اطلاعات تماس
  • 021221*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107276778117184
در دسترس نیست

چرا بعضی از پولدارترین آدم‌های دنیا ورشکسته و فقیر می‌شوند؟

کد: 140107276778117184

، (اخبار رسمی): «دوست دارم آن‌قدر ثروتمند شوم که در پول‌هایم شنا کنم.» این عبارت آرزوی شما هم بوده است؟

چرا بعضی از پولدارترین آدم‌های دنیا ورشکسته و فقیر می‌شوند؟
مایک تایسون و ببر سیبری
چرا بعضی از پولدارترین آدم‌های دنیا ورشکسته و فقیر می‌شوند؟
ورشکستگی فیفتی سنت
چرا بعضی از پولدارترین آدم‌های دنیا ورشکسته و فقیر می‌شوند؟
مسیر یادگیری سایت علف خرس

ثروت نامحدود و تمام‌نشدنی نقطۀ آرامش خیالی خیلی از آدم‌هاست؛ جایی که دیگر نیاز نیست نگران پول باشیم؛ اما دیده‌ایم و شنیده‌ایم که این رویای شیرین برای بعضی از آدم‌ها خیالی نیست و واقعیت زندگی‌شان است؛ مثلاً بازیگرها و خواننده‌های بزرگ دنیا؛ افرادی که همه درباره‌شان شنیده‌ایم؛ ولی چیزی که کمتر به آن توجه کرده‌ایم، رقم‌های درشتی است که این افراد هدر داده‌اند و گاهی حتی به ورشکستگی رسیده‌اند. شاید فهمیدن علت فقیرشدن این آدم‌ها به ما در ادارۀ امور مالی زندگی خودمان کمک کند.

اگر داستان ورشکستگی سلبریتی‌ها را بخوانیم، چند دلیل عمده، برای همه‌شان صدق می‌کند.

شهرت و ثروت ناگهانی

وقتی شخصی از هیچ به همه می‌رسد؛ معمولاً نمی‌داند چطور باید از آن همه دارایی استفاده کند. این آدم‌ها برای برطرف‌کردن حسرت‌های کودکی یا آرزوهای دور و درازشان، دست به خرج‌های بی‌حساب‌وکتاب و افراطی می‌زنند. برای مثال، فیفتی‌سنت، رپر مشهور آمریکایی که از فقر و مواد مخدر و زندان به ثروت و موسیقی و شهرت رسیده بود، در عرض یک سال، 171 میلیون دلار از دست داد و ارزش خالص دارایی‌هایش (دارایی‌ها منهای بدهی‌ها) منفی شد.

خرج‌های هنگفت و بی‌برنامه

این داستان مشترک خیلی از سلبریتی‌های ورشکسته است؛ مخصوصاً آن‌هایی که از فقر، ناگهان به ثروت‌های عظیم رسیده‌اند؛ اما محدود به آن‌ها نمی‌شود. از فیفتی‌سنت و مایک تایسون گرفته تا برت رینولدز و نیکلاس کیج، همگی خرج‌هایی کرده‌اند که در دورترین خیال‌پردازی‌های ما آدم‌های معمولی هم نمی‌گنجد. اگر بخواهیم روراست باشیم، پولشان را با دست خودشان دور ریخته‌اند. جدا از جواهرات، ده‌ها عمارت، ماشین، قایق و موتورسیکلت مجلل و گران، این‌ها برخی از خریدهای این افراد بوده است:

  •  هلیکوپتر و جت شخصی
  • زنجیر طلا با هشتاد قیراط الماس
  • ببر سیبری
  • آثار هنری کمیاب
  • استخوان دایناسور
  • قلعه‌های باستانی اروپایی
  • کوسه
  • اختاپوس
  • کروکدیل
  • آرامگاه هرمی‌شکل

مشورت با آدم‌های اشتباه

بوی شیرینی که به مشام برسد، مگس‌ها جمع می‌شوند. دور آدم‌های مشهور و پولدار همیشه شلوغ است؛ برای همین آن‌ها باید در انتخاب اطرافیانشان دقت کنند. علت از دست رفتن پول بسیاری از سلبریتی‌ها، مشورت‌کردن با افراد اشتباه و سپردن کارهای شخصی به آن‌ها است. برای مثال، جانی دپ از وکیل سابقش برای کلاهبرداری حدود 30 میلیون دلار شکایت کرده است؛ البته او ورشکست نشده است. برت رینولدر، ستارۀ درخشان سال‌های دور هالیوود، با مشاوره‌های اشتباه مدیر کسب‌وکارش در پروژه‌های بدی، میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری کرد و زیان دید.

اشتباه‌های شخصی و بی‌تدبیری

هنرمندان بزرگ، مدیران مالی خوبی نیستند و اشتباه‌های مالی زیادی دارند. لیدی گاگا در پایان یک تور موسیقی که می‌بایست او را پولدارتر کرده باشد، سه میلیون هم بدهکار شد. نداشتن دید مالی درست باعث شد برت رینولدز و مایک تایسون پس از طلاق، نیمی از اموالشان را از دست بدهند، در حالی که با یک تعهدنامۀ مالی خوب پیش از ازدواج می‌توانستند مانع از آن بشوند. برت رینولدز با گرفتن وامی که از پس‌دادنش اطمینان نداشت، 4 میلیون دلار به باد داد. مایک تایسون صدها هزار دلار به اداره‌های دولتی بدهی داشت. او به ماشین چاپ پول اطرافیانش تبدیل شده بود؛ بدون اینکه هیچ برنامه‌ریزی مالی‌ای در ذهن داشته باشد یا از یک کارشناس مالی کمک بگیرد.

اهمیت‌ندادن به پول

لیدی گاگا گفته است پول برای او هیچ است و حسرت برت رینولدز پیش از مرگ این بوده است که چرا بیشتر پول خرج نکرده است.

ویژگی‌ای که هیچ‌یک از ستاره‌های ورشکسته نداشته‌اند، سواد مالی است. داشتن پول زیاد ما را از برنامه‌ریزی و دانش مالی بی‌نیاز نمی‌کند؛ زیرا ما هرقدر پول داشته باشیم، خرج‌های بزرگ‌تری برایمان ایجاد می‌شود. این ستاره‌ها در حالی میلیون‌ها دلار پول از دست داده‌اند که به‌راحتی می‌توانستند با کمک یک مشاور مالی، ثروتشان را چند برابر کنند؛ کاری که رپر معروف آمریکایی، مستر پی، انجام داده است.

سواد مالی چیزی است که همه به آن نیاز داریم؛ چه پول پارو کنیم، چه وابسته به اندک حقوقی باشیم که سر ماه به حسابمان واریز می‌شود؛ اما غم‌انگیز است که مردم عادی هم مثل سلبریتی‌ها دانش مالی چندانی ندارند؛ در حالی که بسیار بیشتر از آن‌ها به آن نیاز دارند.

سایت علف خرس دقیقاً به همین علت ایجاد شده است. هدف این سایت این است که همۀ افراد جامعه با هر سطح مالی، از دانش کافی برای مدیریت پول‌هایشان بهره‌مند شوند؛ چراکه سواد مالی یکی از ضروریات موفقیت مالی است.

سایت علف خرس، یک سایت آموزشی است؛ اما با مطالب ساده و کاربردی و متنوع، مخاطبان خود را خسته نمی‌کند. علف خرس نسخه پولدار شدن نمی‌پیچد اما مسیر موفقیت مالی را به خوبی نشان می‌هد.

در این سایت شما می‌توانید یک مسیر یادگیری را دنبال ‌کنید که از ابتدا تا انتهای مسیر آموزش سواد مالی شما را همراهی می‌کند. در این مسیر شما با اصول سواد مالی که بودجه‌بندی و مدیریت‌هزینه‌ها، پس‌انداز، مدیریت بدهی، آمادگی برای بازنشستگی و سرمایه‌گذاری است، آشنا می‌شوید. در ادامۀ مسیر یادگیری، با روش‌های توانمندسازی مالی زنان و موانع آن‌ها در این مسیر آشنا می‌شوید، دربارۀ روانشناسی موفقیت مالی یاد می‌گیرید و با مهارت‌های خرید هوشمندانه قادر خواهید بود از پول‌هایتان در برابر خریدهای افراطی و اشتباه محافظت کنید. پدرومادرها هم می‌توانند برای آموزش سواد مالی به فرزندانشان از آموزش‌های بخش قلک استفاده کنند.

به‌علاوۀ همۀ موارد بالا، در بخش دانستنی‌های سایت علف خرس، مطالب جذاب و سرگرم‌کننده و متنوعی برایتان تهیه شده است تا از یادگیری خسته نشوید. شما می‌توانید داستان کامل ورشکستگی همۀ افرادی را که در این مطلب از آن‌ها نام بردیم، در این بخش بخوانید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

علف خرس

موسسه راهنمای اندیشه هدفمند به عنوان یک مرجع تخصصی و معتبر، با هدف آموزش‌ «سوادمالی» و فرهنگسازی در این زمینه فعالیت می‌کند. این موسسه تلاش می‌کند به ساده ترین روش ممکن، اطلاعات و آموزش‌های مفیدی را در اختیار افراد قرار دهد تا همه بتوانند با «مهارت و اصول اولیه مدیریت پول» در زندگی شخصی شان آشنا شوند. با کمک آموزش‌های این موسسه می توانید به زندگی مالی‌تان نظم ببخشید،‌ تصمیم‌گیری‌های مالی درست تری داشته باشید و پو‌ل‌تان را مدیریت کنید. سواد مالی به شما نگرش درست مالی می‌دهد و کمک می‌کند تا حساب کتاب زندگی‌تان در دست تان باشد و این رسالت موسسه راهنمای اندیشه هدفمند است:‌ رسیدن به موفقیت مالی با کمک آموزش و یادگیری

اطلاعات تماس
  • 021221*****
[نمایش اطلاعات]