اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140209117710123956
در دسترس نیست

کفش طبی ارتوپدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

کد: 140209117710123956

، (اخبار رسمی): خرید کفش جزو انتخاب‌هایی است که به طور مستقیم روی سلامتی افراد تاثیر گذار است، چراکه استفاده از کفش نامناسب به هنگام راه رفتن، فشار بیش از حد و نامتقارنی به نواحی پا، زانو و کمر و حتی گردن افراد وارد می‌کند. همین مسئله می‌تواند مشکلات زیادی برای فرد در بلند مدت به وجود آورد.

کفش طبی ارتوپدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
کفش طبی ارتوپدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
کفش طبی ارتوپدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
کفش طبی ارتوپدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
کفش طبی ارتوپدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
کفش طبی ارتوپدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
کفش طبی ارتوپدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
کفش طبی ارتوپدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

پس می‌توانیم بیان کنیم که کفش نامناسب می‌تواند اختلالت پا را افزایش دهد و برای افراد دردسرساز شود.

پس حتما حواستان باشد که کفش مناسبی را برای استفاده روزمره خود انتخاب کنید که یکی از بهترین نوع کفش‌ها، کفش‌های طبی ارتوپدی هستند. شما می‌توانید از طریق سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی هم اقدام به خرید کنید. یکی از وب سایت‌های معتبر جهت خرید کفش طبی که محصولات تضمینی به مشتریان خود ارائه می‌دهند، وب سایت kafshtebi.com است که به سراسر کشور نیز ارسال محصولات دارند و شما می‌توانید با وارد شدن به وب سایت آن‌ها محصولات موجود را مشاهده کرده و از میان آن‌ها به دلخواه، کفش مورد نظر خود را انتخاب و خرید اینترنتی خود را انجام دهید. ما در ادامه مقاله قصد داریم ویژگی‌های که یک کفش طبی ارتوپدی باید داشته باشد را برای شما بیان کنیم تا اگر شما هم قصد خرید این نوع کفش‌ها را دارید با داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه بتوانید خرید بهتری داشته باشید.

خصوصیات کلی که هر کفش طبی باید داشته باشد چیست؟

در بازار انواع مختلفی از کفش‌‌ها وجود دارد که حتی دارای پسوند طبی هم هستند، اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا تمامی کفش‌هایی که حتی پسوند طبی هم دارند و یا اینکه شما آن را از داروخانه و یا از فروشگاهی تهیه کرده‌اید که عنوان فروشگاه کفش طبی را دارد، حتما اصل هستند و خصوصیات کفش طبی را دارند؟ به همین دلیل ما در ادامه مقاله قصد داریم مهم‌ترین خصوصیات این نوع از کفش‌ها را برای شما بیان کنیم. این ویژگی‌ها عبارتند از:

پنجه پهن و با ارتفاع:

پنجه کفش یکی از مهم‌ترین قسمت‌های کفش است. درواقع اگر عرض یا ارتفاع پنجه کفش کم باشد می‌تواند مشکلات زیادی را برای فرد به وجود آورد. این مشکلات مانند میخچه، انگشت چکشی، هالکوس والگوس و دیگر موارد هستند. درواقع کفشی استاندارد است که در آن انگشتان پا بتوانند از هم باز شوند و بتوان آن‌ها را کمی به بالا و پایین نیز حرکت داد. درواقع باید انگشتان پا فضای کافی در کفش داشته باشند. کفش‌های نوک تیز دقیقا برعکس، این ویژگی را نداشته و باعث به وجود آمدن مشکلاتی که بیان کردیم خواهند شد. پس حتما استفاده از کفش‌های پنجه گرد را جدی بگیرید.

کفی قابل تعویض:

بهتر است کفشی را انتخاب کنید که کفی قابل تعویض داشته باشد. علت انتخاب این نوع کفش، برای این که وقتی در مواقعی کفش باعث ورم کردن پای شما شود، شما می‌توانید با عوض کردن کفی، اندازه و حجم کفش را کم و زیاد کنید و همچنین می‌توانید کفی ساده کفش را با کفی‌‌های درمانی تعویض کنید. با انجام تمامی این موارد می‌توانید به نحوی راحتی پای خود را در کفش افزایش دهید. همچنین باید بیان کنیم یکی دیگر از مزیت‌های کفی قابل تعویض آن است که شما در صورت اینکه پایتان عرق کرده باشد و کفی نمناک شده باشد، می‌توانید به راحتی آن را با کفی دیگر تعویض کنید، چراکه کفش مرطوب می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌های قارچی شود.

پشتی سفت و محکم :

باید بیان کنیم که پشتی کفش درواقع قسمتی از کفش است که در پشت پاشنه پا قرار می‌گیرد. پس این قسمت باید سفت و محکم باشد. حال برای اینکه کفش با این خصوصیات خریداری کنید می‌توانید به هنگام خرید، پشتی کفش را با شست خود فشار دهید. اگر فرو نرفت نشان دهنده آن است که پشتی محکمی دارد.

کف داخلی با شکل مناسب :

به هنگام خرید کفش حتما به داخل آن نگاهی بیندازید، اگر کف داخلی کفش دارای قوس باشد، نشان دهنده این است کفش مورد انتخاب شما کفش خوب و استانداردی است. درواقع قوس و انحنای داخل کف کفش با قوس‌های کف پا متناسب می‌شود و همین باعث می‌شود که وزن بدن به طور متناسب بر روی تمام سطح بدن توزیع شود که در اینصورت با پوشیدن این نوع از کفش احساس راحتی بیشتری خواهید داشت و دیگر کمردرد و پادرد سراغتان نخواهد آمد. همچنین باید بیان کنیم مهم‌ترین قوس کف پا، قوس طولی آن است. پس دقت کنید که به هنگام خرید کفش، کف پاهای آن در قسمت میانی و داخلی کمی برجسته‌تر باشد.

پاشنه مناسب :

یکی دیگر از قسمت‌های مهم کفش، قسمت پاشنه آن است. اندازه پاشنه کفش در حالت استاندارد باید بین ۱.۵ تا۳ سانتیمتر باشد. پس همین نکته نشانگر این است که کفش‌های پاشنه بلند و یا کفش‌های بدون پاشنه هر دو مضر هستند و در دراز مدت می‌توانند باعث مشکلات مختلفی برای شما شوند.

سطح داخلی یکنواخت :

بهتر است به هنگام خریدن کفش به سطح داخلی آن دست بکشید، اگر با انجام این کار متوجه شدید که کف داخلی آن دارای سطوح یکنواخت و قوس‌های نرمی است، در اینصورت کفش مناسبی را انتخاب کرده‌اید. داشتن سطوح یکنواخت و قوس‌های نرم باعث می‌شود که فرد به هنگام راه رفتن فشار کمتری به پوستس وارد شود.

داشتن تهویه :

جنس رویه کفش باید طوری طراحی شده باشد که بعد از قرارگیری پا در داخل آن تهویه مناسب برقرار شود. این کار باعث می‌شود که پا حتی در مواقعی که طولانی مدت درون کفش قرار دارد عرق نکند.

یقه و زبانی نرم :

یقه کفش قسمتی از کفش است که اطراف مچ پا را می‌پوشاند و زبانی کفش درواقع برگه‌‌ای است که در زیر بندهای کفش قرار می‌گیرد. حال برای اینکه این قسمت‌های کفش به پوست فشار زیادی وارد نکند، باید یقه و زبانی کفش دارای پد‌ها و بالشتک‌های نرمی باشد.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با ویژگی‌هایی که یک کفش خوب باید داشته باشد نکاتی را بیان کنیم. امیدواریم تمام آنچه بیان کردیم مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس