اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208157670923841
در دسترس نیست

روش استفاده از mta

آشنایی با نحوه گذاشتن mta در دندان پزشکی به صورت گام به گام

کد: 140208157670923841

، تهران , (اخبار رسمی): MTA یک ماده مهم در زمینه دندانپزشکی است. MTA یک اختصار است برای "متاکریلاتریکالت آلی". این ماده یک جنس آزمایشی دندانپزشکی است که برای مقاصد مختلف در درمان دندان‌ها استفاده می‌شود. MTA به عنوان یک ماده پرکاربرد در جراحی دندانی و اصلاح کانال‌های ریشه‌ای (روت کانال) معرفی شده است.

آشنایی با  نحوه گذاشتن mta در دندان پزشکی به صورت گام به گام
آموزش روش استفاده از MTA

MTA یک ماده بیولوژیکی است که در دندانپزشکی برای طیف وسیعی از کاربردها استفاده می شود. MTA دارای خواص منحصر به فردی است که آن را به یک ماده ایده آل برای ترمیم حفره های دندان، مهر و موم تبدیل می کند.

MTA دارای خواصی از جمله مقاومت به فشار و انعطاف پذیری، ضد باکتریایی بودن و قابلیت ایجاد آب بندی موثر است. این ویژگی‌ها باعث شده‌اند که MTA به عنوان یک جنس مهم در تعمیر دندان‌های دچار تخریب یا آسیب شده و همچنین در درمان التهاب‌های کانال‌های ریشه‌ای در دندان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

دندان‌پزشکان برای اجرای انواع مختلف معالجات دندانی از MTA استفاده می‌کنند، از جمله درمان پرکردن کانال‌های ریشه‌ای، تعمیر دندان‌های شکسته، و درمان التهاب‌های دندانی. MTA به عنوان یک ابزار مهم در دندانپزشکی بهبودی ایفا می‌کند و به بهبود سلامت دندان‌ها و لبخندی سالم کمک می‌کند.

Mta دندانپزشکی چیست
در سال‌های اخیر، دکتر ترابی نژاد و همکارانش، توانسته‌اند سیمان جدیدی به‌نام تری اکسید معدنی (MTA؛ ProRoot MTA، DENTSPLY Tulsa Dental) بسازند که به‌نظر می‌رسد تمام ویژگی‌های یک سیمان ایده‌آل برای مهر و موم کردن ارتباطی سیستم کانال ریشه و حفره دهان را داشته باشد.

MTA نوعی سیمان ریشه بسیار زیست سازگار است که در التیام و استخوان‌سازی بافت دندان نقش مهمی دارد. این ماده آبدوست است. MTA پودری متشکل از تری اکسیدهای ریز (اکسید تری کلسیم، اکسید سیلیکات، اکسید بیسموت) و سایر ذرات آبدوست (سیلیکات تری کلسیم و آلومینات تری کلسیم) است که در مجاورت رطوبت تشکیل می‌شوند. هیدراتاسیون پودر منجر به تشکیل ژل کلوئیدی با pH= 12.5 می‌شود. ژل تقریبا در عرض 3 تا 4 ساعت به یک جامد سخت تبدیل می‌شود. این سیمان به‌دلیل زیست‌سازگاری، خواص ضدباکتریایی، سازگاری خوب، خواص آب‌بندی و ماهیت آبدوست آن، با سایر موادی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند، متفاوت است.

خواص ام تی ای 

  •  شیمیای: مدت زمان مورد نیاز برای سخت شدن این ماده در حدود 3 الی 4 ساعت است. این ماده نسبت به عاج دندان دارای مقاومت فشاری کمتر، حلالیت پایین‌تر و شفافیت رادیویی بالاتری است.
  • خواص ضد باکتریایی: این ماده دارای PH قلیایی 12.5 است که اثر ضد باکتریایی بالایی دارد. پس از استفاده از این ماده در کانال یا ریشه‌ی دندان به مرور بافت آن سخت خواهد شد.
  • مدت زمان سخت شدن: MTA در طی 3 الی 4 ساعت سخت می‌شود. اگرچه این بستگی به اندازه ذرات، نسبت پودر مایع، دما، هوای فشرده و وجود آب دارد.
  • مقاومت در برابر فشار: بیشتر موادی که در کانال ریشه قرار می‌گیرند، مقاومت فشاری بالا را نمی‌توانند تحمل کنند. اما مقاومت فشاری MTA در طی 70 روز اول در حدود 70 مگا پاسکال است.

روش استفاده از mta دندانپزشکی

این ماده را به نسبت سه بخش پودر و مقداری مایع مخلوط نمایید. حدود 4 دقیقه پس از مخلوط شدن، ماده خشک می‌شود پس در این مدت باید روی دندان قرار دهید. کانال ریشه دندان را مشخص کنید و سپس MTA را به همراه اسپاتول یا آمالگام کریر داخل کانال مورد نظر بریزید. توجه کنید که به هیچ وجه برای ریختن ام تی ای در کانال دندان از لنتولوی مارپیچ استفاده نکنید.

روش استفاده از MTA بسته به کاربرد خاص آن متفاوت است. با این حال، مراحل کلی شامل موارد زیر است:

  • آماده سازی MTA: پودر و مایع MTA را به نسبت 3 به 1 ترکیب کنید.
  • قرار دادن MTA در محل مورد نظر: MTA را با استفاده از یک آمالگاماتور یا یک اپلیکاتور مخصوص در محل مورد نظر قرار دهید.
  • فشرده سازی MTA: MTA را با استفاده از یک آمالگاماتور یا یک ابزار دستی فشرده کنید.
  • محافظت از MTA: MTA را با استفاده از یک ماده محافظتی مانند گوتاپرکا یا یک ترمیم موقت بپوشانید.

کاربرد MTA

  1. حذف و برطرف کردن ضایعات موجود در کانال ریشه دندان
  2. پرکردن آپکس ریشه به صورت معکوس
  3. قطع کردن سریع آمپول پالپ
  4. برای درمان دندان‌ها با ریشه خراب و ناقص
  5. بازسازی بافت‌های سخت دندان و محکم کردن کانال دندان
  6. مانعی قوی برای جلوگیری از آسیب به ریشه‌ی دندان به هنگام سفیدسازی آن‌ها

قیمت ام تی ای 

جهت اطلاع از قیمت mta دندانپزشکی به فروشگاه های معتبر تجهیزات دندانپزشکی مراجعه فرمایید یا اینکه میتوانید از طریق فروشگاه های آنلاین مثل دنداناطب با آدرس dandanateb.com از قیمت های به روز مطلع شوید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دنداناطب

دنداناطب به عنوان یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه های تجهیزات دندانپزشکی با بیش از یک دهه تجربه، با پایبندی به سه اصل کلیدی، پرداخت در محل، ۷ روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصل‌بودن کالا، موفق شده تا همگام با فروشگاه‌های معتبر جهان، به بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی ایران تبدیل شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی