اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109206867322008
در دسترس نیست

بیمه مسئولیت مدنی چیست و چه کاربردی دارد؟

کد: 140109206867322008

، (اخبار رسمی): فرض کنید که سهل انگاری و کوتاهی شما باعث وارد شدن خسارت به اشخاص ثالث شود، در این مواقع شما مسئول هستید و باید خسارت های وارد شده با افراد زیان دیده را پرداخت کنید، بیمه مسئولیت مدنی در این مواقع کاربرد دارد و خسارت های وارد شده به اشخاص ثالث را جبران خواهد کرد.

بیمه مسئولیت مدنی چیست و چه کاربردی دارد؟
بیمه مسئولیت مدنی چیست و چه کاربردی دارد؟
بیمه مسئولیت مدنی چیست و چه کاربردی دارد؟
بیمه مسئولیت مدنی چیست و چه کاربردی دارد؟
بیمه مسئولیت مدنی چیست و چه کاربردی دارد؟
بیمه مسئولیت مدنی چیست و چه کاربردی دارد؟

در ادامه این گزارش قصد معرفی و بررسی انواع بیمه مسئولیت و پوشش های این بیمه نامه را داریم.

بیمه مسئولیت چیست؟

بیمه مسئولیت یکی از انواع بیمه نامه اشخاص است که مسئولیت خسارت های وارد شده به اشخاص ثالث را بر عهده می گیرد. این بیمه نامه معمولا برای کارفرمایان و اکثر مشاغل کاربرد های فراوانی دارد. لازم به ذکر است که اگر کارفرما مقصر اصلی خسارت های وارد شده به کارکنان و کارمندان شناخته شود، شرکت بیمه گر موظف به جبران این خسارت ها خواهد بود. بیمه مسئولیت به موجب داشتن پوشش های بیمه ای مختلف برای اکثر مشاغل کاربردی است.

بیمه مسئولیت مدنی چیست؟

بیمه مسئولیت مدنی تعهدات افراد در برابر اشخاص ثالث را بر عهده می گیرد و به این صورت است که اگر سهل انگاری شما باعث وارد شدن صدمه به اشخاص ثالث شود، شرکت بیمه گر موظف به پرداخت خسارت های وارد شده به شخص زیان دیده است. البته لازم به ذکر است که بیمه مسئولیت مدنی همان بیمه مسئولیت است و هر زمان که صحبت از بیمه مسئولیت می شود، منظور بیمه مسئولیت مدنی است.

پوشش های بیمه مسئولیت مدنی

همانطور که گفته شد، بیمه مسئولیت مدنی خسارت های وارد شده به اشخاص ثالث را جبران خواهد کرد اما شایان ذکر است که بیمه مسئولیت دارای پوشش های بیمه ای مختلفی بوده که به واسطه این پوشش ها اکثر خسارت هایی که ممکن است برای اشخاص ثالث رخ دهد توسط شرکت بیمه گر قابل جبران خواهد بود. در ادامه تمامی پوشش های بیمه مسئولیت مدنی ذکر شده است.

پرداخت دیه فوت

در صورتی که در این بیمه نامه شخص ثالث فوت کند، شرکت بیمه گر موظف به پرداخت دیه فوت آن شخص به وراث قانونی وی است. لازم به ذکر است که در صورت نداشتن بیمه مسئولیت، شخص مقصر موظف به پرداخت دیه فوت خواهد بود.

پرداخت غرامت نقص عضو

اگر شما باعث نقص عضو و از کارافتادگی کامل و دائم شخص ثالث شوید، باید با توجه به میزان نقص عضو و از کارافتادگی غرامت پرداخت کنید، اما خوشبختانه پرداخت غرامت نقص عضو یکی از پوشش های اصلی و کاربردی بیمه مسئولیت است که این گونه خسارت ها را پرداخت خواهد کرد.

هزینه های پزشکی

بر اساس این پوشش در صورتی که شما باعث وارد شدن صدمه به اشخاص ثالث شوید و شخص آسیب دیده نیاز به فورت های پزشکی و بیمارستانی داشته باشد، شرکت بیمه گر هزینه های پزشکی شخص زیان دیده را تا سقف تعیین شده به وی پرداخت خواهد کرد.

موارد بالا پوشش های اصلی بیمه مسئولیت مدنی است و این پوشش ها به صورت خودکار روی تمامی بیمه نامه های مسئولیت فعال است، اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بیمه مسئولیت دارای کلوز های تکمیلی مختلفی است که به واسطه این پوشش ها تقریبا تمامی خسارت های وارد شده به اشخاص ثالث در بیمه نامه قابل جبران خواهد بود. لازم به ذکر است که به پوشش های بیمه مسئولیت، کلوز های بیمه مسئولیت نیز گفته می شود.

کلوز های تکمیلی بیمه مسئولیت

همانطور که در پاراگراف قبل گفته شد، بیمه مسئولیت مدنی دارای کلوز های تکمیلی بسیار زیادی است که به واسطه این کلوز ها می تواند اکثر خسارت های وارد شده به اشخاص ثالث را جبران نماید. در ادامه می توانید کلوز های بیمه مسئولیت را مشاهده فرمایید.

1.    حوادث ناشی از وسایل نقلیه موتوری

2.    جبران هزینه های پزشکی

3.    تبصره یک ماده 66 قانون تامین اجتماعی تا سقف تعین شده

4.    مسئولیت بیمه گذار در قبال اشخاص ثالث

5.    افزایش ریالی دیه

6.    تعداد دیات و دیات غیر مسری

7.    ماموریت خارج از کارگاه

8.    مسئولیت مجری ذیصلاح ساختمانی

9.    نوسان تعداد کارکنان تا 20 درصد زمان صدور بیمه نامه

10.  غرامت دستمزد روزانه

11.  هزینه های دستمزد پرداختی به کارشناس

12.  مسئولیت بیمه گذار در قبال کارکنان عوامل اجرایی

13.  مسئولیت بیمه گذار در قبال شخص عوامل اجرایی

برای مشاهده توضیحات این کلوز ها می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید، در صفحه ای که در ادامه قرار داده ایم تمامی کلوز های تکمیلی بیمه مسئولیت شرح داده شده است و توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر با این کلوز ها حتما به لینک زیر مراجعه کنید.

کلوز های بیمه مسئولیت: https://bimeh-ma.com/liability-insurance-clauses/

قیمت بیمه مسئولیت

اگر به فکر خرید بیمه مسئولیت مدنی باشید حتما در مورد قیمت و حق بیمه آن فکر کرده اید، لذا لازم به ذکر است که این بیمه نامه قیمت مشخصی ندارد و هزینه آن برای تمامی افراد متفاوت است. برای استعلام قیمت باید حتما از شرکت های و نمایندگی های بیمه اقدام کنید. باید بدانید که مواردی همچون تعداد بیمه شوندگان، ریسک بیمه نامه، شغل بیمه گذار، شرکت بیمه گر، سقف خسارت ها، کلوز های انتخابی، نرخ دیه و ... در تعیین حق بیمه مسئولیت دخیل هستند. برای استعلام قیمت بیمه نامه می توانید به لینک نرخ بیمه مسئولیت مراجعه فرمایید.

موارد خارج از پوشش در بیمه نامه

قبل از خرید بیمه مسئولیت باید با موارد خارج از پوشش در بیمه نامه اشنا باشید، زیرا در صورتی که خسارت های وارد شده به اشخاص جزء موارد خارج از پوشش در بیمه نامه باشد، شرکت بیمه گر هیچ تعهدی برای پرداخت خسارت نخواهد داشت. برخی از موارد خارج از پوشش در بیمه مسئولیت عبارت اند از:

  •        خسارت های عمدی
  •        خسارت های ناشی از فعالیت های هسته ای
  •        خسارت های ناشی از شرکت در جنگ
  •        خسارت های وارد شده ناشی از شورش، دعوا، بلوا و آشوب
  •       خسارت های وارد شده خارج از کشور
  •        خسارت هایی که خلاف قانون اساسی کشور باشد
  •        و ...
  • این موارد تنها بخشی از خسارت های خارج از پوشش در بیمه مسئولیت است، اما شما می توانید در قرارداد بیمه مسئولیت تمامی این موارد را مطالعه فرمایید، لذا حتما پس از  خرید بیمه مسئولیت، شرایط بیمه نامه را به دقت مطالعه فرمایید.

    انواع بیمه مسئولیت

    خوشبختانه بیمه مسئولیت دارای انواع مختلفی است و به همین خاطر برای اکثر مشاغل کاربرد دارد. برخی از انواع بیمه مسئولیت شامل موارد زیر است.

  •         بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان
  •         بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای پزشکان و پیراپزشکان
  •         بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای آرایشگران
  •         بیمه مسئولیت مدنی مهندسین ساختمانی
  •         بیمه مسئولیت مدنی مدیران ساختمان
  •         بیمه مسئولیت مدنی مدیران شهربازی
  •         بیمه مسئولیت عملیات ساختمانی
  •         بیمه مسئولیت پیمانکاران
  •         بیمه مسئولیت آتش سوزی
  •         بیمه مسئولیت مراکز آموزشی
  •         بیمه مسئولیت مستاجر و صاحب خانه
  •         بیمه مسئولیت تابلو های تبلیغاتی
  •         بیمه مسئولیت پارکینگ های عمومی و خصوصی
  •         بیمه مسئولیت ماشین آلات راه سازی
  •  

    مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت

  •        کارت شناسایی
  •        فرم پیشنهاد بیمه نامه
  •        گزارش نیروی انتظامی
  •        گزارش رای دادگاه در صورت موجود بودن
  • بهترین بیمه مسئولیت مدنی

    شما می توانید بیمه مسئولیت را از تمامی شرکت های بیمه تهیه کنید، اما بهترین بیمه مسئولیت کدام است؟ برای خرید بهترین بیمه نامه باید بیمه مسئولیت را از شرکت های بیمه مختلف استعلام بگیرید و سپس شرایط بیمه نامه ها را با هم مقایسه کنید. بهترین بیمه مسئولیت بیمه نامه ای است که تمامی پوشش های بیمه ای و کلوز های تکمیلی بیمه مسئولیت را با سقف پوشش های بالاتر و قیمت مناسب و پایین تر از سایر شرکت ها به شما ارائه می دهد.

    خرید بیمه مسئولیت

    در این صفحه تمامی موارد مهم و حائز اهیمت در مورد بیمه مسئولیت مدنی ذکر شد، همانطور که بارها بیان کردیم، این بیمه نامه یکی از کاربردی ترین انواع بیمه نامه ها است که خسارت های مختلفی را جبران خواهد کرد. در صورتی که قصد خرید و استعلام این بیمه نامه را دارید می توانید از شرکت های مختلف مانند شرکت بیمه سامان، بیمه ما، بیمه ایران، بیمه دانا، بیمه کارآفرین و ... اقدام کنید.

    ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف
    اطلاعات تماس
    [نمایش اطلاعات]
    منتشر شده در سرویس:

    بانک، بیمه و سرمایه