اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204057352923017
در دسترس نیست

روش مشاهده رای نهایی پرونده در سامانه ثنا

کد: 140204057352923017

، (اخبار رسمی): با اتخاذ تصمیم و رای نهایی در خصوص یک پرونده قضایی، برای افزایش سرعت دادرسی و همچنین کاهش هزینه های اضافی، برای طرفین دعوی پیامکی با مضمون امکان مشاهده رای نهایی پرونده ارسال میشود.

روش مشاهده رای نهایی پرونده در سامانه ثنا
روش مشاهده رای نهایی پرونده در سامانه ثنا
روش مشاهده رای نهایی پرونده در سامانه ثنا
روش مشاهده رای نهایی پرونده در سامانه ثنا
روش مشاهده رای نهایی پرونده در سامانه ثنا
روش مشاهده رای نهایی پرونده در سامانه ثنا

مشاهده رای نهایی پرونده های قضایی و مشاهده ابلاغیه های مربوطه یکی از خدمات متنوع سامانه عدلیران یا همان ثنا است. برای استفاده از خدمات این سامانه به سادگی میتوانید به دو روش حضوری و غیر حضوری اقدام به ثبت نام در این سامانه کنید و در نهایت خدمات مورد نیاز را دریافت کنید.سامانه عدلیران برای استفاده در رایانه های شخصی توسعه داده شده و طبق گفته های بخش فناوری اطلاعات قوه قضاییه بهتر است از این سامانه فقط با رایانه و مرورگر کروم استفاده کنید.

برای عزیزانی که به هر علتی قصد دارند از تلفن هوشمند خود استفاده کنند نیز اپلیکیشنی تحت عنوان عدالت همراه تولید شده که با مراجعه به سایت eadl.ir برای تمامی سیستم عامل های تلفن همراه قابل دانلود است.

سامانه ثنا چیست؟

سامانه ثنا یکی از سامانه های زیر مجموعه عدلیران است که جهت بهبود سرعت روند رسیدگی به پرونده های قضایی به وجود آمده است. سامانه عدلیران خدمات فراوانی را ارائه میدهد که در زیر به برخی از آن ها اشاره میشود:

  • جایگزین دفاتر خدمات قضایی
  • پیگیری پرونده قضایی با شماره پرونده
  • احراز هویت آنلاین
  • ثبت نام الکترونیک
  • سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی
  • سامانه وکلا و کارشناسان قضایی
  • خود کاربری اشخاص حقوقی
  • خود کاربری مقامات قضایی
  • ثبت دارایی های مسئولین
  • سامانه نوبت دهی
  • کسب اطلاع روند پرونده قضایی
  • دریافت گواهی عدم سوءپیشینه
  • ثبت و انتشار آگهی قضایی
  • سیستم نوبت دهی دفتر خدمات قضایی
  • ارائه و رهگیری عفو
  • استعلام وکلیل

برای استفاده از خدمات قضایی مربوط به سامانه عدلیران یک پیش نیاز وجود دارد و آن هم ثبت نام در سامانه ثنا است. سامانه ثنا در واقع برای ثبت مشخصات شخصی و احراز هویت کاربران این سایت میباشد و بدون ثبت نام در آن استفاده از خدمات اینترنتی عدل ایران قابل انجام نخواهد بود.

رای نهایی پرونده شامل چه اطلاعاتی است؟

هرگاه تحقیقات نهایی در خصوص یک دعوی قضایی به انجام رسید و قاضی پرونده قرار نهایی را در خصوص یک پرونده تعیین کرد، باید به اطلاع طرفین دعوی برسد.

در گذشته این اقدام در قالب یک ابلاغیه توسط اداره پست به دست طرفین دعوی میرسید اما امروزه جهت افزایش سرعت فرایند دادرسی این فرایند به صورت الکترونیک انجام میپذیرد.

طرفین دعوی با مشاهده پیامک مربوط به ابلاغیه رای نهایی پرونده، برای مشاهده آن باید به سایت adliran.ir مراجعه کنند. روش مشاهده و دریافت ابلاغیه رای نهایی دادگاه در ادامه آموزش داده میشود.

ثبت نام در سامانه ثنا برای مشاهده رای نهایی پرونده

برای استفاده از خدمات سامانه عدلیران نیاز است تا رمز شخصی داشته باشید. به دست آوردن این رمز شخصی منوط به ثبت نام در سامانه ثنا است. برای ثبت نام در سامانه ثنا و دریافت رمز شخصی دو راه حضوری و غیر حضوری وجود دارد که به توضیح آن میپردازیم.

  • روش حضوری ثبت نام در ثنا:

برای ثبت نام حضوری در سامانه ثنا باید با مدارک هویتی خود به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و درخواست فرم ثبت نام سامانه ثنا را دریافت کنید.

دقت داشته باشید که برای ثبت نام در این سامانه علاوه بر به همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی باید یک خط تلفن همراه که به نام خود شماست و کد پستی منزل خود را به همراه داشته باشید.

  • روش غیر حضوری ثبت نام در ثنا:

برای ثبت نام غیر حضوری در سامانه ثنا ابتدا به سایت sana.adliran.ir مراجعه کنید و بر روی گزینه ثبت نام بر خط کلیک کنید. با کلیک روی این دکمه وارد صفحه جدید خواهید شد. مدنظر داشته باشید این روش صرفا جهت ثبت نام اشخاص حقیقی است.

پس از ورود به صفحه جدید اطلاعات هویتی و شناسنامه ای خود را وارد کنید. در مراحل بعدی باید بدانید که اطلاعات شخصی، شغلی، محل سکونت و... برای ادامه ثبت نام مورد نیاز است پس مدارک خود را قبل از آغاز ثبت نام آماده کنید.

پس از انجام فرایند ثبت نام دریافت رمز شخصی برای شما فعال میشود و شما میتوانید از تمامی خدمات سامانه عدلیران استفاده کنید. ابلاغیه ها، اطلاع رسانی ها، هرگونه تغییرات در روند پرونده های قضایی و... برای شما پیامک میشود و میتوانید با استفاده از رمز شخصی و کد ملی اقدام به مشاهده دادخواست با شماره پرونده و یا کد ملی کنید.

راهنمای ورود به بخش رای نهایی پرونده در سامانه ثنا

با فرض این که ثبت نام شما در سامانه ثنا انجام پذیرفته و شما قادر به دریافت رمز شخصی هستید برای دریافت و مشاهده رای نهایی پرونده های قضایی باید به سامانه Adliran.ir شوید.

پس از ورود به این سایت با حجم زیادی از خدمات این سامانه مواجه خواهیم شد که با انتخاب هرکدام خدمات آن در دسترس شماست. برای مشاهده رای نهایی پرونده قضایی نیاز است تا ابلاغیه مربوط به آن را مشاهده کنید. در نتیجه باید روی گزینه سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی کلیک کنید.

در صفحه ای که به شما نشان داده میشود دو گزینه پیش روی شماست. روی گزینه سامانه اصلی ابلاغ الکترونیک کلیک کنید. همانطور که در خود سامانه گفته شده است در صورتی که با بخش سامانه اصلی نتوانستید ارتباط برقرار کنید از سامانه پشتیبان یعنی گزینه سمت چپ استفاده کنید.

در صفحه بعدی نیاز است تا کد ملی و رمز شخصی خود را در سامانه ثبت کنید و وارد پنل کاربری خود شوید. در این بخش با کلیک بر روی مشاهده ابلاغیه های جدید اقدام به دریافت و مشاهده آخرین ابلاغیه های مربوط به خود کنید. در این بخش میتوانید ابلاغیه خود را مشاهده نمایید.

پس از اولین باری که ابلاغیه خود را مشاهده یا دانلود کردید، این ابلاغیه از بخش ابلاغیه های جدید به بخش ابلاغیه های مشاهده شده میرود و از این پس باید از این بخش اقدام به مشاهده یا دریافت آن کنید.

البته مجددا نیاز به تذکر است برای استفاده از خدمات این سامانه در گوشی های موبایل باید نرم افزار مربوط به آن را از سایت دانلود کرده و نصب نمایید.

مشاهده رای نهایی پرونده با موبایل

برای مشاهده رای نهایی دادگاه با تلفن همراه باید به سایت eadl.ir مراجعه نمایید. در صفحه اصلی این سایت باید از بین گزینه های موجود اپلیکیشن سازگار با سیستم عامل تلفن همراه خود را انتخاب و نصب کنید.

پس از نصب نرم افزار، مراحل پیگیری پرونده قضایی با کد ملی که در بخش پیش گفته شد را مجددا تکرار نمایید. کد ملی و رمز شخصی خود را وارد کرده و در بخش خدمات، مشاهده ابلاغیه ها را بزنید. در این بخش میتوانید تمامی امکانات سامانه عدلیران را در قالب تلفن همراه در دست داشته باشید.

سوالات متداول در خصوص مشاهده رای نهایی پرونده در سامانه ثنا

  •  آیا بدون ثبت نام در سامانه در ثنا و فقط با شماره پرونده میتوان رای نهایی را مشاهده کرد؟

برای اینکار حتما باید در ثنا ثبت نام کرده باشید و با رمز شخصی خود وارد بخش ابلاغیه ها و جستجو بر اساس شماره پرونده شوید.

  • چه زمانی باید برای دریافت رای نهایی پرونده به سامانه ثنا مراجعه کرد؟

با اعلام رای نهایی یک پرونده برای طرفین دعوی پیامکی مبنی بر اتخاذ تصمیم نهایی دادگاه یا پرونده ارسال میگردد. پس از آن طرفین دعوی میتوانند در سامانه ابلاغیه خود را مشاهده کنند.

  • در صورتی وجود نداشتن ابلاغیه در بخش مشاهده جدید باید چه کرد؟

در صورتی که ابلاغیه شما در بخش ابلاغیه های جدید نبود و امکان جستجو بر اساس شماره پرونده وجود نداشت بخش ابلاغیه های مشاهده شده را بررسی کنید.

خلاصه مطلب

با اتخاذ تصمیم و رای نهایی در خصوص یک پرونده قضایی، برای افزایش سرعت دادرسی و همچنین کاهش هزینه های اضافی، برای طرفین دعوی پیامکی با مضمون امکان مشاهده رای نهایی پرونده ارسال میشود.

طرفین دعوی میتوانند با استفاده از کد ملی و رمز شخصی (رمزی که پس از ثبت نام در ثنا بدست آورده اند) وارد سامانه عدلیران و بخش ابلاغیه ها شوند.

در بخش ابلاغیه ها میتوانید یا از طریق جستجو با شماره پرونده و یا از طریق بخش ابلاغیه های مشاهده نشده اقدام کنید. در صورتی که تنها به تلفن های همراه دسترسی دارید اپلیکیشن مطابق با سیستم عامل خود را از سامانه eadl.ir دریافت کرده و از این طریق اقدام کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون