اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204037349422996
در دسترس نیست

راهنمای اخذ بورسیه استانی ایتالیا

کد: 140204037349422996

، (اخبار رسمی): این روزها ایتالیا به عنوان یک مقصد جذاب برای تحصیل و کار، مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است. دریافت پذیرش و بورسیه از دانشگاه‌های ایتالیا، نسبت به بسیاری از کشورها آسان‌تر است.

راهنمای اخذ بورسیه استانی ایتالیا
راهنمای اخذ بورسیه استانی ایتالیا

همچنین ایتالیا یک کشور عضو اتحادیه اروپاست و با مهاجرت به این کشور، درها برای سفر به سایر کشورهای اروپایی نیز باز می‌شود. یکی از جذاب‌ترین مواردی که دانشجویان را برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا ترغیب می‌کند، اخذ بورسیه استانی است. این بورسیه، می‌تواند هزینه‌های زندگی و تحصیل در ایتالیا را تا حد زیادی پوشش دهد. در این مطلب قصد داریم درباره مزایای تحصیل در ایتالیا صحبت کنیم و راهنمای اخذ بورسیه استانی ایتالیا را نیز در اختیار شما قرار دهیم.

مزایای تحصیل در ایتالیا

قبل از آن که شما را برای اخذ بورسیه استانی ایتالیا راهنمایی کنیم، ابتدا به مهم‌ترین مزایای تحصیل در ایتالیا اشاره می‌کنیم.

https://simeakhar.org/portfolio/تحصیل-در-ایتالیا/

مهاجرپذیر بودن ایتالیا

ایتالیا درهای خود را به روی مهاجران باز کرده تا اقتصاد خود را با نیروی کار مهاجر، تقویت کند. در ایتالیا مردم مختلف با قومیت‌ها و فرهنگ‌های متفاوت، در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. فرهنگ و خلق‌وخوی مردم ایتالیا، تا حدودی شبیه ایرانیان است و این باعث می‌شود تا تعامل با آن‌ها و زندگی در کنارشان راحت باشد.‍

کم بودن فاصله زمانی و مکانی با ایران

پرواز تهران به رم، تنها ۵ ساعت زمان می‌برد و سفر به ایتالیا از این نظر بسیار راحت است. همچنین اختلاف زمانی ایتالیا و ایران، تنها دو و نیم ساعت است و می‌توانید در طول اقامت در ایتالیا به راحتی با دوستان و خانواده خود تماس بگیرید.

امکان کار در ایتالیا یا سایر کشورهای اروپایی پس از فارغ‌التحصیلی

ایتالیا یک کشور صنعتی است و همواره به نیروی کار متخصص برای صنایع پتروشیمی، تولید ماشین‌آلات، ساخت وسایل الکترونیکی، فلزکاری و... نیاز دارد. از طرفی ایتالیا عضوی از اتحادیه اروپاست و تحصیل در ایتالیا، می‌تواند درهای کار و اقامت در سایر کشورهای اروپایی را نیز به روی دانشجویان باز کند.

امکان اخذ انواع بورسیه

دانشگاه‌های ایتالیا، امکان اخذ بورسیه‌های متنوع را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است. جذاب‌ترین بورسیه تحصیلی در ایتالیا، بورسیه استانی است و به همین علت در این مطلب می‌خواهیم راهنمای اخذ بورسیه استانی ایتالیا را در اختیار شما قرار دهیم. اخذ بورسیه استانی می‌تواند امکان تحصیل با هزینه کم را برای شما فراهم کند.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی

برای تحصیل در بسیاری از دانشگاه‌های ایتالیا، تنها ارائه مدرک زبان انگلیسی کافی است. با این وجود بهتر است تا برای برای تعامل با مردم و رفع نیازهای روزمره، زبان ایتالیایی را نیز یاد بگیرید.

راهنمای گرفتن بورسیه استانی ایتالیا

حالا که با مزایای مهم تحصیل و زندگی در ایتالیا آشنا شدید، ممکن است به گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا و اخذ بورسیه استانی، علاقه‌مند شده باشید. در ادامه، شما را برای اخذ بورسیه استانی ایتالیا راهنمایی می‌کنیم.

بورسیه استانی ایتالیا چیست؟

برای اعطای بورسیه تحصیلی، عواملی مانند رزومه تحصیلی و پژوهشی در نظر گرفته می‌شود. اما ایتالیا نوعی از بورسیه را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد که رزومه تحصیلی در آن هیچ تأثیری ندارد. در واقع تمام دانشجویان بین‌المللی می‌توانند تحت پوشش این بورسیه قرار بگیرند.

بورسیه استانی توسط استانی که دانشجو در آن تحصیل می‌کند، تأمین می‌شود. هر دانشجویی که در کشور خود، درآمد بالایی ندارد و از پس هزینه‌های تحصیل و زندگی در ایتالیا برنمی‌آید، می‌تواند از بورسیه استانی استفاده کند. برای دریافت بورسیه استانی، تنها ارائه مدارک مالی کافی است و نیازی به داشتن پیشینه تحصیلی یا پژوهشی قوی وجود ندارد. بودجه بورسیه تحصیلی ایتالیا، توسط سازمان ملل متحد و در راستای کمک به دانشجویانی که تمکن مالی ندارند تأمین می‌شود.

بورسیه استانی ایتالیا به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ شرایط دریافت آن چیست؟

در این بخش از راهنمای اخذ بورسیه استانی ایتالیا، با شرایط گرفتن این بورسیه و این که به کدام دسته از دانشجویان تعلق می‌گیرد، آشنا خواهید شد. لازمه اخذ بورسیه استانی ایتالیا، گرفتن پذیرش از یک دانشگاه دولتی ایتالیا برای تحصیل در یکی از مقاطع کارشناسی، ارشد یا دکتری است. دانشجویی که موفق به گرفتن پذیرش از یک دانشگاه دولتی ایتالیا شده باشد، می‌تواند مدارک مالی خود که در آن به درآمد سالانه، تعداد اعضای خانواده و ارزش اموال خانواده اشاره است را برای دانشگاه ارسال کند تا عدم تمکن مالی او اثبات شود. در ادامه، سایر شرایط لازم برای اخذ بورسیه استانی ایتالیا را بررسی می‌کنیم.

شرایط دریافت بورسیه استانی ایتالیا

هر دانشجو، برای دریافت بورسیه استانی ایتالیا باید شروط زیر را داشته باشد:

  •  نداشتن تمکن مالی (که با ارائه مدارک مخصوص، اثبات می‌شود)
  • داشتن شرایط سنی مناسب (نداشتن وقفه در تحصیل بین مقاطع مختلف و متناسب بودن سن با تحصیل در مقطع موردنظر)
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی (آیلتس با نمره ۶ یا ۶/۵) یا مدرک زبان ایتالیایی (مدرک B2)
  • داشتن پذیرش از یک دانشگاه دولتی ایتالیا
  • در صورت داشتن این شرایط، می‌توانید برای اخذ بورسیه استانی ایتالیا اقدام کنید.

    برای طی کردن دقیق مراحل اخذ بورسیه استانی ایتالیا، از مشاوران سیم آخر کمک بگیرید

    شما می‌توانید برای اخذ بورسیه استانی ایتالیا از مشاوره کارشناسان موسسه مهاجرت تحصیلی سیم آخر بهره‌مند شوید. مشاوران باتجربه این موسسه می‌توانند راهنمای اخذ بورسیه استانی ایتالیا را به صورت دقیق و جامع در اختیار شما قرار دهند. مشاوره گرفتن از کارشناسان سیم آخر، باعث می‌شود تا تمامی مراحل حساس مهاجرت تحصیلی را به درستی و بدون خطا طی کنید.

    ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف
    اطلاعات تماس
    [نمایش اطلاعات]