اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206017449223153
در دسترس نیست

بررسی پلتفرم های محتوا محور اطلاعات دارویی در ایران

ساختار سامانه های اطلاعات جامع دارویی

کد: 140206017449223153

، تهران , (اخبار رسمی): لزوم در دسترس بودن اطلاعات معتبر دارویی برای مصرف کنندگان از تعهدات پلتفرم ها و سامانه های آنلاین دارویی در کشور است که داروبین یکی از نمونه های این حوزه است .

ساختار سامانه های اطلاعات جامع دارویی
ساختار سامانه های اطلاعات جامع دارویی

سامانه های اطلاعات جامع دارویی در ارتقا سلامت جامعه نقش به سزایی دارند . داروبین (daroobin.com) و سایر پلتفرم های مشابه در صنعت دارو مشغول به فعالیت در این حوزه هستند .

دارو و اطلاعات دارویی یکی از پراهمیت ترین و درعین حال چالش برانگیزترین موضوعاتی است که در دنیای امروز، با پیشرفت تکنولوژی و اینترنت، دستخوش تغییراتی قرار گرفته است. تا چندسال پیش، تمامی اطلاعات دارویی را باید با مراجعه به متخصص دارویی دریافت می کردیم. اما امروزه، پیشرفت تکنولوژی و ظهور اینترنت موجب شده است که مردم بتوانند به اطلاعات دارویی در حوزه های مختلف دست پیدا کنند یا بتوانند اطلاعات مختلفی را با دیگران به اشتراک بگذارند. باوجود اینکه این موضوع می تواند معایبی داشته باشد، اما فواید آن به قدری زیاد است که می توان از مشکلات و معایب آن چشم پوشی کرد. در این مطلب، برخی از مزایا و معایب سیستم های آنلاین دارویی را بررسی کرده و چند نمونه از وبسایت های موفق در این زمینه را معرفی می کنیم.

مزایای سامانه های اطلاعات جامع آنلاین دارویی راه اندازی سامانه های آنلاین دارویی موجب شده است که عموم جامعه بتوانند برای سوالات خود درخصوص بیماری ها و داروهای مختلف پاسخی پیدا کنند. درصورتیکه افراد از این سیستم ها به درستی استفاده کنند به فواید متعددی دست می یابند که مهمترین آنها عبارت است از:

  • ارتقاء سطح دانش جامعه در خصوص مسائل مربوط به بیماری ها: این سیستم ها موجب شده اند که افراد بتوانند اطلاعات مفیدی از بیماری خود کسب کنند. همچنین، ممکن است که افراد با جستجوی علائم خود، از ابتلا به بیماری مطلع شده و با مراجعه به سامانه دارویی، اقدام به درمان سریع تر خود کنند.
  • دسترسی راحت به اطلاعات داروها: افراد می توانند با مراجعه به وبسایت های دارویی، مطلع شوند که یک دارو برای چه بیماری هایی مفید است. آگاهی از روش های پیشگیری از ابتلا به بیماری ها اطلاع از عوارض جانبی متداول و جدی در مصرف داروها اطلاع از تداخلات دارویی

ساختار سامانه های محتوا محور دارویی موضوعاتی مانند دارویی و سلامت، ازجمله موضوعات مهمی هستند که به طور مستقیم با سلامتی و حتی جان مردم سر و کار دارد. از اینرو، نحوه بازگو کردن مطالب و حساسیت در ارائه اطاعات دقیق و درست، یک امر ضروری است.

ساختار سامانه های اطلاعات جامع دارویی

برخی از پلتفرم های دارویی فعال در بستر اینترنت، از طریق وبگاه یا اپلیکیشن های خود، داروخانه هایی که داروی مورد نظر را دارند به کاربر معرفی می کنند و معدودی از این مراکز دارویی حتی امکان تهیه اینترنتی دارو برای بیمار با ارائه نسخه را نیز فراهم کرده اند. این امکانات می تواند افزون بر صرفه جویی در وقت، از رنج تهیه دارو برای بیمار نیز بکاهد و به دور از آلودگی هوا و معضلات تردد و پیدا کردن دارو، به سادگی آن را در دسترس بیمار قرار دهد.

به طور کلی می توان مهمترین دلایل ضرورت مراکز آنلاین دارویی را شامل موارد زیر دانست:

  • صرفه جویی در زمان
  • استفاده از مشاوره پزشک و داروساز به صورت آنلاین
  • صرفه جویی در هزینه ها
  • دسترسی آسان به داروهای مورد نیاز
  • ارتقاء سطح عمومی اطلاعات دارویی
  • امکان مقایسه برند های مختلف دارو

سه سامانه دارویی آنلاین در ایران برخی از مهمترین سامانه های انلاین دارویی در ایران که خدمات متنوعی ارائه می دهند عبارتند از:

پذیرش 24

پذیرش 24 یکی از سامانه های دارویی معتبر در ایران است که علاوه بر ارائه اطلاعات صحیح درخصوص انواع بیماری ها و داروها، امکاناتی فراهم کرده است تا بیمار بتواند به راحتی از دارویی یا بیمارستان مورد نظر خود، درکمترین زمان، به صورت اینترنتی نوبت حضوری دریافت کند. همچنین، امکان ویزیت آنلاین با داروییان، در حوزه های مختلف دارویی فراهم کرده است.

داروبین

داروبین  daroobin.com یکی از سامانه های اطلاعات دارویی است که در سال 1401 شروع به کار خود کرد. سامانه داروبین از رقبای دارویاب بوده و توانسته است با ارائه اطلاعات کامل و دقیق درخصوص دارو و بیماری ها، اعتماد کاربران را به خود جلب کند. وجود دسته بندی های دقیق و اصولی برای بیماری و دارو، امکان دسترسی ساده به اطلاعات مختلف در داروبین را فراهم اورده است. باتوجه به عمکرد این وبسایت در کوتاه مدت، مطمئنا چشم اندازی فراتر از اکنون، در انتظار این سامانه است.

دکترتو

این سامانه با ارائه خدمات دارویی متنوع، درجلب رضایت جامعه موثر بوده است. در این وبسایت می توان به صدها دارویی در تخصص های مختلف دسترسی پیدا کرد و با انجام ویزیت آنلاین، نوبت مراجعه حضوری دریافت کرد.

دارویاب

دارویاب از قدیمی ترین سامانه های اطلاعات دارویی است این سامانه با ارائه خدمات دارویی متنوع، درجلب رضایت جامعه موثر بوده است. در این وبسایت می توان به صدها دارویی در تخصص های مختلف دسترسی پیدا کرد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

داروبین

داروبین بزرگترین مرجع آنلاین اطلاعات سلامت و دارو

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان