اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203217328619470
در دسترس نیست

Hyperledger Fabric و Hyperledger Sawtooth - تفاوت های کلیدی

Hyperledger Fabric و Hyperledger Sawtooth - تفاوت های کلیدی

کد: 140203217328619470

، تهران , (اخبار رسمی): Hyperledger Fabric و Hyperledger Sawtooth - تفاوت های کلیدی

Hyperledger Fabric و Hyperledger Sawtooth - تفاوت های کلیدی
Hyperledger Fabric و Hyperledger Sawtooth - تفاوت های کلیدی

Hyperledger Fabric و Hyperledger Sawtooth - تفاوت های کلیدی

علاوه بر ارز دیجیتال، مردم در فناوری ها و ابتکارات مبتنی بر بلاک چین نیز مشارکت دارند. در نتیجه، توجه به Hyperledger، یک ابتکار بلاک چین محبوب در بین مشاغل معطوف شده است.

Hyperledger مجموعه ای از چارچوب ها، قوانین و ابزارها برای ایجاد و نگهداری برنامه ها و شبکه های بلاک چین منبع باز برای سازمان های مختلف است.

کسب‌وکارها ممکن است از Hyperledger برای اعمال راه‌حل‌های بلاک چین برای چالش‌های منحصربه‌فرد خود یا افزایش کارایی خود استفاده کنند. Hyperledger Fabric، Sawtooth، Composer و Cello برخی از پروژه های فرعی پروژه Hyperledger هستند. این وبلاگ همه چیزهایی را که باید در مورد پروژه بلاک چین Hyperledger و پروژه های فرعی آن بدانید را پوشش می دهد تا بتوانید از پلتفرم های موجود در شرکت خود استفاده کنید. اگر به موضوع هایپر لجر فابریک علاقه مند هستید می توانید این دوره را در آرتا رسانه با عنوان آموزش هایپر لجر فابریک دنبال کنید.

Hyperledger چیست؟
سازمان لینوکس در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، پلتفرم بلاک چین سازمانی جهانی Hyperledger را در دسامبر 2015 تأسیس کرد. این پلت فرم با 30 شرکت کننده آغاز شد و اکنون به بیش از 120 عضو گسترش یافته است. مجموعه‌ای از اصول، قوانین و روش‌ها برای ایجاد و نگهداری شبکه‌ها و پلتفرم‌های بلاک چین منبع باز برای سازمان‌های مختلف دارد. Hyperledger توسعه ابزارها و شبکه های بلاک چین را با اطمینان از زیرساخت ها و پروتکل های لازم تسهیل می کند. برای ایجاد ابتکارات تجاری بلاک چین، طراحان از Hyperledger Greenhouse (ساختارها و همچنین ابزارهایی که از بلاک چین پشتیبانی می کنند) استفاده می کنند. گره ها در شبکه همگی با یکدیگر آشنا هستند و ممکن است در رویه های ایجاد اجماع شرکت کنند.

Hyperledger یک همکاری جهانی از سازمان های پیشرو در امور مالی، بانکداری، اینترنت اشیا، مدیریت زنجیره تامین، ساخت و تولید و فناوری است. بوش، دایملر، آی‌بی‌ام، سامسونگ، مایکروسافت، هیتاچی، امریکن اکسپرس، جی‌پی مورگان و ویزا از جمله آن‌ها و تعدادی از شرکت‌های مبتنی بر بلاک چین مانند Blockforce و ConsenSys هستند.

Hyperledger Fabric، Hyperledger Indy، Hyperledger Caliper، Hyperledger Burrow، Sawtooth، Composer و Cello برخی از پروژه‌های فرعی هستند که پروژه Hyperledger را در شبکه‌ای از رایانه‌ها تشکیل می‌دهند و کارایی سیستم‌های آن‌ها و همچنین کیفیت را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند. از خدمات آنها متأسفانه، تمایز بین آنها می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر تازه وارد فضای رمزنگاری شده باشید.

هایپرلجر فابریک چیست؟

Hyperledger Fabric به عنوان یک ابتکار منبع باز از شرکت Hyperledger در نظر گرفته می شود که به عنوان پایه ای برای ساخت برنامه های مدولار و خدمات نوآورانه عمل می کند. علاوه بر این، از آن به عنوان یک پلت فرم بلاک چین یاد می شود که به مشاغل خصوصی اجازه می دهد تا محصولات و برنامه های مبتنی بر بلاک چین را با استفاده از عناصر plug-and-play بسازند. به گفته کارشناسان hyperledger، دفتر کل، استانداردها، پروتکل ها و مخاطبین همگی بخشی از پلتفرم Hyperledger هستند.

همانطور که اکنون می دانیم، شرکت ها ممکن است به راحتی داده ها را تقسیم کنند و تراکنش های سریعی داشته باشند که با کاهش تعداد گره ها در یک شبکه، سریع تر خواهند بود، زیرا Hyperledger Fabric یک پلت فرم خصوصی است که به حقوق دسترسی نیاز دارد. فقط کاربران مجاز می توانند به سرور متصل شوند. بنابراین، کسب‌وکارها می‌توانند دسترسی به کارکنان داخلی خود را محدود کنند، افراد متقلب را در فاصله دور نگه دارند و یک سیستم شبکه انحصاری ایجاد کنند.

پیشنهاد مطالعه: ساخت ارز دیجیتال با پایتون

Fabric Hyperledger چگونه کار می کند؟

Hyperledger Fabric برای رفع محدودیت‌های معمول مبتنی بر بلاک چین، از جمله صرافی‌های خصوصی و قراردادهای مخفی ایجاد شد. این یک پلت فرم منعطف و امن برای ارائه خدمات بلاک چین صنعتی ارائه می دهد. قوانینی را برای ذخیره اطلاعات کاربران شبکه و دسترسی آنها به نقاط اطلاعاتی تعیین می کند. همچنین از عضویت مبتنی بر مجوز برای بخش هایی مانند امور مالی، مراقبت های بهداشتی و غیره پشتیبانی می کند.

ویژگی های Hyperledger Fabric:

اطلاعات لازم برای دانستن
کسب‌وکارها به دلیل رقابت، قوانین حفاظت از داده‌ها و مقررات مربوط به محرمانه بودن داده‌های شخصی، به حریم خصوصی داده‌های خاص نیاز دارند که ممکن است با تقسیم داده‌ها در پلتفرم انجام شود. بنابراین، Hyperledger Fabric از کانال‌هایی پشتیبانی می‌کند که امکان اشتراک‌گذاری اطلاعات را تنها با کسانی که نیاز به دانستن دارند را فراهم می‌کند.

کلیدهای دیجیتال و داده های حساس محافظت می شوند
کمک از HSM (ماژول امنیتی سخت افزار) برای محافظت و نگهداری کلیدهای دیجیتال برای تأیید قوی ضروری است. از PKCS11 اصلاح شده و اصلاح نشده برای ایجاد کلید پشتیبانی می کند، که برای مواردی مانند احراز هویت و مدیریت بیومتریک مفید است. HSM امنیت کلیدها و مطالب محرمانه را در این شرایط بهبود می بخشد، از جمله احراز هویت و مجوز.

شبکه بلاک چین مبتنی بر مجوز که ایمن است
Hyperledger Fabric یک ساختار شبکه مجاز با اعتبار شناخته شده برای همه اعضا است. بنابراین، تجزیه و تحلیل اینکه آیا مورد استفاده از بلاک چین شما نیاز به رعایت قوانین حفاظت از اطلاعات هنگام انتخاب یک سیستم مجاز دارد، ضروری است.

بسیاری از موارد استفاده، به‌ویژه در صنایع مالی و مراقبت‌های بهداشتی، با الزامات حفاظت از داده‌ها کنترل می‌شوند که درک اینکه چه کسی بخشی از شبکه است و چه کسی به داده‌های خاصی دسترسی دارد، ضروری است.

ساخت مدولار
انعطاف‌پذیری طراحی Hyperledger Fabric به سازندگان شبکه اجازه می‌دهد تا راه‌حل‌های المان مورد علاقه خود را وارد کنند که این یک مزیت است. «هویت شخصی خود را با خود حمل کنید» یکی از دسته بندی های توصیه شده برای مدولار بودن است.

چندین سیستم چند شرکتی دارای تأیید هویت هستند و ترجیح می دهند به جای بازسازی مجدد استفاده کنند. اجماع یا رمزگذاری، که در آن چندین کشور روش‌های رمزگذاری خاص خود را دارند، عناصر دیگری از ساختار هستند که می‌توان به راحتی وارد آن شد.

عملکرد بالا
پلتفرم Hyperledger Fabric مبتنی بر طراحی مدولار است که فرآیند تراکنش های مالی را به سه مرحله تقسیم می کند:

  • محاسبات منطقی غیرمتمرکز و توافق ("کد زنجیره ای")
  • دستور مبادله
  • تایید پردازش پرداخت و تعهد

این تقسیم مزایای متعددی دارد: لایه‌های کمتری از احراز هویت و تأیید در میان انواع گره‌ها مورد نیاز است، و گسترش سیستم و عملکرد و کارایی کلی بهبود می‌یابد.

درخواست هایی در دفتر کل توزیع شده که تغییر ناپذیر است
دفتر کل یک رکورد متوالی از انتقال حالت برای برنامه بلاک چین است. هر تراکنش مجموعه‌ای از جفت‌های کلید-مقدار دارایی را ایجاد می‌کند که در دفتر کل ایجاد، به‌روزرسانی یا حذف می‌شوند. سیستم فایل همتا، که دارای LevelDB یکپارچه است، به منبع غیرقابل تغییر حقیقت برای نسخه 1.0 اضافه شده است.

پیشنهاد مطالعه: چرا باید ارز دیجیتال خودمان را بسازیم

Hyperledger Sawtooth چیست؟

Hyperledger Sawtooth یکی دیگر از اجزای پروژه Hyperledger است، یک فناوری بلاک چین منبع باز در سطح شرکتی که به توسعه پلتفرم ها و شبکه های دفتر کل توزیع شده کمک می کند. این یک انتخاب آگاهانه برای ایجاد برنامه ها و خدمات خاص سازمانی است. این یک سیستم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که به شما کمک می کند قراردادهای هوشمند سفارشی بسازید که تحت مجموعه ای از شرایط بدون نیاز به درک زیرساخت های اساسی عمل می کنند.

جنبه قابل توجهی که در اینجا باید درک کرد این است که پلت فرم بلاکچین معمولاً برای ایجاد برنامه ها و شبکه های فناوری دفتر کل توزیع شده استفاده می شود. فلسفه طراحی بر توزیع دفتر و ایمن کردن قراردادهای هوشمند، به ویژه برای استفاده شرکتی تمرکز دارد. فناوری اصلی به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا در یک بلاک چین همزیستی داشته باشند، در حالی که به آن‌ها اجازه می‌دهد قوانین تبادل و مکانیسم‌های مجوز را انتخاب کنند. C++، Go، Java، JavaScript، Python و Rust از جمله زبان های برنامه نویسی هستند که توسط Hyperledger Sawtooth پشتیبانی می شوند.

Hyperledger Sawtooth چگونه کار می کند؟

Hyperledger Sawtooth سیستم هسته را از حوزه برنامه جدا می کند و توسعه برنامه بلاک چین را آسان تر می کند. توسعه دهندگان را قادر می سازد تا یک ابزار زبان برنامه نویسی را انتخاب کرده و شرایط و ضوابط مناسب خاصی را برای عملکرد برنامه خود پیاده سازی کنند. Sawtooth از مجوزهای ترجیحی پشتیبانی می کند، به این معنی که همان پایگاه داده بلاک چین ممکن است مجموعه خاصی از خوشه ها را با مجوزهای مختلف مستقر کند. علاوه بر این، دفتر ممکن است اطلاعات مهمی مانند مجوزها، اتصالات و هویت آنها را ذخیره کند.

ویژگی های Hyperledger Sawtooth

توسعه برنامه ساده ساخته شده است
لایه‌های کاربردی و لایه‌های هسته مرکزی از هم جدا شده‌اند و ایجاد راه‌حل‌های مبتنی بر بلاک چین بدون به خطر انداختن هسته را آسان می‌کند. با توجه به افزایش اندازه بسیاری از شبکه های ارزهای دیجیتال، اجرای مجموعه متنوعی از قراردادهای هوشمند نیز حیاتی است. شرکت های بزرگ می توانند برنامه های کاربردی را به زبان برنامه نویسی دلخواه خود طراحی کنند.

  شبکه هایی که هم خصوصی و هم عمومی هستند
با توجه به الزامات، پلت فرم Sawtooth دو گزینه بلاک چین را ارائه می دهد. این چارچوب مشتریان را قادر می‌سازد تا دسترسی مجاز و بدون مجوز را آغاز کنند.

بیشتر شبکه‌ها به شرکت‌ها اجازه نمی‌دهند که پلتفرم‌های قابل دسترسی یا بدون مجوز را توسعه دهند.

ویژگی های Permissioning:

شرکت ها می توانند هر گونه نگرانی را با بلاک چین خصوصی Hyperledger Sawtooth حل کنند. هر گروه از دستگاه‌ها یا گره‌های شبکه دارای یک مکانیسم مجوز جدا شدنی هستند.

افراد خارجی نمی توانند به مطالب محرمانه ای که توسط گره ها نگهداری می شود دسترسی داشته باشند. هر گره به گزینه مجوز خود نیاز دارد، که تضمین می کند که هر جزء دارای درجه خالی جداگانه است.

مدولاریت ساختاری
Hyperledger Sawtooth ساختاری مدولار دارد که به راحتی می‌توان آن را برای پاسخگویی به خواسته‌های مشاغل سفارشی کرد. به طور دقیق، اگر شرکتی بخواهد از یک تابع خارج از کشور استفاده کند، ممکن است به سادگی آن را وصل کرده و به آن دسترسی داشته باشد.

اجرای تراکنش موازی
تایید تراکنش موازی یکی از مهمترین ویژگی های Sawtooth محسوب می شود. این عملکرد امکان احراز هویت همزمان چندین صرافی را فراهم می‌کند و امن‌تر، خصوصی‌تر و کارآمدتر است. عملاً این ویژگی بار روی شبکه را کاهش می دهد و در نتیجه زمان پردازش را به حداقل می رساند.

Hyperledger Composer چیست؟

Hyperledger Composer مجموعه ای از فناوری های منبع باز برای حل چالش های تجاری و افزایش کارایی عملیاتی است. کسب و کارها و توسعه دهندگان بلاک چین ممکن است از آن برای ساخت برنامه های بلاک چین و قراردادهای هوشمند برای حل مشکلات خاص استفاده کنند. به منظور ایجاد برنامه ها و راه حل های مبتنی بر بلاک چین، همکاری بین شرکت ها و شبکه های تجاری را تقویت می کند. Hyperledger Composer نمونه‌ای از برنامه‌های کاربردی را با روش‌های آزمایش ساده ارائه می‌کند تا به توسعه‌دهندگان کمک کند تا رویکردهای بلاک چین قابل اعتمادی را ایجاد کنند.

هدف اصلی Hyperledger Composer ساده‌سازی کاربردهای بلاک چین با سیستم‌های تجاری فعلی و سرعت بخشیدن به زمان با ارزش است. این به شما کمک می کند تا در چند هفته یک مورد استفاده برای استقرار بلاک چین ایجاد کنید. همچنین می‌توانید از Hyperledger Composer برای ایجاد یک پلتفرم شرکتی در حالی که شبکه‌ها و اطلاعات فعلی را در برنامه‌های بلاک چین ادغام می‌کنید، استفاده کنید. این برنامه با استفاده از جاوا اسکریپت و ویرایشگرهای مختلف مانند node.js، nmp، CLI و دیگران توسعه یافته است.

Hyperledger Composer چگونه کار می کند؟

معماری بلاک چین Hyperledger Fabric و زمان اجرا توسط Hyperledger Composer پشتیبانی می‌شود، که از روش‌های اجماع بلاک چین برای تضمین تایید تراکنش‌ها مطابق با اعضای شبکه شرکتی استفاده می‌کند. به برنامه ها اجازه می دهد تا از طریق نقاط دسترسی آسان و محدود به اطلاعات شبکه های تجاری دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، شبکه های تجاری می توانند از Hyperledger Composer برای اضافه کردن شرکت کنندگان و اتصال آنها با هویت های نوآورانه در چندین سیستم استفاده کنند.

ویژگی های Hyperledger Composer

ادغام آسان داده ها
مسائل مربوط به یکپارچه سازی داده ها هنگام اتصال یا جایگزینی سیستم موجود، با استفاده از ویژگی Loopback Hyperledger Composer دیگر دردسرساز نیستند.

دسترسی فوری به مدل Proof of Concept
برای صرفه جویی در وقت شما، Hyperledger Composer یک مدل اثبات مفهوم از قبل ساختاریافته ارائه می دهد. اینها مدلهای فوری و آسان برای استفاده هستند.

زبان برنامه نویسی آسان
برای تعریف هر شبکه تجاری، یک مدل سازی ساختار جامد مورد نیاز است و Hyperledger Composer ساختار شبکه را با استفاده از جاوا اسکریپت، یکی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی، پیشنهاد می کند.

مقایسه: شباهت ها و تفاوت ها

قابل توجه ترین تمایز بین Hyperledger Fabric، Sawtooth و Composer این است که Fabric و Sawtooth به عنوان چارچوب شناخته می شوند، در حالی که Composer یک مجموعه ابزار است.
ویژگی مشترک هر سه Fabric، Sawtooth و Composer این است که به عنوان ابتکارات منبع باز Hyperledger در نظر گرفته می شوند.
Fabric یک شبکه بلاک چین خصوصی است و از ماشین مجازی اتریوم پشتیبانی نمی کند، در حالی که Sawtooth یک شبکه عمومی یا بلاک چین مجاز است که از ماشین مجازی اتریوم پشتیبانی می کند.
از طرف دیگر Fabric ویژگی های مدیریت عضویت را ارائه می دهد که Sawtooth ارائه نمی دهد.
Sawtooth در مقایسه با Fabric زمان بیشتری را برای توسعه یک برنامه مصرف می کند.
علیرغم اینکه Composer یک ابزار است، از چارچوب Fabric پشتیبانی می کند اما از چارچوب Sawtooth پشتیبانی نمی کند.
در مقایسه با Hyperledger Sawtooth، Hyperledger Fabric یک چارچوب رایج است. در مقابل، Hyperledger Composer یک ابزار منبع باز است که برای به کارگیری شبکه های بلاک چین استفاده می شود.
Hyperledger Fabric، Sawtooth و Composer بخشی از انقلاب تکنولوژی امروز هستند و پیشرفت فناوری بلاک چین را هدایت می کنند. Fabric و Sawtooth چارچوب هایی برای ایجاد برنامه های بلاک چین برای مشاغل هستند، در حالی که Composer ابزاری است که ایجاد قراردادها و برنامه های هوشمند را برای Fabric ساده می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت آرتا رسانه

مجموعه آرتا رسانه در آغازین روز اردیبهشت سال 1392 در جنوبی ترین محله از شهر زنجان، دیار حکیم شیخ اشراق فعالیت خود را در زمینه آموزش و طراحی وب سایت و گرافیک در یک خانه قدیمی استیجاری بنا نهاد و با حمایت خداوند پس از یک سال، همان ملک استیجاری را خریداری و در هجدهم خردادماه سال 1394 مجوز فعالیت استانی خود را با نام مجتمع فرهنگی دیجیتال استانی آرتا رسانه به شماره شناسه 24209 از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت نمود و گستره فعالیت خود را از یک محله به سطح استان رساند. همانطور که عرض شد، حیطه کاری آرتا رسانه از ابتدا طراحی سایت و گرافیک بوده و هنوز نیز بر همان امر مدامت دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار