اطلاعات تماس
  • 090535*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205107412723035
در دسترس نیست

معرفی انواع آزمون های زبان فرانسه برای مهاجرت

کد: 140205107412723035

، تهران , (اخبار رسمی): اگر قصد مهاجرت دارید به فرانسه یا کانادا سفر کنید، دانستن زبان فرانسه برای یافتن شغل مناسب، تحصیل، برقراری ارتباط با مردم و همچنین اخذ تابعیت به شما کمک زیادی می کند.

معرفی انواع آزمون های زبان فرانسه برای مهاجرت
بهترین آزمون فرانسه برای مهاجرت

اگر قصد مهاجرت دارید به فرانسه یا کانادا سفر کنید، دانستن زبان فرانسه برای یافتن شغل مناسب، تحصیل، برقراری ارتباط با مردم و همچنین اخذ تابعیت به شما کمک زیادی می کند. بنابراین شرکت در آزمون های مختلف فرانسه برای رسیدن به این هدف ضروری است. برای این منظور می توانید در یکی از آزمون های زیر شرکت کنید.

  • EFT
  • TCF
  • DELF
  • DALF

برای تکمیل اطلاعات آزمون زبان فرانسه تا پایان مقاله معرفی آزمون های زبان فرانسه با ما همراه باشید.

1. آزمون TEF
آزمون بین المللی ارزشیابی فرانسه در سال 1988 توسط مرکز زبان های پاریس با هدف ارزیابی سطح دانش زبان فرانسه ایجاد شد. این تست در چارچوب استاندارد CEFR در 6 سطح A1-A2-B1-B2-C1-C2 انجام می شود.

آزمون TEF به صورت کامپیوتری یا کاغذی برگزار می شود و برای شرکت در این آزمون باید حداقل 16 سال سن داشته باشید. از جمله درخواست های این آزمون می توان به تحصیل در فرانسه، اخذ تابعیت فرانسوی، مهاجرت به کانادا و شهروندی کانادا اشاره کرد.

آزمون TEF مورد تایید آموزش و پرورش کشور است و به مدت 1 سال اعتبار دارد. این آزمون دارای 5 بخش است که مهارت های خواندن، شنیدن، نوشتن و صحبت کردن به زبان فرانسوی را ارزیابی می کند.

آزمون TEF دارای پنج نوع آزمون مختلف است که عبارتند از:

1. مطالعات TEF

این آزمون مهارت های شفاهی و نوشتاری را می سنجد و برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های فرانسه را دارند مناسب است.

2. تابعیت TEF

این آزمون برای کسانی که قصد زندگی در فرانسه یا درخواست مهاجرت به فرانسه را دارند مناسب است.

3. کارت مقیم TEF

آزمون مجوز اقامت TEF مهارت های شفاهی و کتبی در سطح A2 را تأیید می کند.

4. EFT کانادا

اگر قصد اقامت در کانادا را دارید، این آزمون برای شما مناسب است و مهارت های شما را می سنجد.

5. TEF Quebec – TEFAQ

آزمون ارزیابی زبان فرانسه مختص کبک برای افرادی است که قصد مهاجرت به کبک را دارند.

2. آزمون TCF
آزمون دانش فرانسه برای افرادی غیر فرانسوی است که به دلایل تحصیلی، کاری یا شخصی مایل به دریافت گواهی معتبر برای این زبان هستند. این آزمون مانند TEF، داوطلبان را در شش سطح استاندارد CEFR قرار می دهد و از سه بخش اجباری و دو بخش اختیاری تشکیل شده است. بخش های اجباری شامل درک شفاهی، درک نوشتاری و تسلط بر ساختارهای زبان است. بخش اختیاری شامل مهارت های نوشتاری و شفاهی می شود.

3. تست DILF، DELF و DALF
نام دیگر این آزمون ها دیپلم زبان فرانسه در مقاطع مختلف است. اولین مدرک DILF یا Diplôme de Langue Française است. دیپلم معمولی زبان فرانسه DELF و دیپلم زبان فرانسوی پیشرفته DALF نام دارد. این آزمون توسط وزارت آموزش و پرورش فرانسه برای سنجش سطح زبان فرانسوی داوطلبان برگزار می شود و مهارت های چهارگانه شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن سنجیده می شود.

اعتبار این مدارک دائمی بوده و مانند بقیه آزمون ها شامل شش سطح A1-A2-B1-B2-C1-C2 می باشد. تنها تفاوت این دو آزمون سطح آنهاست. DELF مربوط به سطوح A1 تا B2 (سطح مبتدی تا متوسط) و آزمون DALF شامل دو سطح C1 و C2 (سطح پیشرفته) است. برای آزمون DELF، 5 گزینه وجود دارد:

  • DELF tout public
  • DELF Prim
  • DELF junior
  • DELF school
  • DELF Pro

در این دو آزمون چهار مهارت اصلی سنجیده می شود که هر کدام شامل 25 امتیاز است که از مجموع 100 امتیاز این آزمون باید حداقل 50 امتیاز را کسب کنید.

برای قبولی در آزمون های مختلف زبان فرانسه منابع آموزشی مختلفی وجود دارد که می توانید با مطالعه آنها به نمره مطلوب برسید و گامی به مهاجرت یا زندگی در فرانسه و کانادا نزدیک کنید.

یکی از بهترین منابع برای آزمون های DELF و DALF مجموعه کتاب Réussir le DELF است که شامل 4 کتاب برای سطوح (A1-A2-B1-B2) و Réussir le DALF است که شامل یک کتاب برای سطوح (C1-C2) است. . شما همچنین می توانید به french-exam.com، bonjourdefrance.co.uk و delf-dalf.ambafrance-ca.org مراجعه کنید و از منابع و تمرینات آنها استفاده کنید.

علاوه بر منابع ذکر شده، در صورت تمایل به یادگیری این زبان در محیط آکادمیک، می توانید در کلاس های گروهی یا خصوصی زبان فرانسه شرکت کنید یا با استفاده از منابع و کتاب های مختلف آموزش زبان فرانسه، مهارت های خود را در منزل تقویت کنید. به یاد داشته باشید که برای تحقق رویای زندگی و مهاجرت به فرانسه و کانادا دست از تلاش برندارید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 090535*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش