اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204027347922990
در دسترس نیست

8 مدرک لازم برای دریافت پذیرش از کانادا

کد: 140204027347922990

، (اخبار رسمی): اطلاع از مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کانادا برای متقاضیان تحصیل در این کشور بسیار مهم و حیاتی است. چرا که هم اکنون کانادا به دلایل مختلفی به عنوان مقصد شماره یک دانشجویان بین المللی مطرح است.

8 مدرک لازم برای دریافت پذیرش از کانادا
8 مدرک لازم برای دریافت پذیرش از کانادا
8 مدرک لازم برای دریافت پذیرش از کانادا
8 مدرک لازم برای دریافت پذیرش از کانادا
8 مدرک لازم برای دریافت پذیرش از کانادا
8 مدرک لازم برای دریافت پذیرش از کانادا

از همین رو نیز کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله ضمن بررسی و تحلیل شرایط تحصیل ایرانیان در کانادا 2023 همچنین به معرفی مدارک ضروری برای اخذ پذیرش از این کشور می پردازند. فلذا سوالاتی در همین باب نیز مطرح می شود:

  • برای پذیرش کانادا در دوره لیسانس چه مدارکی لازم است؟
  • برای پذیرش کانادا در دوره فوق لیسانس چه مدرکی لازم است؟
  • برای پذیرش کانادا در دوره دکترا چه مدرکی لازم است؟
  • برای پذیرش کانادا در دوره پزشکی چه مدرکی لازم است؟
  • هزینه تحصیلی دانشجویان ایرانی در کانادا چقدر است؟

دلایل تحصیل در کانادا

کانادا Canada کشوری مرفه با اقتصاد مدرن که از لحاظ وسعت نیز بعد از روسیه دومین کشور بزرگ جهان محسوب می شود. جالب است بدانید که کانادا بیش از خودش شهرهایش مثل مونترال، ونکوور، کبک، کالگری و اوتاوا برای ایرانیان معروف است. در بین دانشجویان ایرانی، کانادا مقصد تحصیلی شماره یک آنها محسوب می شود و از مهمترین دلایل جذابیت کانادا برای دانشجویان ایرانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت بالای آموزشی
  • دانشگاه های معتبر بین المللی
  • برنامه های تحصیلی متنوع
  • هزینه تحصیلی مقرون به صرفه
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • بورسیه های تحصیلی مختلف
  • کار حین تحصیل
  • اقامت کاری بعد از فارغ التحصیلی
  • کیفیت بالای زندگی

اما فرایند اخذ پذیرش و تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در کانادا 2023 شامل سه مرحله اساسی زیر است:

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در مقطع لیسانس در کانادا

برنامه لیسانس که در کانادا بیشتر با عنوان Undergraduate Cources نیز شناخته می شود دوره ای 3 تا 4 ساله است. معمولا اغلب برنامه هایی هم که در این مقطع به دانشجویان ارایه می شود فول- تایم می باشند. تنوع برنامه های تحصیلی از جمله بارزترین و مشخص ترین ویژگی برنامه لیسانس در کاناداست. مثلا از جمله این برنامه ها می توان به حسابداری، علوم اکچواری، مدیریت بازرگانی، مردم شناسی، داروسازی، پزشکی، شیمی، ریاضی، کامپیوتر، آمار، تاریخ هنر و غیره اشاره کرد. از بهترین دانشگاه های کانادا 2023 جهت تحصیل برنامه لیسانس نیز می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

رتبه ملیدانشگاهQS Ranking 2023 (Globally)
1دانشگاه مک گیل (McGill University)31
2دانشگاه تورنتو (Toronto university)34
3دانشگه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)47
4دانشگاه آلبرتا (Alberta University)110
5دانشگاه مونترال (University of Montreal)116
6دانشگاه مک مستر (McMaster University)152
7دانشگاه واترلو (University of Waterloo)154
8دانشگاه وسترن (Western University)172
9دانشگاه اوتاوا (University of Ottawa)237
10دانشگاه کالگری (University of Calgary)242

منتها برای تحصیل لیسانس در این دانشگاه ها دانشجویان ضمن ارایه مدرک دیپلم بایستی مدرک مهارت زبان خودشان را نیز ارایه دهند. در حقیقت هر دانشگاهی در کانادا دارای سامانه پذیرش خاصی است که به دانشجویان اجازه ارائه درخواست و ثبت نام در برنامه تحصیلیشان را می دهد. معمولا نیز مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کانادا عبارتند از:

  1. اسکن  مدرک دیپلم متوسطه
  2. کارنامه تحصیلی
  3. اسکن پاسپورت
  4. رزومه CV
  5. نمرات آزمون زبان
  6. توصیه نامه
  7. انگیزنامه LOR
  8. پورتفولیو یا نگارش سمپل

مدارک پذیرش تحصیلی در مقطع فوق لیسانس در کانادا

برنامه فوق لیسانس یا MS در کانادا یکی از دوره های پر متقاضی با تنوع بالای برنامه های تحصیلی است. برنامه ای که در دانشگاه های کانادایی نهایتا 1 تا 2 سال طول می کشد و پس از اتمام این برنامه تحصیلی نیز با توجه به رشته تحصیلی دانشجویان به آنها مدرک ارشد علوم (MSc)، ارشد هنر (MA) و یا ارشد مهندسی (MEng) اعطاء می شود. از جمله بهترین دانشگاه ها برای تحصیل فوق لیسانس در کانادا نیز می توان به دانشگاه مک گیل، دانشگاه مک مستر، دانشگاه مونترال و غیره اشاره کرد.

ضمنا داوطلبان نبایستی از این نکته طلایی غافل شوند که مهلت های پذیرش کورس فوق لیسانس در اغلب دانشگاه های کانادا اکتبر- ژانویه است. در این بازه زمانی امکان تحویل درخواست پذیرش وجود دارد و پذیرش دانشجویان در ماه می صورت نهایی بخود می گیرد. اما مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی فوق لیسانس در کانادا شامل مدرک لیسانس، مدرک زبان، انگیزه نامه و نتیجه آزمون gre است.

از همین رو معدل لیسانس مورد قبول اکثر دانشگاه های کانادایی جهت پذیرش دانشجوی فوق لیسانس بین 65% تا 86% و نیز نمره آزمون زبان IELTS مورد پذیرش آنها نیز 6.5 به بالا است.

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری در کانادا

سومین و آخرین کورس تحصیلی در کشور کانادا، دکترا PhD است که امکان تحصیل آن در دانشگاه های معتبر کانادایی مثل دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک گیل، دانشگاه تورنتو و غیره نیز فراهم است. ضمنا این دوره تحصیلی در اغلب دانشگاه های کانادا معمولا 4 تا 6 سال طول می کشد. اگرچه فرآیند پذیرش در این دوره بین دانشگاه های کانادایی متفاوت است. اما متقاضیان معمولا بایستی مراحل یکسانی را به شرح زیر طی کنند:

معمولا درخواست پذیرش برنامه دکترا در کانادا به صورت آنلاین و همراه با پرداخت هزینه درخواست و نیز تحویل مدارک ضروری به شرح زیر است:

  1. انگیزه نامه مبسوط
  2. دو یا سه توصیه نامه از اساتید دوره های قبلی
  3. مدرک فوق لیسانس و کارنامه تحصیلی
  4. نگارش سمپل (عمدتا برای دانشجویان PhD هنر و علوم انسانی)
  5. رزومه یا CV
  6. نتایج آزمون زبان انگلیسی IELTS و یا TOEFL
  7. نتایج آزمون پذیرش گرجوئیت GMAT یا GRE
  8. پورتفولیو کاری(عمدتا برای دانشجویان PhD هنر و علوم انسانی)

و نکته آخر در اینباره اینکه برخی از دانشگاه های کانادایی علاوه بر شرایط و مدارک فوق ممکن است از داوطلبان بخواهند که در مصاحبه پذیرش نیز شرکت کنند.

مدارک لازم برای پذیرش تحصیل پزشکی در کانادا

معمولا تحصیل پزشکی در کانادا در سطح لیسانس بوده و دانشگاه های علوم پزشکی این کشور به فارغ التحصیلان این رشته مدرک MD و یا مدارک دیگر مثل UGME، BSc Medicine، BMSc اعطاء می کنند. ضمنا تحصیل در این دوره 3 تا 4 سال طول می کشد و از جمله برنمه های متنوع آن می توان به برنامه های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری اشاره کرد.

 از آنجایی که رشته پزشکی از جمله رشته های محبوب و پرطرفدار در کشور کانادا محسوب می شود. دانشجویان زیادی از ایران نیز به فکر تحصیل این رشته جذاب در کانادا هستند. تا از این طریق فصل جدید از زندگی خودشان را باز کنند. از جمله برترین دانشگاه های پزشکی کانادا 2023 برای تحصیل دانشجویان ایرانی می توان به دانشگاه های زیر اشاره نمود:

دانشگاه هانوع دانشگاهرتبه در رنکینگ دانشگاهی جهان QS
دانشگاه مک گیلدولتی31
دانشگاه تورنتودولتی34
دانشگاه بریتیش کلمبیادولتی47
دانشگاه آلبرتادولتی110
دانشگاه مونترالدولتی116
دانشگاه مک مستردولتی152
دانشگاه اوتاوادولتی237
دانشگاه کالگریدولتی242
دانشگاه کوئین در کینگستوندولتی246

 منتها شرایط تحصیل پزشکی در کانادا کاملا رقابتی است و دانشجویان متقاضی تحصیل در این رشته بایستی بدان واقف باشند. ضمنا مدارک لازم برای پذیرش پزشکی در کانادا نیز متفاوت از دیگر رشته های تحصیلی است. در بخش زیر می توان با مهمترین شرایط و مدارک لازم جهت پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی کانادا آشنا شد:

  1. مدرک لیسانس: لیسانس 3 تا 4 ساله در رشته علوم یا زیست شناسی از دانشگاه معتبر
  2. مدرک مهارت زبان انگلیسی: آزمون IELTS حداقل 6.5 و آزمون TOEFL iBT با امتیاز حداقل 80
  3. نمره قبولی در آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT): بطور متوسط 500 امتیاز

هزینه تحصیلی دانشجویان ایرانی در کانادا چقدر است؟

دانشجویان ایرانی برای تحصیل در کشور کانادا نیازمند پرداخت هزینه تحصیلی هستند. و خود این هزینه نیز به دو دسته شهریه تحصیلی و نیز هزینه زندگی تقسیم می شود. هزینه ای که متوسط رقم سالانه آن برای هر دانشجوی ایرانی کلا به حدود $29947 (دلار) می رسد و همان طوری که در نمودار آماری زیر هم ملاحظه می شود، هزینه مذکور نسبت به متوسط هزینه تحصیلی در دیگر کشورهای انگلیسی زبان پایین تر است:

ضمنا نکته مهم دیگری در همین باب اینکه دانشجویان ایرانی نیز مثل اغلب دانشجویان بین المللی می توانند برای اخذ بورس تحصیلی اقدام بکنند. منتها قبل از آن بایستی شرایط آکادمیک خودشان را مورد ارزیابی قرار دهند. چرا که اغلب برنامه های بورس تحصیلی کانادا شایسته محور هستند. همچنین آنها می توانند در کانادا به مدت 20 ساعت در هفته به کار داخل دانشگاه بپردازند ولی برای کار بیرون از دانشگاه نیازمند اخذ مجوز کاری کانادا هستند. مشاوره با کارشناسان و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یقینا شانس پذیرش تحصیلی کانادا و اخذ ویزای تحصیلی کانادا را افزایش می دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون