اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110106900217646
در دسترس نیست

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس هفته دوم دی 1401 چه می شود؟

کد: 140110106900217646

، تبریز , (اخبار رسمی): بازار سرمایه پس از یک هفته طوفانی، به‌واسطه اخبار مربوط به افت قیمت دلار هفته پرهیجانی را در پیش خواهد داشت؛ هفت کارشناس و تحلیلگر معاملات بورس در هفته دوم دی 1401 را پیش‌بینی کردند.

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه طی هفته گذشته روندی کاملاً صعودی را پشت سرگذاشت اما کاهش نرخ دلار و تغییرات در بانک مرکزی؛ ابهاماتی را پیرامون بورس هفته دوم دی 1401 ایجاد کرده است.

در این راستا، شهر بورس به سراغ هفت کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت معاملات بورس هفته دوم دی ۱۴۰۱، جویا شده است.

بیشتر بخوانید : تحلیل تکنیکال شاخص کل | آخرین بروزرسانی 9 دی ماه

فردین آقابزرگی، پیام الیاس کردی، ایمان رئیسی، سینا رهبر شهلان، مهدی ساسانی، مهرناز سلطانی و جواد فلاحیان؛ هفت کارشناسی هستند که به سوال سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه « بورس هفته دوم دی 1401 چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.

*یادآور می‌‎شود؛ اسامی کارشناسان به ترتیب حروف الفبا ذکر شده است.

فردین آقابزرگی

بورس طی هفته آینده با عرضه‌های بیشتری مواجه خواهد بود اما کماکان روند مثبت ادامه خواهد داشت.

اولویت و محوریت با صنایع ارزآور و صادرات محور است.

پیام الیاس کردی

بورس در هفته گذشته تحت تاثیر رشد نرخ ارز قرار داشت.

نرخ ارز فعلا با تعادل اندکی مواجه شده که این موضوع می‌تواند بازار سرمایه را نیز طی هفته آینده متعادل کند.

ایمان رئیسی

شرکت‌هایی که دلار نیمایی برای واردات دریافت و افزایش نرخ‌های سنگینی در محصولات خود دریافت کرده‌ و به عبارتی از این رانت دلار نیمایی بهره می‌برند، می‌توانند تحولات خوبی داشته باشند.

یه نظر می‌رسد طی هفته آینده نیز روند کنونی بورس ادامه‌دار باشد.

سینا رهبر شهلان

باتوجه به تحولات کلان، بازار سرمایه به روزهای سبز و پرنشاط خود ادامه خواهد داد و گروه‌های دلاری با اقبال بیشتری مواجه خواهند شد.

گروه خودرو و قطعات پرشتاب‌تر از هفته‌های قبل صعودی بوده و سهام دارویی و غذایی روزهای خوبی خواهند داشت. روزهای خوبی در انتظار کلیت بازار است، اما امیدواریم کج‌اندیشی برخی حقوقی‌ها باعث اخلال در رشد بازار نشود.

بیشتر بخوانید : بورس در حال جبران عقب ماندگی از تورم است؛ رشد بازار ادامه دارد

مهدی ساسانی

با توجه به عبور شاخص کل از محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد، رقم خوردت هفته‌ای مثبت اما با افزایش عرضه‌ در جهت تثبیت در بالای این محدوده و تمایل برای رسیدن به اعداد بالاتر را دور از ذهن نیست.

مهرناز سلطانی

باید منتظر ادامه رشد بازار باشیم، چراکه از دید کلان همچنان سنبه تورم از اخبار دیگر پرزورتر است. طی هفته آینده از دید تکنیکالی به محدوده مهم ۱.۸ میلیونی می‌رسیم و همچنین می‌توانیم منتظر پولبک به 1.630 باشیم.

گروه‌های دارویی، غذایی، پالایشی و معدنی گروه‌های با احتمال رشد بیشتری مواجه هستند.

جواد فلاحیان

با عنایت به افزایش نرخ دلار و به تبع آن نرخ دلار نیمایی انتظارات تورمی به شدت افزایش یافته است.

از سوی دیگر با توجه به اینکه در حال حاضر سهام را میتوان ارزان‌ترین دارایی سرمایه‌ای دانست، بازاری مثبت با ارزش معاملات بالا برای هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهر بورس

“شهر بورس” آمده است تا منبع رسمی دریافت اخبار و صدای سهامدار باشد. این رسانه که با شماره مجوز 87147 مشغول به فعالیت است؛ حاصل تلاش دوستانی است که عزم خود را جزم کرده‌اند تا در حوزه اطلاع‌رسانی به عهد خود وفا کنند. بنویسند از کمبودها و نقص‌ها و بدانند که کسانی هستند که می‌خوانند و تأثیر گذارند، آنانی که تلاش می‌کنند تا بازار سرمایه همواره موتور مولد اقتصاد کشور باشد. “شهر بورس ” به عنوان نخستین آژانس خبری تحلیلی تخصصی بازارهای مالی در شمال غرب کشور از صنایع ایران می‌نویسد از ظرفیت‌هایی که دارد و از آنچه می‌تواند باشد. در این وادی دست شهر بورسی‌ها را بگیرید چراکه برای تعالی نیاز به دیدگاه‌ها و اندیشه‌های ناب شما داریم. نیازی که از سر تعهد است. آژانس خبری-تحلیلی شهر بورس، حاصل تلاش گروهی از روزنامه‌نگاران ایرانی است که باهدف یاری به جریان اطلاع‌رسانی آزاد، راه‌اندازی شده است. این وب‌سایت کاملاً از داخل مرزهای ایران و با رعایت قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران اداره می‌شود. شهر بورس رسانه هیچ حزب و جناحی نیست، هرچند که در جریان مسائل اقتصادی روز ایران فعالانه حضور رسانه‌ای خواهد داشت. این رسانه با حفظ نگاه ویژه خود به مسائل کلان اقتصادی ضمن پرهیز از درگیری‌های کم‌فایده رسانه‌ای، آماده است تا با درج تحلیل‌ها و مقالات صاحب‌نظران و فرهیختگان، محمل مناسبی برای تضارب آرا و اندیشه‌ها و ارائه آن به عموم مردم فراهم آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه