اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206137467623367
در دسترس نیست

معرفی خدمات پرستاری از کودک

پرستار کودک در منزل

کد: 140206137467623367

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه با وجود مشغله های کاری که پدر و مادرها دارند، نیاز به استخدام پرستار کودک در منزل، بیش از قبل احساس می شود. والدین می توانند با کمک گرفتن از یک پرستار کودک در منزل، مراقبت و نگهداری از فرزند دلبند خود را در ساعاتی که خانه نیستند، به پرستار بسپارند.

پرستار کودک در منزل
پرستار کودک در منزل

پرستار کودک، مهارت های ارتباطی فرزند شما را تقویت می کند تا در ارتباط با دوستان و هم بازی های خود، روابط قوی داشته باشد

استخدام پرستار کودک در منزل

در بسیاری از خانواده ها، هر دو والدین به سرکار می روند و از همین رو در ساعاتی که خانه نیستند، نگرانی زیادی برای فرزند خود دارند. این نگرانی ها باعث شده است که به فکر استخدام پرستار کودک در منزل باشند و مسئولیت مراقبت و نگهداری از فرزند خود را به پرستار بسپارند.

استخدام پرستار کودک در خانه، برای این دسته از خانواده ها ضروری است زیرا تنها ماندن کودک در خانه می تواند برای او خطرآفرین باشد و برای روحیات او نیز خوب نیست. از طرفی برای هر روز هم نمی توان کودک را به مهدکودک سپرد و بهتر است که در محیط خانه و در کنار پرستاری مهربان، دلسوز و مورد اعتماد، زندگی کند.

مزایای استخدام پرستار کودک در منزل

نگهداری از کودک زمان زیادی را می طلبد و پدر و مادر باید به فکر امور تغذیه، تفریح و آموزش فرزند خود باشند. در حالی که سرکار رفتن و یا مشغله های دیگر، این اجازه را به والدین نمی دهد و به همین خاطر بهتر است پرستار استخدام کنند.

استخدام پرستار کودک در منزل، برخی مزایا را به دنبال دارد از جمله آنکه:

فرصت کافی برای والدین

همراه بودن پرستار در کنار کودک، کمک می کند که والدین برای رفتن به محل کار خود و رسیدگی به امورات منزل، فرصت بیشتری داشته باشند.

از طرفی برخی از والدین بعد از خستگی های روزانه، حوصله کافی برای بودن در کنار فرزندشان را ندارند و این موضوع می تواند باعث تاثیرات منفی در روحیه کودک شود. با وجود پرستار، والدین هم فرصت استراحت خواهند داشت و می توانند سرحال تر در کنار فرزند خود باشند.

مدیریت فعالیت های مفید کودک

اگر فعالیت های کودک تحت کنترل نباشد، ممکن است برای ساعات طولانی فقط به یک کار مثل بازی کردن با گوشی مشغول شود که این مسئله می تواند برای او نگران کننده باشد. اگر وقت کافی برای مدیریت فعالیت های کودک خود را ندارید، یک پرستار حرفه ای می تواند این کار را انجام دهد.

پرستار کودک، برنامه های متنوعی را در جدول فعالیت های روزانه کودک تنظیم می کند تا باعث نشاط و پویایی او شود.

تضمین امنیت کودک در خانه

تنها گذاشتن کودک در خانه خطرناک است و با استخدام پرستار، این اطمینان را خواهید داشت که امنیت کودک در خانه تضمینی است و خطری جان او را تهدی نمی کند.

بهبود روابط اجتماعی کودک با پرستار کودک

پرستار کودک، مهارت های ارتباطی فرزند شما را تقویت می کند تا در ارتباط با دوستان و هم بازی های خود، روابط قوی داشته باشد. البته در این زمینه، والدین نقش اصلی را دارند و نباید صرفا به دلیل حضور پرستار، از کودک خود غافل شوند.

کمک به رشد سالم کودک

برخی از والدین، اطلاعات و تجربه ای در زمینه تربیت کودک ندارند و نگهداری از فرزند برای آنها کمی سخت است. پرستار کودک که با تجربه است، به رشد سالم فرزند شما کمک می کند و می توانید از تجربیات او برای تربیت فرزند خود بهره مند شوید.  والدین می توانند از پرستار فرزند خود، آموزش هایی مثل نحوه شیردهی یا آماده سازی غذای کودک، نحوه تنظیم خواب شبانه و علائم بیماری ها و نحوه برخورد با این بیماری ها را یاد بگیرند.

استخدام پرستار برای کودکان دارای شرایط خاص

اگر کودک شما بیماری یا شرایط خاصی دارد، نیازمند مراقبت های ویژه ای است به طور مثال کودکان دارای معلولیت جسمی و ذهنی یا کودکان مبتلا به اوتیسم، نیازمند پرستار هستند. پرستار کودکان خاص، آموزش ها و مهارت های لازم را به والدین ارائه می کنند تا بتوانند به بهترین نحو از کودک خود مراقبت کنند.

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌

کودکان نسبت به بزرگسالان بدن ضعیف تری دارند و زودتر مریض می شوند. مزیت دیگری که استخدام پرستار کودک دارد این است که فرزند شما در خانه از بسیاری از بیماری ها و آلودگی های محیطی دور است و اگر هم علائم بیماری را نشان دهد سریعا توسط پرستار پیگیری می شود.

همراهی پرستار کودک در مسافرت

اگر کودک شما به پرستار خود علاقه مند باشد، می توانید از او بخواهید در زمان تعطیلات و مسافرت هم شما را همراهی کند و مواظب فرزندتان باشد.

وظایف پرستار کودک در منزل

پرستار کودک، مسئول تمام امور مربوط به فرزند شماست و مسئولیت های زیر را بر عهده دارد:

مراقبت و پرورش از کودک

وظیفه اصلی پرستار کودک، مواظبت و نظارت دقیق بر روی کودک است همچنین باید مراقب فرزند شما در زمینه هایی مانند تغذیه، بهداشت، مراقبت از پوست، بیماری ها و… باشد.

آموزش کودک

آموزش های کودک هم به عهده پرستار است مانند نحوه درست غذا خوردن، نحوه شستن دست، نحوه سلام دادن و اصول تربیتی و چگونگی تعامل با سایر کودکان.

مراقبت های پزشکی ساده

پرستار کودک باید مراقبت های پزشکی ساده را هم ارائه دهد مثل اندازه گیری دمای بدن، درمان زخم ها و…

تامین نیازهای روزانه کودک

مسئولیت تامین نیازهای روزانه کودک خوراکی ها، لباس ها، پوشک و تجهیزات دیگر هم با پرستار است.

ارتباط با خانواده

پرستار کودک باید فعالیت های روزانه فرزندتان را به شما گزارش دهد و هر مسئله مهمی که هست، باید شما را در جریان آن قرار دهد.

انجام امور منزل

تمیز و مرتب کردن اتاق کودک، شستشوی لباس های او و تمیز کردن سرویس بهداشتی نیز از وظایف پرستار کودک هستند.

غذا دادن و تغذیه کودک

پرستار باید عادات غذایی و نیازهای تغذیه ای کودک را بداند و از غذاهای مفید و سالم در برنامه غذایی کودک استفاده کند. همچنین پرستار باید صبر و حوصله بالایی در غذا دادن به کودک داشته باشد.

بهداشت و حمام کردن کودک

پرستار کودک باید به مسائل بهداشت و حمام کردن کودک نیز توجه داشته باشد. قبل از غذا خوردن حتما باید دست های کودک شسته شوند و برای حمام بردن او نیز باید مراقب بود که مشکلاتی مثل لیز خوردن به وجود نیاید.

توجه به زمانبندی داروهای مورد نیاز کودک

اگر فرزند شما داروی خاصی مصرف می کند و باید تحت مراقبت درمانی قرار بگیرد، حتما باید پرستار را در جریان آن قرار دهید تا داروهای مورد نیاز کودک را سرساعت به او بدهد.

کمک در انجام تکالیف مدرسه

اگر فرزند شما به مدرسه می رود، پرستار مسئول است که در انجام تکالیف مدرسه نیز به او کمک می کند. یادآوری در انجام تکالیف درسی، بررسی کردن فعالیت های کودک در مدرسه، علاقه مند کردن کودک به درس خواندن، خواندن کتاب های داستان و… از جمله کارهای مربوط به امور مدرسه کودک هستند.

ویژگی های یک پرستار کودک خوب

یک پرستار کودک چه ویژگی هایی باید داشته باشد که شما بتوانید به او اعتماد کنید و فرزند خود را برای چندین ساعت در روز به او بسپارید؟ با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه می خواهیم چند ویژگی یک پرستار کودک خوب را بررسی کنیم :

داشتن علاقه و عشق به کودکان

پرستار کودک خوب از روی عشق و علاقه ای که به کودکان دارد، وارد این کار شده است. او از زندگی با کودکان لذت می برد و عاشق بچه هاست. عشق و علاقه هم باعث ایجاد احساس مسئولیت پذیری بالا می شود.

صبور بودن

پرستار کودک باید بسیار صبور باشد و از بدخلقی های کودک، عصبانی نشود. اگر کودک غذا نمی خورد، باید با حوصله و در فواصل زمانی کوتاه به او غذا دهد و یا اگر به درس خواندن علاقه ندارد، باید او را با مهربانی به انجام تکالیف مدرسه تشویق کند.

توجه به نیازهای کودک

پرستار باید به نیازهای کودک توجه داشته باشد و بتواند تمام نیازهای تغذیه ای، بهداشتی، سلامتی و اجتماعی کودک را تامین کند.

داشتن شخصیت خوب

پرستار باید شخصیت مهربان و دوست داشتنی داشته باشد و با کودکان هم با احترام برخورد کند.

اطمینان از عدم اعتیاد و سوء پیشینه پرستار

در زمان استخدام پرستار کودک، مطمئن شوید که اعتیاد به مواد مخدر و سیگار ندارد و از او گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد دریافت کنید.

استخدام پرستار کودک از موسسه همپای سلامت زندگی

موسسه همپای سلامت زندگی می تواند بهترین پرستار کودک را برای مراقبت از فرزند عزیز شما را به منزلتان اعزام کند. این موسسه، تجربه چندین ساله در حوزه خدمات پرستاری کودک و پرستاری از سالمندان دارد و به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کند. پرستاران مجموعه همپای سلامت زندگی، افرادی دلسوز، مهربان، معتمد و امین هستند و با عشق و علاقه به کار خود و دوست داشتن بچه ها، در کنار کودکان شما هستند.

می توانید برای اطلاع از شرایط استخدام پرستار کودک در منزل و هزینه های آن، با مشاوران مجموعه با شماره 02144216013 تماس حاصل بفرمایید تا شما را راهنمایی کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه همپای سلامت

موسسه همپای سلامت زندگی با شماره ثبت ۶۱۴۹۵۶ دارای تمامی مجوز های رسمی با بیش از ۷ سال تجربه خدمات پرستاری و مراقبتی از بیماران و پاسخگویی ۲۴ ساعته کارشناس های مجرب در خصوص اعزام پرستار کودک در منزل، پرستار سالمند در منزل، مراقب بیمار و… به صورت دائمی و مقطعی می باشد. اعتماد و جلب رضایت شما مهم ترین اصل در موسسه همپای سلامت زندگی است .موسسه همپای سلامت زندگی در تلاش است با اعزام نیروهای پویا، دلسوز، امین و قابل اعتماد با سابقه کاری طولانی مدت در زمینه امور پرستاری که به قطع مهم ترین فاکتور است، آرامش را برای شما به ارمغان آورده و یاریگر شما در نگهداری و مراقبت از عزیزانتان باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی