اطلاعات تماس
  • 021461*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108116804019032
در دسترس نیست

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی چه فوایدی دارد و برای چه بیماری هایی کاربرد دارد؟

کد: 140108116804019032

، تهران , (اخبار رسمی): فیزیوتراپی هم به عنوان بخشی از سیستم توانبخشی به شمار می آید و هم در مراقبت های حاد نقش بسزایی دارد. همه افراد جامعه می توانند نیازمند خدمات فیزیوتراپی شوند، مثل فردی که دچار آسیب ورزشی، بیماری، کهولت سن، تصادف و....شده و قدرت جسمی و حرکتی اش را از دست داده است و یا توانایی های او محدود شده است

فیزیوتراپی چه فوایدی دارد و برای چه بیماری هایی کاربرد دارد؟
فیزیوتراپی شرکت مایکزوتکنولوژی

فیزیوتراپی برای کاهش درد و توان بخشیدن به بیمارهای آسیب دیده و رفع التیام و ... کاربرد دارد و از روش های گوناگونی مثل الکتروتراپی و ماساژ درمانی استفاده می شود که باید حتما توسط فیزیوتراپیست انجام شود

شاید با اولین چیزی که بعد از شنیدن کلمه فیزیوتراپی به ذهنمان می آید یک روش درمانی با استفاده از جریان برق باشد یا فیزیوتراپی را همان ماساژ درمانی بدانیم. اما اگر به واژه فیزیوتراپی دقت کنیم از دو بخش فیزیک و تراپی تشکیل شده است و ترکیب این دو کلمه با یکدیگر را می توانیم اینگونه معنی کنیم:

  • درمان فیزیک بدن به کار گیری از قوانین فیزیک برای درمان

الکترو تراپی(برق درمانی) و ماساژ درمانی تنها قسمتی از علم فیزیوتراپی به شمار می آید که فیزیوتراپیست بر اساس شرایط بیمار، متدهای گوناگون درمانی را برای بیمار انجام می دهد

فیزیوتراپی برای سن خاصی تعریف نشده و از کودک گرفته تا ورزشکار و افراد کهنسال می توانند از خدمات فیزیوتراپی بهره مند شوند

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی علمی است که علاوه بر بهبود کیفیت زندگی، باعث پیشگیری از ایجاد آسیب نیز می شود.

فیزیوتراپی هم به عنوان قسمتی از سیستم توانبخشی به شمار می آید و هم در مراقبت های حاد نقش بسزایی را ایفا می کند.

همچنین در حفظ عملکرد حرکتی و مدیریت بیماری های مزمن هم کمک موثری به بیمار می کند.

فیزیوتراپی برای سن خاصی تعریف نشده و از کودک گرفته تا ورزشکار و افراد کهنسال می توانند از خدمات فیزیوتراپی بهره مند شوند

فیزیوتراپی از نگاه انجمن

فیزیوتراپی باعث بالا رفتن توانایی های فرد می شود و برای کسانی که دچار بیماری های پیش رونده هستند(مثل ام اس) باعث حفظ توانایی های او خواهد شد.

علاوه بر این، فیزیوتراپی برای کسانی که توانایی هایشان محدود شده است ، یکسری فعالیت و توانایی را جایگزین می کند و به فرد بیمار می آموزد که بتواند در مدت زمان کوتاهی بیشترین میزان از استقلال شخصی خود را به دست آورد.

فیزیوتراپیست کیست؟

فیزیوتراپیست کسی است که در رشته فیزیوتراپی تحصیل کرده باشد و دارای مدرک معتبر از دانشگاه های علوم پزشکی باشد. پس از فارغ التحصیلی برای هر فرد در سازمان نظام پزشکی یک کد نظام پزشکی ثبت می شود که برای عموم قابل استعلام است و با وارد کردن مشخصات (نام و نام خانوادگی، شماره نظام پزشکی و...) اطلاعات فیزوتراپیست به نمایش در خواهد آمد.

به افراد غیر متخصص که به صورت تجربی، متد های فیزیوتراپی را انجام می دهند اعتماد نکنید زیرا ممکن است عواقب ناگوار و غیر قابل بازگشتی در کمین شما باشد

فیزیوتراپیست با توجه به شرایط روحی و جسمانی (سایکولوژی) و همچنین حالات عاطفی و اجتماعی، به بیمار کمک می کند تا کیفیت زندگی وی را بهبود بخشد.

فیزیوتراپیست ابتدا به بررسی وضعیت بیمار می پردازد و با توجه به نتایج به دست آمده از نظر بالینی و اطلاعات زمینه ای بیماری، برنامه درمانی را تبیین می کند.

همچنین فیزیوتراپیست بر اساس اولویت های شخص بیمار، اهداف درمانی را مشخص می کند و روش های درمانی متعدد را برای مدیریت طول مدت درمان با مشورت بیمار ارائه می کند.

فیزیوتراپیست ها باید از قدرت بدنی مناسبی برخوردار باشند چرا که در اکثر مواقع بایستی قدرت تغییر پوزیشن های خاص برای بیمار را داشته باشند یا به طور مثال نیروی زیادی برای کشش بافت وارد کنند.

فیزیوتراپیست بایستی از روابط اجتماعی خوبی برخوردار باشد تا بتواند اعتماد بیمار را جلب نماید و همچنین از صبر و حوصله ی خوبی برخوردار باشد تا به بهترین شکل به بیمار کمک کند و پروسه درمانی را تکمیل نماید.

  فواید فیزیوتراپی 

همانطور که گفتم فیزیوتراپی برای گروه خاصی تعریف نشده و تقریبا همه افراد ممکن است نیازمند خدمات فیزیوتراپی شوند. فیزیوتراپی ابعاد وسیعی دارد و می تواند بیماری های زیادی را درمان کند.

فیزیوتراپی برای موارد زیر بسیار کارآمد می باشد:

  • کاهش درد جلوگیری از ناتوانی جلوگیری از برخی جراحی ها کمک به بهبود توانایی های حرکتی مراجعه کننده توانبخشی پس از تصادف، جراحی، سکته مغزی و.. جلوگیری از آسیب های ورزشی و کمک به بهبود آسیب های ناشی از فعالیت های بدنی آموزش چگونگی استفاده از عضو مصنوعی بهبود وضعیت فرد برای حفظ تعاول و پیشگیری از زمین خوردن به ویژه در سالمندان آموزش استفاده ی صحیح از عصا، واکر و سایر وسایل کمکی تجویز اسپیلنت یا بریس درمان بی اختیاری ادرار و مدفوع

فیزیوتراپی برای چه بیماری هایی کاربرد دارد؟

معمولا پزشکان برای مراجعین آسیب دیده در زمینه حرکتی، مفاصل، استخوانی، اسکلتی و ... فیزیوتراپی تجویز می کنند تا از پیشرفت بیماری جلوگیری شود و به بهبود وضعیت بیمار کمک کند.

فیزیوتراپی در زمینه های بسیار گسترده ای کاربرد دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • بیماری های قلبی عروقی تنفسی بیماری های مغز و اعصاب سوختگی سلامت زنان بیماری های روماتیسمی و پوستی فیزیوتراپی بعد از سکته مغزی بیماری های ارتوپدی و آسیب های ورزشی

در فیزیوتراپی از چه متدهایی استفاده می شود؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، فیزیوتراپی دارای ابعاد وسیعی است که بنا به وضعیت بیمار، فیزیوتراپیست و پزشک تعیین می کنند از چه روشی برای درمان استفاده شود.

انواع متدهای درمانی در فیزوتراپی عبارتند از:

  • الکتروتراپی
    در این روش که با استفاده از جریان الکتریکی مغناطیسی، لیزر پرتوان، اولتراسوند، تکار تراپی، شاک ویو تراپی و... انجام می شود، هر کدام برای بیماری و شرایط خاص خود استفاده می شوند.متداول تراین موارد استفاده از جریان های الکتریکی، تحریک پوست، عضله و عصب می باشد و معولا برای کاهش درد و رفع التهاب مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین برای تقویت و فعالسازی عضله نیز کاربرد دارد.
  • منوال تراپی
    این روش شامل تکنیک های دستی می باشد که هدف از استفاده از این روش، کاهش درد، برطرف کردن مشکلات اسکلتی عضلانی می باشد.
  • تمرین درمانی
    این روش نیز شامل یکسری تمرینات مخصوص است که برای هر فرد متفاوت می باشد و با انجام آن، بیمار به کاهش التهاب، تقویت تعادل دامنه ی حرکتی، بهبود وضعیت نیرو و قدرت، حفظ استقامت عضلانی و کاهش درد و بهبود عملکرد های فردی نیز دست پیدا خواهد کرد.
  • هیدروتراپی
    همانطور که از اسم این روش مشخص است با استفاده از آب به بیماران در فیزیوتراپی کمک می شود. به طور خلاصه در روش هیدروتراپی از دو خاصیت مهم آب در این روش استفاده می شود.
  1. کاهش وزن در آب 
  2. ایجاد مقاومت در برابر حرکت

کاهش وزن در آب سبب می شود که مفاصل وزن کمتری را متحمل شوند و فشار کمتری به آن ها وارد شود. اهمیت این مساله در خصوص بیماری های تخریب مفصلی مانند آرتروز نمود پیدا می کند . به علاوه ایجاد مقاومت با آب منجر به این خواهد شد که تمرینات کمی با مقاومت انجام شود.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شود.

تجهیز کلینیک فیزیوتراپی با محصولات شرکت مایکروتکنولوژی

فیزیوتراپیست های عزیز برای تجهیز کلینیک خود می توانید دستگاه های فیزیوتراپی شرکت مایکروتکنولوژی را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری نمائید.

در نظر داریم تا با بهترین شرایط و اقساط بلند مدت و یا خرید نقدی با تخفیف فوق العاده کلینیک شما عزیزان پرتلاش را تجهیز نمائیم.

تمامی دستگاه های شرکت مایکروتکنولوژی دارای 18ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد .

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.

http://zil.ink/micromedco

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی مایکروتکنولوژی

شرکت مهندسی مایکروتکنولوژی تولید کننده دستگاه های فیزیوتراپی اعم از لیزر پرتوان، شاک ویو، التراسوند، تکار و ... بهترین کیفیت با 18 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش بازدید حضوری و تست دستگاه ها اقساط بلند مدت بدون کارمزد https://microtechnology.ir/

اطلاعات تماس
  • 021461*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی