اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108236820421863
در دسترس نیست

انواع آهن آلات و معرفی آهن

کد: 140108236820421863

، تهران , (اخبار رسمی): با توجه به گسترش ساخت و ساز واهمیت ویژه استحکام بناها تولید انواع آهن آلات اهمیت زیادی پیدا کرده است.آهن آلات در دو نوع صنعتی و ساختمانی تولید میشود که از آنها هم میتوان در صنایع استفاده کرد و هم در ساختمان سازی جهت استحکام بالای آن. آهن آلات در انواع مختلفی تولید میشود و دارای اشکال متفاوتی میباشد.

انواع آهن آلات و معرفی آهن
آهن آلات

با توجه به گسترش ساخت و ساز و اهمیت ویژه استحکام بناها تولید انواع آهن آلات اهمیت زیادی پیدا کرده است. آهن آلات در دو نوع صنعتی و ساختمانی تولید میشود که از آنها هم میتوان در صنایع استفاده کرد و هم در ساختمان سازی جهت استحکام بالای آن. آهن آلات در انواع مختلفی تولید میشود و دارای اشکال متفاوتی میباشد. از جمله این محصولات میتوان به پروفیل ، ورق ، لوله ، میلگرد ، نبشی ، سپری و ناودانی اشاره کرد.

مهم ترین کارخانه تولید محصولات فولادی ذوب آهن اصفهان میباشد. از تولیدکنندگان دیگر میتوان فایکو ، فولاد خوزستان ، صبا فولاد زاگرس و .. را نام برد. شرکت توان کاوش شکیبا با نام تجاری آهن ملت با بیش از 15 سال سابقه در زمینه خرید و فروش انواع آهن آلات و محصولات فولادی فعال میباشد. از جمله خدمات این شرکت میتوان به خرید و فروش آهن آلات و انواع مقاطع فولادی و پروفیل ، ارائه مشاوره رایگان در زمینه خرید و فروش آهن آلات ، پیگیری و خدمات پس از فروش ، فروش انواع مقاطع فولادی از جمله انواع پروفیل ، ورق ، تیرآهن ، نبشی ، سپری ، ناودانی ، لوله ، میلگرد و .. اشاره کرد.

زندگی مدرن تا حد زیادی به آهن بستگی دارد، که بیشترین استفاده را در بین تمام فلزات دارد. حتی برای انجام ساده ترین کارهای روزانه نیز لازم است. آهن، معمولاً به شکل فولاد، تقریباً همیشه به انجام کار کمک می کند. بتن در بزرگراه ها و ساختمان های بلند به فولاد برای استحکام بیشتر نیاز دارد. حمل و نقل متکی به فلز است، چه به شکل نعل اسب آهنی باشد و چه به صورت آلیاژ فولادی ویژه در وسیله نقلیه ای که به فضا فرستاده می شود. فهرست کاملی از تمام کاربردهای آهن و فولاد بی پایان به نظر می رسد و هر ساله کاربردهای جدیدی پیدا می شود.

از آغاز عصر آهن، حدود 1000 سال قبل از میلاد، پیشرفت بشر در صلح و جنگ، به شدت به تجهیزات ساخته شده با آهن وابسته بوده است. ابتدا ابزارهای فلزی برای مد کردن بسیاری از کالاهای مورد نیاز دیگر آمدند. در نهایت انقلاب صنعتی و مکانیزه شدن مزارع به دنبال آن اتفاق افتاد. ماشین آلات و سایر تجهیزات ساخته شده از آهن و فولاد اقتصاد شهر و مزرعه را تغییر داد. (به صنعت نیز مراجعه کنید.

کاربردهای عمده آهن

حدود 70 درصد از فولاد نهایی تولید شده در ایالات متحده به پنج بازار داخلی ارسال می شود. صنعت خودرو بیشترین سهم را دارد، حدود 20 درصد. تقریباً 20 درصد به انبارهای مراکز خدمات فولادی می رود، جایی که فلز به عنوان استوک یا صفحه فروخته می شود یا برای کاربردهای صنعتی خاص پردازش می شود.

حدود 15 درصد به طور مستقیم یا غیر مستقیم برای ساخت و ساز استفاده می شود. قوطی ها و سایر ظروف حدود 6 درصد از تولید فولاد نهایی را به خود اختصاص می دهند. 6 درصد دیگر مستقیماً از کارخانه به تولیدکنندگان کشاورزی و تجهیزات الکتریکی می رود.

آهن دومین فلز فراوان در پوسته زمین (بعد از آلومینیوم) است و آهن بیشتری نسبت به سایر فلزات روی هم ساخته شده است. سنگ معدن ها که عمدتاً اکسیدها هستند در دمای بالا در کوره بلند با کربن (کک) به آهن تبدیل می شوند. بیش از 98٪ از این به طور مستقیم به فولاد تبدیل می شود بدون اینکه حتی اجازه دهید پس از خروج از کوره ای که در آن ساخته شده است جامد شود. مقدار نسبتاً کمی به عنوان چدن و ​​فرفورژه استفاده می شود.

تولید سنگ معدن جهانی

هر ساله تناژ عظیمی از سنگ معدن استخراج می شود تا همگام با نیازهای صنعتی جهان باشد. در اوایل دهه 1990 تولید سالانه جهانی از 900 میلیون تن (800 میلیون تن متریک) فراتر رفت. ایالات متحده سال ها در تولید سنگ معدن پیشتاز بود و دومین ذخایر بزرگ سنگ معدن جهان را دارد. با این حال، از دهه 1960 تا اوایل دهه 1990، اتحاد جماهیر شوروی که چهار برابر ایالات متحده در سال 1990 تولید می کرد، رتبه اول را به خود اختصاص داد. برزیل، استرالیا و چین نیز تولید خود را افزایش داده اند و اکنون هر کدام از ایالات متحده پیشی گرفته اند. وضعیت در تولید سنگ آهن.

دیگر تولیدکنندگان مهم سنگ آهن کانادا، هند، سوئد و آفریقای جنوبی هستند که هر کدام بیش از 20 میلیون تن (18 میلیون تن متریک) در سال تولید می کنند. ونزوئلا سنگ معدنی با عیار بالا تولید می کند و تامین کننده مهمی برای ایالات متحده است.

موارد استفاده از آهن

نسبت بسیار کمی از آهن به عنوان چدن استفاده می شود. حدود 92٪ خالص است و حاوی مقداری کربن (2-5٪) است که آن را شکننده می کند، همراه با مقادیر کمتری سیلیکون (1-3٪)، منگنز، فسفر و گوگرد به عنوان ناخالصی. به طور سنتی برای محصولاتی مانند رادیاتورهای گرمایشی، شومینه، ناودان، بولاردها و پایه چراغ ها استفاده می شد. با این حال، به دلیل شکنندگی و تمایل به زنگ زدگی، برای اکثر این موارد با مواد دیگری جایگزین شده است، اگرچه اشیاء چدنی هنوز به دلیل ویژگی های زیبایی شناختی خود ساخته می شوند.

آهن فرفورژه حاوی کمتر از 0.15 درصد کربن است و با احیای سنگ آهن در حالت جامد و سپس چکش کاری برای حذف سرباره ساخته شده است. از آنجا که می‌توان آن را خم کرد و به شکل چکش درآورد، برای دروازه‌های سنتی، مبلمان باغ و سایر محصولات تزئینی استفاده می‌شد. اینها در حال حاضر بیشتر از فولاد ساخته می شوند و آهن فرفورژه اصلی دیگر در هیچ مقداری تولید نمی شود.

آهن از احیای سنگ آهن که اغلب مخلوطی از اکسیدها است با استفاده از کربن، مونوکسید کربن و هیدروژن تولید می شود. در حالی که کوره بلند فرآیند کاهش غالب است، فناوری های دیگری در حال ظهور هستند که در مقیاس کوچکتر عمل می کنند. اینها به مکان هایی مرتبط هستند که در آن منابع فراوان گاز طبیعی یا زغال سنگ با عیار پایین وجود دارد.

 

ساخت آهن دارای دو مرحله است، تهیه مواد اولیه و احیای اکسید آهن به آهن.

الف) تهیه مواد خام

آهن یکی از فراوان ترین عناصر روی زمین است و سنگ معدن آن معمولاً حاوی اکسیژن، سیلیکون، منگنز، فسفر و گوگرد است. مواد معدنی عمده موجود در سنگ معدن شامل هماتیت (Fe2O3) و مگنتیت (Fe3O4) است. بخش عمده ای از سنگ معدن در استرالیا، برزیل، چین، هند، روسیه و ایالات متحده استخراج می شود.

بیشتر سنگ‌های معدنی حاوی بیش از 60 درصد آهن هستند و در حالت معدنی در کوره بلند استفاده می‌شوند. سنگ معدنی حاوی کمتر از این ابتدا خرد شده و به صورت پودر در می آید و با فلوتاسیون تغلیظ می شود. سپس به شکل توپ در می آید و در کوره گرم می شود تا گلوله هایی به اندازه سنگ مرمر تولید شود. این فرآیند در نزدیکی معدن انجام می شود و حمل و نقل مواد زائد (خاک رس و سایر سیلیکات ها) در مسافت های طولانی را کاهش می دهد.

(ب) احیای اکسید آهن به آهن (کوره بلند)

کوره‌های بلند، سازه‌های مهندسی عمده‌ای هستند که بخشی از آن یک استوانه فولادی تا ارتفاع 30 متر است که با آجرهای مخصوصی که قادر به مقاومت در برابر دماهای بسیار بالا هستند، اندود شده‌اند. اینها با آب خنک می شوند. پهن ترین نقطه کوره، کوره در پایین، معمولاً 9 متر قطر دارد، اگرچه می تواند بزرگتر باشد. کوره ها تا 15 سال به طور مداوم در فشارهای 5 اتمسفر و دمای داخلی بیش از 2000 کلوین کار می کنند. آنها می توانند روزانه 10000 تن آهن مذاب تولید کنند که در طول عمر تا 50 میلیون تن می رسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آهن ملت

شرکت توان کاوش شکیبا با برند تجاری آهن ملت از فعالان با تجربه با بیش از 15 سال سابقه در زمینه فولاد است که در زمینه خرید و فروش آهن آلات فعال میباشد و ارائه خدماتی همچون قیمت آهن آلات و تامین نیاز مشتریان اعم از تیر آهن ، میلگرد ، ورق ، پروفیل ، نبشی ، ناودانی ، آهن آلات صنعتی و ساختمانی از جمله این خدمات میباشد. کارشناسان شرکت آهن ملت همواره آماده ارائه خدمات و مشاوره در زمینه خرید و فروش انواع مقاطع فولادی و همچنین پیگیری رضایت مشتری میباشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان