اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140209287732923951
در دسترس نیست

چند بیت کوین در روز می‌توان استخراج کرد؟

کد: 140209287732923951

، مشهد , (اخبار رسمی): کمتر کسی است که در حوزه کریپتو فعالیت داشته باشد و اصطلاح استخراج یا ماین بیت کوین را نشنیده باشد. شاید استخراج بیت کوین کار جذابی به نظر برسد، اما قبل از خرید ریگ ماینینگ باید به نکاتی مثل مقدار بیت کوین قابل استخراج در روز توجه داشته باشید.

چند بیت کوین در روز می‌توان استخراج کرد؟
چند بیت کوین در روز می‌توان استخراج کرد؟

استخراج بیت کوین هم می‌تواند کاری پرهزینه و هم راهی جذاب برای کسب سود از ایجاد بیت کوین‌های جدید باشد. در هر صورت در این مقاله قصد داریم به تشریح سوالات متداولی مانند «چقدر بیت کوین در روز می‌توان استخراج کرد؟»، «هزینه آن چقدر است؟» و « استخراج بیت کوین دقیقاً‌ چگونه انجام می‌شود؟» بپردازیم.

با این اوصاف، چند بیت کوین در روز می‌توانید استخراج کنید و این کار تا چه حد دشوار است؟ در ادامه به بررسی این سؤالات خواهیم پرداخت.

چند بیت کوین در روز می‌توان استخراج کرد؟

در عمل، با در نظر گرفتن نرخ تورم فعلی ارز دیجیتال، شما می‌توانید تا ۹۰۰ بیت کوین در روز استخراج کنید. هر چهار سال یک بار، نرخ تورم بیت کوین در فرایندی به نام هاوینگ (Halving) نصف می‌شود. البته هیچ ماینری توانایی رسیدن به این مقدار را ندارد، چون این ۹۰۰ بیت کوین، کل مقداری است در هر ۲۴ ساعت وارد چرخه می‌شود.

اولاً‌، استخراج بیت کوین به‌صورت انفرادی کاری بسیار دشوار و پرهزینه است. چرا؟ چون برای تأمین توان محاسباتی لازم برای ماین یک بلاک در ۱۰ دقیقه (که میانگین زمان تراکنش بیت کوین است) به حدود ۳۰۰۰ ریگ ماینینگ نیاز است. به زبان ساده‌تر:

·       در حال حاضر میانگین قیمت یکی از رایج‌ترین (و فراوان‌ترین) دستگاه‌های استخراج یعنی ماینر S19 در بازار، حدود ۳۰۰۰ دلار است.

·       نرخ هش یک ماینر S19 با توان مصرفی ۳۲۵۰ وات، ۱۱۰ ترا هش بر ثانیه است.

·       نرخ هش (پارامتری که توان محاسباتی لازم برای ماین یک بیت کوین را تعیین می‌کند)، در حال حاضر ۳۲۳.۲۲ اگزا هش بر ثانیه (EH/s) است. هر اگزا هش هم معادل یک کوینتیلیون یا ۱۰ به توان ۱۸ هش است.

·       ترا هش بر ثانیه (TH/s) معادل یک تریلیون هش بر ثانیه است و برای رسیدن به ۳۲۳.۲۲ اگزا هش بر ثانیه، به حدود ۳۰۰۰ ریگ ماینینگ نیاز دارید. در نتیجه باید حدود ۱۰ میلیون دلار هزینه کنید.

توجه داشته باشید که نرخ سختی هر دو هفته یک‌بار به‌صورت خودکار تنظیم می‌شود.

علاوه بر این نه‌تنها استخراج یک Bitcoin در روز بسیار دشوار است، بلکه باید با شبکه‌ای از ماینرها هم رقابت کنید. منظور ما از شبکه ماینرها، ده‌ها هزار کامپیوتر است که هر ۱۰ دقیقه یک‌بار در حال کشف یک بلاک هستند. اینجاست که نقش استخرهای استخراج (Mining Pool) بیت کوین پررنگ‌تر می‌شود.

پیوستن به استخر استخراج بیت کوین

استخرهای استخراج جایگزین مناسبی برای استخراج بیت کوین (به‌صورت انفرادی) محسوب می‌شوند. به‌جای خرید تجهیزات چند میلیون دلاری استخراج فقط کافیست کارمزدی در حدود ۱ تا ۵ درصد بپردازید تا به استخر ملحق شوید و با ماینرهای دیگر همکاری کنید.

استخرهای استخراج بیت کوین اصطلاحاً به شبکه‌ای از کامپیوترها گفته می‌شود که توان پردازشی لازم برای استخراج یک بلاک از بلاکچین بیت کوین را در کنار هم تأمین می‌کنند. در این استخرها مهم نیست که کدام ماینر بلاک جدید را پیدا کند و هر شرکت‌کننده، به نسبت سهمی که از استخر دارد پاداش می‌گیرد. البته این شرکت‌کنندگان برای دریافت سهم خودشان از پاداش، باید کارشان را ثابت کنند یا اصطلاحاً گواه اثبات کار (Proof of Work) را به اشتراک بگذارند.

پیوستن به استخر استخراج بیت کوین با یک ریگ ماینینگ هم دشوار است، چون حتی استخرهایی با هزاران ریگ ماینینگ هم برای استخراج یک بلاک به حدود یک تا دو هفته زمان نیاز دارند. با این حال پیوستن به استخر ماینینگ به میزان قابل توجهی کم‌هزینه‌تر است و در بلندمدت، درآمد شما را افزایش می‌دهد.

توجه داشته باشید که پاداش دریافتی شما، نسبت به توان نرخ هش تعیین می‌شود. برای مثال اگر یک درصد از نرخ هش را تامین کنید، یک درصد از جایزه بلاک هم به شما تعلق می‌گیرد.

در حال حاضر استخر فاندری یواس‌ای (Foundry USA) با ۳۳.۳ درصد از کل نرخ هش، در صدر جدول استخرهای استخراج بیت کوین قرار دارد. در نتیجه این استخر وظیفه استخراج ۲۹۹.۷ عدد از ۹۰۰ بیت کوینی که در روز استخراج می‌شود را برعهده دارد.

آشنایی با استخراج بیت کوین

به فرایند ایجاد و تائید بلاک‌های جدید در بلاکچین، استخراج بیت کوین می‌گویند. در این فرایند یک بیت کوین جدید به گردش کل بیت کوین‌ها اضافه می‌شود. فرایند استخراج بیت کوین توسط شبکه‌ای از کامپیوترها انجام می‌شود که وظیفه حل معماهای ریاضی را برعهده دارند.

هرچه شبکه کامپیوتری بزرگتر باشد، عوامل بدخواه اجازه دستکاری کمتری دارند و در نتیجه امنیت شبکه هم بیشتر می‌شود. کامپیوتر یا اصطلاحاً‌ ماینر، در نقش یک گره (Node) عمل می‌کند. این گره با پیروی از مجموعه قوانین وضع‌شده، بلاک‌ها را تایید و به ادامه فعالیت شبکه کمک می‌کند.

علاوه بر این ماینر هایی که معمای ریاضی را حل کنند، مقدار ثابتی (۶.۲۵ بیت کوین به‌ازای هر بلاک) پاداش می‌گیرند. البته این مقدار در هاوینگ بعدی در سال ۲۰۲۴، کاهش خواهد یافت. با این حال، اگرچه انتظار می‌رود عرضه بیت کوین به‌دلیل مکانیزمی که دارد کمتر از حداکثر ۲۱ میلیون عدد باشد اما اگر عرضه بیت کوین به این مقدار برسد، کارمزد ماینرها حذف می‌شود و ماینرها مجبورند فقط کارمزد تراکنش را دریافت کنند.

جمع‌بندی؛ آیا استخراج بیت کوین سودآور است؟

اگرچه پتانسیل سوددهی استخراج بیت کوین بالاست، اما سختی و ریسک آن هم چندان کم نیست. ماینرها در شرایط ایده‌آل (یعنی زمانی که قیمت انرژی کم باشد و/یا نرخ هش به حد بالایی برسد) و صرف نظر از رقابت سرسختی که وجود دارد، باز هم می‌توانند پاداش زیادی را نصیب خودشان کنند.

بسیار مهم است که قبل از خرید تجهیزات استخراج بیت کوین، پیامدهای احتمالی آن را در نظر بگیرید. برای این‌که ببینید استخراج بیت کوین ارزش دارد یا خیر، می‌توانید از ماشین‌حساب‌های استخراج بیت کوین کمک بگیرید.

لازم به ذکر است که برخی ماینرها هنگام کار، مقداری ضرر را می‌پذیرند تا هم به امنیت شبکه کمک کنند و هم در مورد ارزهای دیجیتال اطلاعات بیشتری بدست آورند.

سؤالات متداول

۱. اثبات کار (Proof of Work) چیست؟

اثبات کار (PoW) الگوریتم اجتماعی است که شبکه‌ای از ماینرها بر اساس آن با هم رقابت می‌کنند تا بلاک‌های جدید را به بلاکچین بیت کوین اضافه کنند. این مفهوم از همان ابتدا که ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) بیت کوین را خلق کرد، در دنیای ارزهای دیجیتال استفاده شد.

۲. تفاوت اثبات کار و اثبات سهام چیست؟

اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS) از رایج‌ترین الگوریتم‌های اجماعی هستند که در شبکه‌های کریپتو مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دو الگوریتم چند تفاوت مهم دارند.

در بلاکچین مبتنی بر PoW تعداد زیادی کاربر، سخت‌افزار محاسباتی لازم برای پردازش تراکنش‌ها را فراهم می‌کنند. از طرفی در بلاکچین مبتنی بر PoS، کاربران به‌جای اتصال ریگ‌های ماینینگ، مقداری از ارز دیجیتال بومی همان بلاکچین را استیک می‌کنند تا در فرایند تایید تراکنش‌ها شرکت کنند. اگرچه این الگوریتم امنیت کمتری نسبت به PoW دارد اما کم‌مصرف‌تر است.

۳. آیا راه دیگری برای استخراج بیت کوین وجود دارد؟

برای استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، از استخراج ابری یا کلود ماینینگ هم می‌توان استفاده کرد. ارائه‌دهندگان استخراج ابری، کار استخراج را به یک واسطه واگذار می‌کنند و ماینرها به نسبت سخت‌افزار خریداری‌شده پاداش می‌گیرند. بازیگران بزرگی در حوزه ارائه خدمات استخراج ابری حضور دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به بایننس (Binance) اشاره کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صرافی ارز دیجیتال همتاپی

صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]