اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203277338522962
در دسترس نیست

آشنایی با انواع تیونینگ و ملزومات آنها

کد: 140203277338522962

، (اخبار رسمی): امروزه قشر زیادی از جوانان به دنبال روش های مختلفی برای افزایش راندمان موتور خودروی خود هستند. به طور کلی انجام هر گونه تغییرات در یک خودرو که منجر به بهبود یا تقویت توانایی آن شود در جهان به اسم تیونینگ خودرو شناخته می شود.

آشنایی با انواع تیونینگ و ملزومات آنها
آشنایی با انواع تیونینگ و ملزومات آنها
آشنایی با انواع تیونینگ و ملزومات آنها
آشنایی با انواع تیونینگ و ملزومات آنها

اگر اطلاعات کاملی از علم ریمپ و تیونینگ ندارید،پیشنهاد میکینم مقاله ریمپ چیست کاراکال تیونینگ را مطالعه کنید.

تیونینگ زیرشاخه های مختلفی دارد. برای مثال در یک مسابقه درگ ( مسابقه ای که دو خودرو در یک مسیر مستقیم و در یک طول مشخص اقدام به رقابت می کنند.) خودروهای شرکت کننده در زمینه سبک سازی و تقویت موتور از علم تیونینگ استفاده می کنند. در این روش می بایست با اصلاحاتی در موتور و سیستم انتقال قدرت ، اقدام به تیونینگ (تقویت ) آنها نمود تا بتوان با بهبود شتاب خودرو، زمان کمتری را ثبت کنند. در کنار تقویت موتور ، با سبکسازی بدنه نیز به کاهش وزن منفی خودرو (وزنی که همواره توسط موتور حمل می شود.) کمک می شود.

اما اگر همین بحث را در مسابقات رالی پیگیری کنیم، علاوه بر تیونینگ بدنه به شکلی متفاوت که معمولا با رول کیج و اصلاح اتاق صورت می گیرد، اصلاح سیستم تعلیق نیز امری غیرقابل اجتناب خواهد بود. بنابراین بسته به محل و نوع استفاده از خودرو، تیونینگ شکلهای مختلفی به خود می گیرد.

هدرز روشی تضمینی برای تقویت موتور

با در نظر گرفتن مسیرهای شهری و استفاده های روزمره، شاید خیلی از مالکان تمایلی به استفاده از تیوینگ های سنگین یا مسابقه ای نداشته باشند، در اینجا بحث تقویت سطح یک یا اصطلاحا تیونینگ استیج شهری مطرح می شود. در این سطح مالک استفاده روزمره از خودرو دارد، در عین حال با نصب تجهیزاتی تمایل دارد تا نسبت به نسخه استاندارد خودروی خود حدود 5 الی 15 اسب افزایش توان داشته باشد.

یکی از روش های افزایش توان برای یک خودروی شهری، بهبود سیستم تنفس خودرو می باشد. منظور از سیستم تنفس خودرو، مسیر ورودی و خروجی هوا از موتور می باشد که در راس آن فیلتر هوا و مجرای عبوری تا دریچه گاز و از سویی دیگر مسیر تخلیه آن که به اسم اگزوز می شناسیم مطرح است.

شایان ذکر است اصلاح سیستم اگزوز و نصب هدرز در راس آن یکی از شناخته شده ترین روشهای تقویت و بهبود سیستم تخلیه موتور می باشد. نصب هدرز در کنار اصلاح سیستم اگزوز که شامل استفاده از مافلر و منبع میانی بزرگتر می باشد، در صورتی که با ریمپ همراه باشد، قادر به افزایش توان تا 7 اسب بخار برای خودروهای شهری می باشد.

سنسور مپ و تاثیر آن در تیونینگ

در ادامه مبحث تیونینگ خودرو ، لازم است به این نکته مهم اشاره کنیم که مالک با نصب هدرز ناچار به حذف کاتالیزور می باشد و به این دلیل آلایندگی خودرو افزایش خواهد یافت. در نظر داشته باشید که خیلی اوقات با سالم بودن سنسور مپ، کار کرد خودرو عادی و بدون اشکال بوده ، اما به دلیل تغییراتی که در سیستم هوای ورودی و خروجی خودرو صورت گرفته، اهمیت کارکرد صحیح این قطعه بسیار بالاتر از قبل احساس می گردد. پس لازم است مالکان پیش از تقویت خودرو یا حتی مراجعه به مراکز معاینه فنی از سلامت مپ سنسور خودروی خود کاملا آگاه شوند تا در تست آلایندگی خودروی آنها مردود نشود. البته مالکان با دقت خرابی این سنسور را از کم توان شدن خودرو یا بالارفتن مصرف آن کاملا متوجه می شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار