اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206187475323418
در دسترس نیست

فصل آنفولانزای امریکا

آیا پاییز فصل شکست سلامتی آمریکا است؟

کد: 140206187475323418

، تبریز , (اخبار رسمی): در این مقاله به بررسی وضعیت موجود فصل آنفولانزای ایالات متحده و نگرانی های ناشی از آن با کمک آمارهای رسمی پرداخته ایم و اقدامات پیشگیرانه ی انجام شده را بررسی کرده ایم و در نهایت سوالی جدی را مطرح خواهیم کرد.

آیا پاییز فصل شکست سلامتی آمریکا است؟
فصل آنفولانزای امریکا

در طول فصل آنفولانزا، ممکن است گردش خون ویروس آنفولانزا در جامعه افزایش یابد که می تواند منجر به افزایش تعداد موارد آنفولانزا و در برخی موارد، عوارض جدی تری مانند ذات الریه یا مننژیت شود.

مقدمه

هر ساله با شروع فصل پاییز ضعف های سیستم سلامتی امریکا نمایان میشود . که چالشهای بی شماری را پیش روی ایالتهای مختلف آن قرار میدهد بطوری که وضعیتی اظطراری را رقم میزند و اظطراب عمومی موج می زند.

فصل آنفولانزا در ایالات متحده به دوره سالانه ای اطلاق می شود که در طی آن تعداد موارد آنفولانزا افزایش می یابد. فصل آنفولانزا معمولاً از پاییز (حدود سپتامبر) شروع می شود و تا زمستان و اوایل بهار ادامه می یابد و اوج فعالیت اغلب بین دسامبر و فوریه رخ می دهد.

با این حال، زمان و شدت فصل آنفولانزا می تواند به طور قابل توجهی از سالی به سال دیگر متفاوت باشد.

در نیمکره شمالی، رایج ترین گونه های ویروس آنفولانزا آنفولانزای A(H1N1) و آنفولانزای A(H3N2),  هستند . اگرچه سایر انواع ویروس های آنفولانزا نیز می توانند در طول فصل در گردش باشند.

مهم است که توجه داشته باشید که فصل آنفولانزا می تواند در سایر نقاط جهان نیز رخ ده.

در طول فصل آنفولانزا، ممکن است گردش خون ویروس آنفولانزا در جامعه افزایش یابد که می تواند منجر به افزایش تعداد موارد آنفولانزا و در برخی موارد، عوارض جدی تری مانند ذات الریه Pneumonia  یا مننژیت شود.

آمار چه میگوید؟

به گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های امریکا ( CDC )، آنفولانزا می تواند باعث بیماری جدی یا مرگ شود، به ویژه در میان افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی یا دیابت.

در حقیقت، CDC تخمین می‌زند که بین اکتبر و آوریل هر سال، بین 36000 تا 49000 مرگ ناشی از آنفولانزا وجود دارد که بیشتر مرگ‌ها در افراد بالای 65 سال اتفاق می‌افتد.

در حالی که عوامل متعددی در افزایش مرگ و میر ناشی از آنفولانزا در طول فصل آنفولانزا نقش دارند، دلیل اصلی این افزایش این است که تعداد افرادی که در این دوره زمانی به آنفولانزا مبتلا می‌شوند و عوارض ناشی از ویروس را تجربه می‌کنند، بیشتر است.

چالشها

سازمان مراقبت های بهداشتی ایالات متحده سالانه و در فصل آنفولانزا با چالش های جدی به شرح زیر رو برو است:

  •  کووید-19: همه‌گیری کووید-19 هنوز ادامه دارد، و این نگرانی وجود دارد که فصل شدید آنفولانزا می‌تواند فشار بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی را که در حال حاضر با همه‌گیری مقابله می‌کند، تشدید کند . بیماری آنفولانزا و کوید 19 هر دو ویروس تنفسی هستند و علائم مشترکی دارند. مقامات بهداشتی نگران هستند که بیماران مبتلا به کووید-19 ممکن است با مبتلایان به آنفولانزا و بالعکس اشتباه گرفته شوند و منجر به تخصیص نادرست منابع شود.
  •  نرخ واکسیناسیون پایین: واکسیناسیون یک روش موثر برای پیشگیری از آنفولانزا است، اما نرخ واکسیناسیون در ایالات متحده معمولاً کمتر از حد مطلوب است. در سال‌های 2020-2021، تنها 52.2 درصد از بزرگسالان 18 تا 49 ساله واکسن آنفولانزا دریافت کردند و تنها 49.1 درصد از بزرگسالان 50 ساله و بالاتر واکسینه شدند. علاوه بر این، بسیاری از افرادی که واکسن کووید-19 دریافت کرده‌اند، کمتر احتمال دارد واکسن آنفولانزا دریافت کنند، که منجر به سطوح پایین‌تر ایمنی جمعیت می‌شود.
  •  افزایش شدت: در حالی که پیش بینی شدت فصول آنفلوانزا در آینده دشوار است، مقامات بهداشتی نگران هستند که این فصل ممکن است شدیدتر از حد معمول باشد. این به دلیل عواملی مانند سطح پایین ایمنی در جمعیت به دلیل عدم مواجهه با سویه های آنفولانزای در گردش در دو سال گذشته، ظهور زودهنگام فصل آنفولانزا در نیمکره جنوبی و احتمال ابتلا به عفونت همزمان است. آنفولانزا و COVID-19.
  • خطر برای جمعیت های آسیب پذیر: برخی از جمعیت ها، مانند افراد مسن، افراد دارای نقص ایمنی، زنان باردار و کودکان خردسال، در معرض خطر بیشتری از عوارض آنفولانزا هستند. مقامات مراقبت های بهداشتی نگران هستند که این فصل آنفولانزا ممکن است به طور نامتناسبی بر این جمعیت ها تأثیر بگذارد، به خصوص اگر سطح بالایی از گردش ویروس آنفولانزا وجود داشته باشد.

این چالش‌ها اهمیت پیشگیری از آنفولانزا را نشان می‌دهند، مانند دریافت واکسن آنفولانزا، تمرین خوب شستشوی دست‌ها، ماندن در خانه در صورت بیماری، و اجتناب از تماس نزدیک با افرادی که آنفولانزا دارند.

اقدامات انجام شده:

اگر چه دولت های ایالتی و محلی در ایالات متحده اقدامات مختلفی را برای کمک به کاهش تأثیر فصل آنفولانزا و محافظت از سلامت عمومی اجرا کرده اند اما سوال اینجا است که آیا آنها موفق خواهند شد ؟ و آیا دنیا دوباره و به مرور دچار بحرانی شدیدتر از کرونا خواهد شد ؟

برخی از اقدامات انجام شده عبارتند از :

  • واکسیناسیون: واکسن‌های فصل آنفولانزا معمولاً از آگوست تا مارس در دسترس هستند و مقامات توصیه می‌کنند که مردم این واکسن را در پاییز، قبل از اوج فصل، تزریق کنند.
  •  آموزش عمومی
  •  اقدامات سیستم مراقبت های بهداشتی: بیمارستان ها و سایر سیستم های مراقبت های بهداشتی اقداماتی را برای اطمینان از اینکه ظرفیت کافی برای مقابله با افزایش احتمالی موارد آنفولانزا دارند، اجرا کرده اند. این ممکن است شامل اقداماتی مانند افزایش سطح کارکنان، ایجاد تعدیل در سیاست های ملاقات و ارائه آموزش و منابع اضافی به کارکنان مراقبت های بهداشتی باشد.
  •  دسترسی به نسخه: برخی از ایالت ها اقداماتی را برای سهولت دسترسی افراد به داروهای ضد ویروسی مانند تامیفلو برای درمان آنفولانزا اجرا کرده اند. این اقدامات ممکن است شامل دسترسی گسترده تر به خدمات بهداشت از راه دور، اجازه دادن به داروسازان برای تجویز داروهای خاص و ارائه تخفیف برای داروها باشد.
  •   تدابیر مدرسه
  •   اقدامات محل کار

نتیجه گیری

این اقدامات رویکرد پیشگیرانه ای را که دولت های ایالتی و محلی امریکا برای کاهش تأثیر فصل آنفولانزا و محافظت از سلامت عمومی اتخاذ می کنند برجسته می کند.

در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که این اقدامات به طور کامل از گسترش آنفولانزا جلوگیری کند ، این نگرانی در کشورهای در حال توسعه که بطور مستقیم و غیر مستقیم با کشورهای توسعه یافته در ارتباط هستند به وجود می آید که برای مقابله با کرونایی دیگر و وقوع فاجعه ای جبزان ناپذیر چه سیاستهایی را باید در پیش گیرند؟!

برگرفته از drhealthandbeauty

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان