اطلاعات تماس
  • 021461*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112077182419032
در دسترس نیست

تکار تراپی آسیب های ورزشی

آیا آسیب های ورزشی با فیزیوتراپی و دستگاه تکار قابل درمان است؟

کد: 140112077182419032

، تهران , (اخبار رسمی): تحقیقات بسیاری در زمینه درمان آسیب های ورزشی توسط دستگاه تکار نشان می دهد که این روش باعث بهبود روند ترمیم بافت استخوانی و غیر استخوانی توسط امواج الکترومغناطیس می شود که مورد توجه فیزیوتراپیست ها و بیماران قرار گرفته است

آیا آسیب های ورزشی با فیزیوتراپی و دستگاه تکار قابل درمان است؟
آیا آسیب های ورزشی با فیزیوتراپی و دستگاه تکار قابل درمان است؟

درمان های فیزیوتراپی برای  آسیب های ورزشی دارای انواع مختلفی هستند که استفاده از امواج الکترومغناطیسی جهت ترمیم بافت ها بسیار مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است که نشان دهنده بهبود روند ترمیم بافت استخوانی و غیر استخوانی توسط امواج الکترومغناطیس می باشد.

دستگاه تکار فیزیوتراپی با استفاده از امواج الکترومغناطیس در درمان بیماری های حوزه فیزیوتراپی کاربردهای زیادی دارد.

تکار ترایی برای ترمیم بافت، کاهش درد و آسیب های وارد شده به بدن بسیار موثر است به همین دلیل تکار تراپی آسیب های ورزشی نیز بسیار شناخته شده و دارای مزایای بسیاری می باشد.

جهت اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انواع متدهای درمان آسیب ورزشی

ورزشکاران حرفه ای با صدمات زیادی مواجه هستند و به همین  خاطر باید در پی روش های درمانی مطمئنی بود که در آینده برای آن ها دردسر ساز نشوند.

در این بین تکار تراپی آسیب های ورزشی یکی از روش های ایمن و بدون خطر به شمار می آید.

اخیرا مطالعات زیادی در خصوص انواع روش های درمانی آسیب های ورزشی انجام شده است.

به طور کلی روش های درمانی آسیب های ورزشی به دو دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

روش تهاجمی:عمل جراحی  به عنوان روش تهاجمی شناخته می شود اما لازم است حتما قبل و بعد از عمل جراحی، بیمار تحت روش های فیزیوتراپی قرار بگیرد

روش غیر تهاجمی: این روش با روش هایی مثل فیزیوتراپی، ماساژ درمانی، تمرین درمانی و ... انجام می شود.

روش های درمانی فیزیوتراپی می تواند مطابق با استانداردهای جهانی باشد و ورزشکاران در کوتاه ترین زمان موثرین ترین روش درمانی را تجربه کنند و به بهبودی برسند.

درمان با فیزیوتراپی با روش های متعددی صورت می گیرد که تکار تراپی آسیب های ورزشی یکی از مطمئن ترین روش ها به شمار می آید.

درمان آسیب های ورزشی با دستگاه تکار فیزیوتراپی

همانطور که گفتیم تکار تراپی یک روش ایمن و بسیار موثر در درمان آسیب های ورزشی می باشد.

این روش که یک روش غیر تهاجمی می باشد که در تمام دنیا در حال استفاده است و فیزیوتراپیست های عزیز به صورت تخصصی این کار را انجام می دهند.

تکار تراپی آسیب های ورزشی به فرد کمک می کند حتی پس از یک جلسه ی درمانی، بهبودی چشمگیری را در خود احساس کنند.

دستگاه تکار فیزیوتراپی یکی از قدرتمندترین تکنولوژی های پزشکی به شمار می آید که در کلینیک های فیزیوتراپی توسط فیزیوتراپیست ها با تنظیمات خاص هر شخص، برای بیماران انجام می شود.

یکی از پرکاربردترین وظایف دستگاه تکار کمک به روند ریکاوری و بهبودی بیماران با درد گردن ، پارگی رباط ، پا درد و سایر مشکلات آسیب های جسمی می باشد.

درمان با دستگاه تکار در فیزیوتراپی برای آسیب های ورزشی چه مزایایی دارد؟

به طور کلی می توان گفت تکار تراپی دارای 3 عملکرد اساسی می باشد که شامل موارد ذیل می شود:

  • عملکردهای تکار تراپی
  • خارج کردن مایعات اضافی
  • تحریک گردش خون محیطی با بالا بردن دمای درونی بدن
  • ضد درد سریع و تاثیر گذار
  • مزایای تکار تراپی
  • غیر تهاجمی بودن
  • بهبود روند جریان خون
  • بالا بردن سرعت تبدیل انرژی درون سلولی
  • ایجاد تعادل در غشای سلولی
  • افزایش توانایی حرکت پذیری به بافت آسیب دیده
  • افزایش سرعت ریکاوری
  • تسکین سریع درد
  • کاهش تورم با کمک دارودرمانی

عوارض تکارتراپی آسیب های ورزشی

تکار تراپی یک روش بسیار تاثیر گذار در درمان بیماری های حوزه فیزیوتراپی می باشد و روند درمان بسیاری از آسیب ها و مشکلات حرکتی را تسریع می بخشد.

برخی از کاربردهای مهم تکار تراپی عبارتند از:

  • بورسیت و آسیب های تاندونی
  • کمک به روند توانبخشی
  • درمان روتاتور کاف شانه
  • درمان زانوی دوندگان (درد جلو زانو)
  • درمان مشکلات متابولیسم سلولی
  • کمک به روند درمان پارگی تاندون ها و رباط ها
  • درمان شکستگی استخوان ها
  • درمان التهاب کپسول مفصلی و خشکی مفاصل
  • درمان مشکلات اسکلتی عضلانی
  • درمان تنیس البو

تکار تراپی چگونه انجام می شود؟

برای تکار تراپی آسیب های ورزشی تمامی مراحل درمان به صورت دستی انجام می شود و بیمار بسته به نوع  تکار تراپی ( خازنی و مقاومتی) گرمای عمقی و سطحی را تجربه خواهد کرد.

دستگاه تکار به عنوان یک ابزار درمانی طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل در آن از دستگاه های کنترل اتوماتیک یا یونیت های سنجش الکتریکی استفاده نمی شود.

در حقیقت در این روش با استفاده از فناوری دستگاه، درمانی شبیه به ماساژ دستی صورت می گیرد.

در تکار تراپی آسیب های ورزشی به دلیل واکنش رگ های خونی و شبکه لنفاوی و فعال شدن جریان های میکروسکوپی با گذشت زمان از شروع تکار تراپی تاثیرات مشابه با ماساژ شدت یافته و عمیق تر می شود.

تکار تراپی آسیب های ورزشی در یک یا در صورت نیاز چند در جلسه انجام می شود. البته معمولا برای ورزشکاران نیاز است که تکار تراپی در چند جلسه انجام شود و دوره درمان فرد هر چه سریع تر تکمیل گردد

معمولا جلسات درمانی تکار تراپی آسیب های ورزشی بین 20 الی 25 دقیقه زمان بر خواهد بود و معمولا هفته ای یک تا 3 بار انجام می شود.

فاصله ی بین جلسات توسط فیزیوتراپیست بر اساس شرایط بیمار تعیین می گردد. به طور مثال در بعضی موارد ممکن است بیمار به تکار تراپی روزانه نیاز داشته باشد.

شرح مد خازنی و مقاومتی دستگاه تکار

تکار تراپی به طور کلی با دو مد خازنی و مقاومتی انجام می شود که مد خازنی برای درمان های سطحی و مد مقاومتی برای درمان های عمقی تر مثل استخوان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه به توضیحات مد خازنی و مقاومتی پرداخته ایم

مد  CAPACITIVE یا خازنی

در مد خازنی برای تکار تراپی آسیب های ورزشی، گرمای ایجاد شده در درون بدن به  چندین عامل وابسته است و درک بیمار از شدت گرمای به وجود آده نیز متفاوت است

شاید او تاثیر تکار را صرفا به صورت گرمایی خفیف و یا گرمای بسیار تند و سوزاننده در عمق بافتهای خود احساس نماید.

زمانی که از الکترودهای خازنی (capacitive) استفاده می شود، قطر الکترودها و سرعت حرکت آنها دقت زیادی انجام شود و به شکل مناسبی تنظیم گردد.

با استفاده از میزان انرژی مشابه، به کارگیری از الکترودهای بزرگتر منجر می شود که گرما به شکل آرام تری افزایش پیدا کند.

علاوه بر این هرچه قدر حرکت الکترودها سریعتر صورت گیرد، شخص گرمای ایجاد شده را کمتر حس می کند.

در تکار تراپی آسیب های ورزشی بهتر است حتی الامکان، نسبت به محل درمان، الکترودهای بزرگتری را انتخاب کنید

توجه داشته باشید می توانیم نسبت به وسعت ناحیه درمان و محل آن و همچنین میزان نیرویی که مد نظرتان است، میتوانید الکترودها را به طور ثابت روی محل قرار داد و یا آنها را به طور خطی یا مدور حرکت داد.

نکته بسیار حائز اهمیت این است که اغلب الکترودها  و یا حتی تمامی انها بایستی به طور کامل با بدن بیمار در تماس باشند و با تمامی ناهمواری ها و برجستگی ها یا تورفتگی های طبیعی بدن تطبیق پیدا کنند و در صورت لزوم با تغییر دادن حالت بدن، الکترودها نیز تغییر حالت دهند و در تماس کامل با بدن باقی بمانند.

مد Resistance یا مقاومتی

کوپلینگ یا اتصال مستقیم در واقع بدین معنی است که استفاده از تکار همراه با الکترودهای تقویت کننده ی فلزیِ بدون عایق انجام می شود .

مکانیزم عملکرد دستگاه در این حالت بر اساس قطبیت معکوس جریان است که باعث ایجاد گرمایی شدیدتر و انتقال سریعتر این گرما به مایعات بین بافتی و الکترولیت های بدن می شود.

در نتیجه تکار تراپی آسیب های ورزشی در این مد، بیشتر برای درمان قسمت های خاصی از بدن که عامل بروز آسیب یا مشکل هستند، کاربرد دارد و شاید به تشخیص فیزیوتراپیست نیاز باشد که از هر دو مد در یک زمان استفاده کرد.

از آنجایی که در این مد عایقی وجود ندارد، جریانی که الکترولیت ها را در ناحیه ی نزدیک به الکترود متحرک جا به جا میکند و دمایی که در بدن ایجاد می شود، کمتر متمرکز است و گرمای تولید شده توسط الکترود ثابت جهت دهی و هدایت می شود.

نکته:

با توضیحات فوق دریافتیم که کار هر مد از دستگاه تکار (خازنی و مقاومتی) با یکدیگر متفاوت است و جنس سری های مقاومتی و خازنی باید با یکدیگرمتفاوت باشد.

به عبارتی در زمان استفاده از سری های خازنی در واقع به طور غیر مستقیم (سری های خازنی رسانا نیستند) در حال درمان هستید و در زمان استفاده از سری های مقاومتی به شکل غیر مستقیم به تکار تراپی می پردازید

در نتیجه دستگاه شما بایستی به هر دو سری مجهز باشد و تغییر مد به شکل نرم افزاری و استفاده از یک سری برای هر دو مد امکان پذیر نیست.

مشخصات دستگاه تکار مایکروتکنولوژی

دستگاه تکار مایکروتکنولوژی دارای فرکانسی بین 300 کیلو هرتز تا 1.3 مگا هرتز می باشد که نسبت به امپدانس بدن تغییر پیدا می کند.

نکته بسیار مهم در این دستگاه طراحی هر دو سری خازنی و مقاومتی است که هر کدام از آن ها جنس مخصوص به خود را دارند و ویژگی های منحصر به فرد خود را حفظ کرده است.

شما فیزیوتراپیست های عزیز با خرید دستگاه تکار مایکروتکنولوژی 4 اپلیکاتور، ترالی، 1 عدد کرم تکار و 3 سری خازنی در اندازه های 2، 4 و 6 سانتیمتری و همچنین 4 سری خازنی 2، 4، 6 و 8 سانتیمتری دریافت خواهید کرد.

کیفیت دستگاه تکار با دستگاه های خارجی مثل winback برابری می کند و کار با آن بسیار ساده می باشد.

این دستگاه دارای 18 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد و دارای پروتکل های درمانی بسیاری است که می توانید برای تکار تراپی آسیب های ورزشی و دیگر مشکلات حوزه فیزیوتراپی از آن بهره مند شوید

علاوه بر پروتکل های درمانی آماده ای بر روی دستگاه ذخیره شده است، شما به عنوان کاربر می توانید هر کدام از پارامترهای دستگاه را بنابر تشخیص خود تنظیم نمایید و آن را ذخیره نمایید و از آن در آینده استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما از طریق راه های ارتباطی که در لینک زیر قرار داده ایم در ارتباط باشید.

دستگاه تکار فیزیوتراپی مایکروتکنولوژی مدل  TC300

دسته ی دستگاه که با کمک آن الکترودها نگه داشته می شوند، به نحوی طراحی شده است که درمانگر بتواند به راحتی درمان را انجام دهد و از طرف دیگر انجام درمان برای بیمار نیز خوشایند باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی مایکروتکنولوژی

شرکت مهندسی مایکروتکنولوژی تولید کننده دستگاه های فیزیوتراپی اعم از لیزر پرتوان، شاک ویو، التراسوند، تکار و ... بهترین کیفیت با 18 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش بازدید حضوری و تست دستگاه ها اقساط بلند مدت بدون کارمزد https://microtechnology.ir/

اطلاعات تماس
  • 021461*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش