اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140209237726824015
در دسترس نیست

استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی

کد: 140209237726824015

، مشهد , (اخبار رسمی): تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه یک طراح داخلی یک آینه تزئینی را برای زیبایی بخشیدن به خانه یا تغییر کامل ظاهر و احساس یک اتاق انتخاب می کند؟ با نگاهی عمیق به نقش آینه های تزئینی در طراحی داخلی، می توانید ایده بهتری در مورد نحوه ایجاد این چیدمان های چشمگیر توسط طراحان و معماران به دست آورید.

استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی
استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی

آینه های دکوراتیو می توانند جلوه های بسیار متفاوتی را به یک اتاق اضافه کنند به همین دلیل است که در طول سال ها نقش مهمی در طراحی داخلی داشته اند.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه یک طراح داخلی یک آینه تزئینی را برای زیبایی بخشیدن به خانه یا تغییر کامل ظاهر و احساس یک اتاق انتخاب می کند؟ کار آسانی به نظر نمی آید، اما با نگاهی عمیق به نقش آینه های تزئینی در طراحی داخلی، می توانید ایده بهتری در مورد نحوه ایجاد این چیدمان های چشمگیر توسط طراحان و معماران به دست آورید. در اینجا ما تمام روش های هوشمندانه ای که می توانید از آینه در اطراف خانه خود استفاده کنید را با شما به اشتراک می گذاریم.

بزرگتر جلوه دادن اتاق

طراحان عاشق استفاده از آینه برای بزرگنمایی بصری اتاق هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک آینه بزرگ را روی یک دیوار خالی در یک فضای کوچکتر قرار دهید تا اتاق را بزرگتر نشان دهد. اگر در آپارتمان زندگی می کنید یا فضای اتاق نشیمن کوچکی دارید، این یک ترفند عالی است. همچنین می‌توانید آینه را در مقابل پنجره قرار دهید زیرا این کار با انعکاس فضای بیرونی اتاق، فضای داخلی اتاق شما را بزرگتر جلوه می دهد.

استفاده از نور

همه ما می دانیم که پنجره ها به فضای داخلی اتاق نور و عمق می بخشند، اما از آینه ها نیز می توان برای افزودن نور به مناطقی که  تاریک هستند، استفاده کرد. زیرزمین ها و اتاق هایی که نور کافی ندارند اغلب از آینه ای بهره می برند که در نزدیکی یک لامپ قرار دارد و این کار باعث می شود نور به اطراف اتاق بتابد، حتی اگر از یک لامپ کوچک، شمع یا نور سقفی استفاده شود.

برجسته کردن رنگ ها

از آینه ها نیز می توان برای برجسته کردن رنگ دیوارهای مجاور استفاده کرد. هنگامی که آینه در نزدیکی اتاق دیگری با رنگ متفاوت قرار می گیرد، می تواند جلوه ای منحصر به فرد ایجاد کند.

ایجاد نقاط کانونی

طراحان داخلی عاشق استفاده از آینه به عنوان نقطه کانونی در اتاق هستند. کادربندی شفاف و رنگارنگ می تواند چشم را به سمت آینه بکشاند و آن را به مرکز توجه تبدیل کند. اگر شومینه گازی یا شومینه برقی یا یک اثر هنری زیبایی مثل لوستر دارید که می خواهید به نمایش بگذارید، آینه خود را طوری قرار دهید که بدون توجه به جایی که در اتاق هستید، بتوانید آن اثر هنری را از طریق آینه ببینید.

اضافه کردن افکت های دراماتیک

اضافه کردن یک آینه بزرگ به هر اتاقی می تواند یک جلوه دراماتیک ایجاد کند. دیوار هایی که آینه های قدی و بزرگ دارند که از سقف تا کف اتاق را پوشش می دهد، می توانند جلوه، ظاهر و احساس اتاق را تغییر دهند.

تبدیل شدن به یک اثر هنری

آینه هایی با شکل منحصر به فرد یا قاب های نفیس نیز می توانند به عنوان یک اثر هنری در اتاق استفاده شوند. برای تبدیل کردن بخشی از طراحی اتاق به یک اثر هنری، هزینه خرید یک آینه با شکل منحصر به فرد و قاب نفیس بسیار پایین تر از خرید آثار هنری گرانقیمت است.

ایجاد حس فضاهای سنتی و تاریخی

اگر صاحب خانه‌ای قدیمی‌تر هستید، افزودن یک آینه با طراحی سنتی به دیوار می‌تواند اتاق را زیباتر کند و ظاهری تاریخی و زیبا ایجاد کند. استفاده از آینه هایی که با چوب یا تکه های شیشه رنگی تزیین شده اند این حس را چند برابر می کنند.

پنهان کردن

برخی از طراحان حتی از آینه برای پنهان کردن اشیا از دید استفاده می کنند. آنها با دقت یک آینه را قرار می دهند تا خراش های دیوار، ترک های فونداسیون، بخش هایی از دیوار که موج دار شده اند و سایر مشکلاتی از این قبیل را پنهان کنند.

مخفی کردن اتاق

همچنین می توان یک آینه را به درب یک اتاق نصب کرد تا ورودی اتاق از دید افراد مخفی بماند. افراد که وارد منزل می شوند تصور می کنند که این فقط یک آینه است، اما در واقعیت، مانند دری عمل می کند که یک اتاق مخفی در پشت آن پنهان شده است.

نمایش اشیاء مهم

آیا وسیله هنری یا شی نسبتاً گران قیمت و زیبایی دارید که بخواهید آن را به نمایش بگذارید؟ آن را در مقابل یک آینه قرار دهید! این کار باعث می شود آن وسیله جذابیت بیشتری پیدا کرده و بیشتر دیده شود.

بهبود ویژگی های معماری

اگر می خواهید یک دوره زمانی خاص یا سبک معماری را به نمایش بگذارید، یک آینه می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. طراحی و دیزاین آینه مطابق با رسوم طراحی هر دوره، در به نمایش گذاشتن حس یا دوره زمانی خاص بسیار تاثیر گذار است.

کارایی و عملکرد بیشتر

یک آینه بزرگ در کمد دیواری خود قرار دهید تا به بزرگ‌تر شدن فضا کمک کند و در عین حال ظاهری لوکس به سبک بوتیک ها و لباس فروشی ها ایجاد کند. یک آینه تمام قد در کمد، حمام یا کنار درب می تواند عملکرد و استایل بیشتری را به طور همزمان اضافه کند.

سخن آخر

آینه های دکوراتیو می توانند جلوه های بسیار متفاوتی را به یک اتاق اضافه کنند به همین دلیل است که در طول سال ها نقش مهمی در طراحی داخلی داشته اند. اگر دوست دارید هر یک از ترفندهای بالا را خودتان امتحان کنید و به دنبال زیباتر کردن فضاهای نشیمن خود هستید در فروشگاه شومینه هنر این امکان برای شما فراهم شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان