اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112227204319230
در دسترس نیست

مدیر اجرایی شورای بازرگانی ایران و قطر در حاشیه همایش بزرگ تجاری ایران و قطر:

قطر می تواند دروازه ورود کالاهای ایرانی به جهان باشد

کد: 140112227204319230

، (اخبار رسمی): مدیر اجرایی شورای بازرگانی ایران و قطر و مدیر عامل هلدینگ ملاصدرا ، با ارزیابی مثبت از برگزاری همایش بزرگ تجاری ایران و قطر گفت: با توجه به شرایط تحریمی کشور ، قطر می تواند پل مبادلاتی و ارتباطی ما با کشورهای اروپایی و فرا منطقه ای باشد.

قطر می تواند دروازه ورود کالاهای ایرانی به جهان باشد
قطر می تواند دروازه ورود کالاهای ایرانی به جهان باشد

مهندس علی غلامی مدیر اجرایی شورای بازرگانی ایران و قطر ادامه داد: کشور ایران به دلیل به برخورداری از مواد اولیه بسیاری از کالاهای و نیروی کار ارزان پتانسیل بالایی برای صادرات محصولات تولیدی خود به کشورهای منطقه و اروپایی و آمریکایی را دار می باشد. اما به دلیل تحریم های موجود را تجارت دو سویه میان ایران و کشورهای هدف صادراتی مسدود شده است لذا کشور قطر با توجه به مناسبات و روابط دوستانه و همه جانبه با تمام کشورهای دنیا می تواند پل ارتباطی بسیار موثری میان تجار و صادر کنندگان ایران با سایر کشورهای جهان و منطقه باشد.

مهندس غلامی که در حاشیه همایش تجاری ایران و قطر سخن می گفت؛ افزود: متاسفانه به علت محدودیت های تحریمی بسیاری از مشتقات نفتی و استخراجات معدنی به صورت خام فروشی صادر می شود که این برای آینده اقتصاد ایران بسیار زیان بار است چرا که پتانسیل کشور برای تبدیل این مواد اولیه بسیار چشم گیر است و عدم توجه به این موضوع باعث فرصت سوزی و خروج میلیاردهای دلار از کشور می شود.

مدیر اجرایی شورای تجاری ایران و قطر با اشاره به اینکه این شورای در حال حاضر در  قطر اقدام به ایجاد دفاتر بازرگانی و ثبت و سفارش ارسال کالا و خدمات را در دستور کار خود قرار داده است اضافه کرد: هدف این شورا شکوفایی اقتصادی کشور و رفع محدودیت های صادراتی تولیدات داخلی می باشد.

وی اکتفا کردن به مبادلات با  کشورهای همسایه  ایران را نادرست خواند و گفت چرا باید سهم ایران در تجارت جهانی و مبادلات بین المللی اینقدر ناچیز و نامقدار باشد به طوری که می توانیم با اتخاذ سیاست های کارآمد حضوری ثابت و جایگاهی تاثیرگذار در بازارهای هدف و صادراتی داشته باشیم.

علی غلامی با اشاره به مشکلات انتقال پول میان ایران و سایر کشورهای فرا منطقه ای استفاده از ظرفیت های کشور قطر را بهترین راهکار برای رفع این محدودیت ها و برطرف کردن مشکلات فعالان اقتصادی و صادرکنندگان دانست.

وی ادامه داد: متاسفانه به علت تحریم ها و عدم تبادلات ارزی میان ایران و سایر کشورهای اروپایی در حال حاضر زعفران ایرانی به عنوان بهترین برند زعفران دنیا به نام کشور اسپانیا صادر می شود و هیچ سود و بهره ای به غیر از مبلغی ناچیز برای کشاورزان، نصیب کشورمان نمی شود. این مسئله در خام فروشی مشتقات نفتی مثل مواد اولیه پلیمری و ده ها مورد دیگر نیز مصداق دارد.

مدیر اجرایی شورای بازرگانی ایران و قطر خاطر نشان کرد: انتظار این شورای از سازمان توسعه تجارت به عنوان بانی این همایش و مسئولان وزارتخانه صمت حمایت جدی از فعالان این عرصه و رفع موانع صادراتی و تسهیل امور گمرکی و مراسم تشریفاتی می باشد. چرا که صادرات کالاهای تولید و بازگشت ارز حاصل از آن باعث شکوفایی اقتصادی کشور و رفع مشکلات اشتغال  تداوم عمر کارخانجات و باعث رونق تولید می شود.

همچنین در حاشیه این همایش آقای دکتر مقیسه رئیس شورای همکاری ایران و قطر با اظهار خرسندی از نتایج این همایش در رونق صادرات و گشایش بیش از پیش مبادلات تجاری میان ایران و قطر گفت: حضور تجار قطری و ایرانی در اینگونه همایش ها و تبادلات  فکری و اطلاعاتی می تواند زمینه ساز پیشرفت  و توسعه اقتصاد ایران باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]