اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109176862821997
در دسترس نیست

فکر اقتصادی بررسی کرد:

بیمه سینا به زیان دهی ادامه می دهد؟

کد: 140109176862821997

، (اخبار رسمی): آخرین گزارش مالی منتشر شده بیمه سینا در سامانه کدال به تاریخ ۳۰ مهرماه و مرتبط با اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای حسابرسی نشده دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ این شرکت بوده که حکایت از زیان‌دهی «وسین» داشت.

آخرین گزارش مالی منتشر شده بیمه سینا در سامانه کدال به تاریخ ۳۰ مهرماه و مرتبط با اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای حسابرسی نشده دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ این شرکت بوده که حکایت از زیان‌دهی «وسین» داشت.

به گزارش فکر اقتصادی، بیمه سینا بعد از انتشار صورت های مالی میان دوره ای حسابرسی نشده خود در ۳۰ مهرماه سالجاری گزارش جدیدی از عملکرد مالی خود در سامانه کدال منتشر نکرده است. گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای حسابرسی نشده دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ بیمه سینا نشان می داد این شرکت در حال زیان دهی بوده و این زیان قابل توجه است اما عدم انتشار گزارش های جدید مالی این سوال را ایجاد می کند که این شرکت بیمه ای همچنان روند زیان دهی را ادامه می دهد یا مدیران این شرکت تمهیدات تازه ای برای متوقف کردن روند زیان دهی وسین اندیشیده اند.

بر اساس صورت های مالی میان دوره منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۱ ، بیمه سینا با زیان ۲,۹۳۳,۴۱۰ میلیون ریالی در این دوره مواجه شده و زیان خالص هر سهم نیز ۴۹۹ ریال بوده است. بر اساس این گزارش درآمد حق بیمه ناخالص بیمه سینا در دوره مذکور ۱۱,۶۵۳,۰۵۷ میلیون ریال بوده که نسبت به درآمد  ۸,۱۱۰,۹۵۵  میلیون ریالی دوره مشابه سال۱۴۰۰، این شرکت ۳ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۱۰۲ میلیون ریال بیشتر درآمد کسب کرده است.

در عین حال حق بیمه اتکایی واگذاری به عنوان  عامل کاهنده از درآمد نیز رشد قابل توجهی داشته و از ۱,۸۶۸,۶۴۷ میلیون ریال در دوره شش ماهه ۱۴۰۰ به ۲,۴۱۳,۹۴۰ میلیون ریال در دوره منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ رسیده است.

خسارت و مزایای پرداختی این شرکت بیمه ای نیز گزارش های میان دوره ای سالجاری افزایش فراوانی داشته و یکی از عوامل کاهنده تاثیرگذار در این گزارش به شمار می رود. خسارت و مزایای پرداختی (ناخالص) طی دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰,۷۳۴,۳۷۲ میلیون ریال بوده در حالی که این آیتم در صورت های مالی دوره مشابه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۵,۴۹۶,۲۸۹ میلیون ریال بوده است.

بیمه سینا از اردیبهشت ماه امسال شاهد تحولات مدیریتی بوده و در حال حاضر عبدالله سلطانی ثانی مدیرعاملی این شرکت را به عهده دارد. به نظر می رسد بیمه سینا در تلاش برای متوقف کردن روند زیان دهی این شرکت است اما ای با منتشر نشدن گزارش های مالی وسین به صورت به روز در سامانه کدال، نمی توان تشخیص داد که این تلاش ها مثمر ثمر بوده است یا خیر.

شقایق محبوبی زاده

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه