اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108306829721863
در دسترس نیست

انواع پروفیل فولادی و کاربرد آنها

کد: 140108306829721863

، تهران , (اخبار رسمی): پروفیل‌های فلزی که از طریق فرآیند رول‌سازی به دست می‌آیند، بسته به بخش و نوع کاربری که برای آن در نظر گرفته شده‌اند، می‌توانند اشکال و اندازه‌های مختلفی داشته باشند.

انواع پروفیل فولادی و کاربرد آنها
انواع پروفیل فولادی و کاربرد آنها

پروفیل‌های فلزی که از طریق فرآیند رول‌سازی به دست می‌آیند، بسته به بخش و نوع کاربری که برای آن در نظر گرفته شده‌اند، می‌توانند اشکال و اندازه‌های مختلفی داشته باشند. پروفیل های فلزی استاندارد با رایج ترین شکل ها، از جمله پروفیل های U، پروفیل های امگا، پروفیل های C و پروفیل های L (یا زاویه) مشخص می شوند و عمدتاً در بخش ساخت و ساز استفاده می شوند، اما برای بسیاری از انواع دیگر کاربردها نیز مفید هستند.

پروفیل های فلزی و اشکال ساختاری شامل فلزات و آلیاژهایی به شکل میله، میله، تیر، صفحه، فویل و سایر اشکال استاندارد می باشد. بسته به نوع فعالیت انتخاب و کاربرد، شکل فلز ممکن است بر اساس نوع ماده آن یا از خواص مکانیکی خاص نسبت به شرایط سرویس انتخاب شود.

شکل های فلزی چگونه ساخته می شوند
اشکال فلزی را می توان از طریق تعداد زیادی فرآیند که در دسته بندی ها قرار میگیرند، طراحی و دستکاری کرد. آنها فرآیندهای ریخته گری، فرآیندهای اتصال و مونتاژ، فرآیندهای تغییر شکل، فرآیندهای حذف مواد، فرآیندهای عملیات حرارتی و فرآیندهای تکمیل هستند.

فرآیندهای ریخته گری شامل ریختن فلز مذاب به داخل یک حفره قالب است که در آن پس از جامد شدن، فلز شکل حفره را به خود می گیرد. فرآیندهای ریخته گری مداوم امکان تولید مداوم شکل های استوک را فراهم می کند.
فرآیندهای اتصال و مونتاژ شامل جوشکاری، لحیم کاری، لحیم کاری، بست و سایر فرآیندهایی است که قطعات را به طور دائم یا نیمه دائمی به یکدیگر متصل می کنند تا یک موجودیت جدید را تشکیل دهند.
فرآیندهای تغییر شکل شامل فرآیندهای شکل دهی فلز، شکل دهی رول، اکستروژن، آهنگری و ورق فلزکاری می باشد. آنها از تغییر شکل پلاستیک استفاده می کنند، جایی که تغییر شکل توسط نیروهای فشاری خارجی بیش از تنش تسلیم ماده ایجاد می شود.
فرآیندهای حذف مواد، مواد اضافی را از قطعه کار حذف می کنند تا به شکل دلخواه برسند. آنها شامل عملیات ماشینکاری، ماشینکاری ساینده و فرآیندهای غیرسنتی با استفاده از لیزر و پرتوهای الکترونی هستند.
فرآیندهای عملیات حرارتی شامل بازپخت، کوئنچ، تمپر کردن، پیری، همگن کردن، محلول‌سازی و سخت‌سازی رسوبی است. عملیات حرارتی استحکام، شکل‌پذیری، سختی، ماشین‌کاری و شکل‌پذیری فلز را تغییر می‌دهد.
فرآیندهای تکمیل، ساختار سطح را مهندسی می کنند تا سطح مورد نظر، بافت، مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر خستگی شکل های فلزی را ایجاد کنند. پرداخت، براق کردن، لایه برداری، گالوانیزه کردن، رنگ آمیزی، روغن کاری، اپیلاسیون، روانکاری، آبکاری و پوشش انواع فرآیندهای تکمیل هستند.

برای تمام این پروفیل های استاندارد با اضلاع متقارن، می توان پروفیل های نامتقارن را نیز به یک شکل، اما با ابعاد جانبی متفاوت نسبت به یکدیگر تولید کرد. به عنوان مثال، اشکال "U" و/یا "C" را می توان با افزودن فلپ های اضافی که در 180 درجه تا شده تقویت کرد تا ضخامت آنها دو برابر شود و استحکام مکانیکی بیشتری به دست آید.

تمامی پروفیل‌های طراحی و تولید شده توسط Profilsystem را می‌توان بر اساس نیازهای خاص از نظر نوع مواد، ابعاد، طول (از 450 میلی‌متر تا 13000 میلی‌متر)، سوراخ‌های زمین و علامت‌های شناسایی محصول با نام تجاری، آرم یا شماره سریال سفارشی‌سازی کرد.

پروفیل های لوله ای

پروفیل های لوله ای با استفاده از روش های گیره مانند درز، گیره و سیم پیوسته یا جوش لیزری "بسته" می شوند. تولید لوله القایی یا فرکانس بالا در سرعت‌های بالا - با تغییر شکل پس از جوشکاری به شکل دایره‌ای از طریق نورد محیطی بعدی - محدودیت‌های آشکاری را برای دقت به دلیل واکنش مکانیکی ورق فلز به ترتیب میلی‌متری ایجاد می‌کند و امکان شکل‌های نسبتاً ساده را فراهم می‌کند.

فناوری ما در عوض، «بستن» را پس از شکل‌گیری شکل مورد نیاز (پس از کالیبراسیون) و در محدوده تحمل اعشاری محکم فراهم می‌کند، که امکان تولید اشکال پیچیده‌تر و لبه‌های تیزتر را از طریق استفاده از نوارهای از پیش سوراخ‌شده با اشکال سفارشی فراهم می‌کند، بنابراین از بازیابی جلوگیری می‌کند. عملیات
این به ما امکان می دهد به:

پروفیل هایی با شکل های ساده مانند گرد، مربع یا مستطیل، اما با ابعاد و نسبت های متفاوت با پروفیل های تجاری.
پروفیل های سفارشی در اشکال پیچیده با تلورانس های اعشاری محکم و استفاده از مواد اولیه اولیه یا مکانیکی برتر در فولاد ترشی، صیقلی، گالوانیزه یا پیش رنگ شده، حتی از پیش مته کاری شده و مارک دار.

پروفایل های سفارشی

پروفایل های سفارشی، ساخته شده با توجه به نیازهای خاص مشتری، نشان دهنده تجارت اصلی واقعی شرکت است. 80 درصد از تولیدات Profilsystem بر تولید پروفیل های فلزی با اشکال پیچیده متمرکز است که برای پاسخگویی به نیازهای خاص مشتریان طراحی شده اند.

برای به دست آوردن پروفایل هایی که ویژگی های دقیق را برآورده می کنند، اولین قدم ضروری به دست آوردن اطلاعات اولیه در مورد الزامات پروژه یا مفهوم کاربرد خود محصول در زمینه تولید صنعتی خریدار است.

با توافق و ترسیم خطوط مقدماتی ضروری، می توانیم به مرحله بعدی مطالعه داخلی و طراحی تجهیزات برویم. بسته به پیچیدگی مشخصات مورد بررسی، Profilsystem بار توسعه و پیاده سازی نمونه های اولیه و دسته هایی را که باید نمونه برداری شوند، به مقدار کافی برای آزمایش چرخه تولید مشتری بر عهده می گیرد. پس از تعیین شرایط استاندارد کیفیت مورد توافق و تایید شده، تولید صنعتی راه اندازی می شود.

بر اساس روحیه همکاری و اخلاق حرفه ای، ساخت پروفایل های ویژه سفارش داده شده، حتی اگر توسط کپی رایت محافظت نشده باشد، به صورت محرمانه و انحصاری برای مشتری فهرست بندی می شود. تجهیزات مربوطه به عنوان دارایی انحصاری در نظر گرفته نمی شود، بلکه به عنوان سهمی جزئی در هزینه ها به منظور محافظت از مشتری در برابر استفاده نادرست در برابر اشخاص ثالث و Profilsystem از هرگونه محدودیت غیرتجاری در استفاده از امکانات تولید تلقی می شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع پروفایل های استاندارد و سایر محصولات فولادی مانند لوله و سفارشی ارائه شده ،تیم کارشناسان آهن ملت همیشه آماده پاسخگویی به سوالات شما و کمک به شما در طراحی مناسب پروفایل مورد نظر شما هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آهن ملت

شرکت توان کاوش شکیبا با برند تجاری آهن ملت از فعالان با تجربه با بیش از 15 سال سابقه در زمینه فولاد است که در زمینه خرید و فروش آهن آلات فعال میباشد و ارائه خدماتی همچون قیمت آهن آلات و تامین نیاز مشتریان اعم از تیر آهن ، میلگرد ، ورق ، پروفیل ، نبشی ، ناودانی ، آهن آلات صنعتی و ساختمانی از جمله این خدمات میباشد. کارشناسان شرکت آهن ملت همواره آماده ارائه خدمات و مشاوره در زمینه خرید و فروش انواع مقاطع فولادی و همچنین پیگیری رضایت مشتری میباشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید