهم در رابطه با بسته بندی، رعایت استانداردهای کشور مقصد است . در صورت عدم رعایت استانداردها ممکن است با مشکل جدی در مسیر تجارت خود روبرو شوید.


میزان سرمایه گذاری برای شروع صادرات زعفران
سرمایه گذاری برای تولید زعفران سرمایه اولیه نیاز دارد از این مقدار ۴۲۸ میلیون به عنوان هزینه های ثابت و ۱۳۲ میلیون تومان به عنوان هزینه در گردش در نظر گرفته می شود. دوره بازگشت سرمایه برای تولید و پرورش زعفران حدود ۱ تا ۲ سال با سود آوری ۵۰ درصدی تخمین زده شده است. با در نظر گرفتن سود آوری ۵۰ درصد صادرات زعفران صنعت پرسود و جذاب برای بازرگانان ایرانی است.
در کنار هزینه های تولید و پرورش میتوانید زعفران صادراتی را به طور آماده خریداری نموده و تنها یک بسته بندی شیک و جذاب برای آن در نظر بگیرید. گاهی هزینه تولید و پرورش به قدری است که خرید آماده زعفران صادراتی سوددهی بیشتری به همراه دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه بازرگانی ویمکس

گروه بازرگانی ویمکس صادرکننده محصولات کشاورزی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی