اطلاعات تماس
  • 091243*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140301187875825609
در دسترس نیست

محمد رستمی صفا کیست؟

کد: 140301187875825609

، تهران , (اخبار رسمی): محمد رستمی صفا، موسس گروه صنعتی صفا، در ماه خرداد ۱۳۲۶ در خانواده‌ای صنعتگر و بازرگان در محله خانی‌آباد تهران به دنیا آمد.

محمد رستمی صفا کیست؟
محمد رستمی صفا کیست؟

محمد رستمی صفا با سابقه‌ی ۷ دهه در صنعت و بهره‌گیری از میراث خانوادگی به مدت ۱۸۵ سال در زمینه صنعت، به عنوان یکی از نخبگان صنعتی کشور تلاش خود را در زمینه ایجاد زیرساخت‌های تولید لوله ارتقا داده است.

محمد رستمی صفا، موسس گروه صنعتی صفا، در ماه خرداد ۱۳۲۶ در خانواده‌ای صنعتگر و بازرگان در محله خانی‌آباد تهران به دنیا آمد. پدر وی از فعالان صنعت و تجارت فولاد بود و در یک دوره‌ای از زندگی، به دلیل مشکلات قلبی به مدتی از کار کشید. در این زمان، محمد به عنوان تنها پسر خانواده، تصمیم گرفت تا از ایجاد وقفه در کار پدر جلوگیری کند. این تصمیم او، به ایجاد چندین کارخانه بزرگ در زمینه تولید لوله‌ها، پروفیل‌ها و محصولات فولادی منجر شد. همچنین، ایشان نقش مهمی در پیاده‌سازی پروژه‌های ملی در زمینه‌های مختلف از جمله نفت، گاز و پتروشیمی ایفا کرده‌اند.

محمد رستمی صفا در سال ۱۳۵۴ موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشتهٔ مدیریت بازرگانی از دانشکده مدیریت بازرگانی شد. در طول بیش از ۶ دهه فعالیت، حدود ۵۵۰۰ نفر از جوانان ایرانی کنار او کار کرده و از او آموخته‌اند. این جوانان به نقاط مختلف دنیا رفته و در صنایع مرتبط در سطح بین‌المللی مدیریت و فعالیت می‌کنند.

محمد رستمی صفا به عنوان بنیان‌گذار گروه صنعتی صفا شناخته می‌شود. گروه صنعتی صفا یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین گروه‌های صنعتی در ایران است و در انواع فعالیت‌های اقتصادی، از جمله تولید قطعات اسکلت فلزی و تولید ماشین‌آلات صنعتی و تولید لوله و پروفیل و همچنین نوشت افزار و غذای کودک فعالیت دارد.

این گروه از ابتدا به عنوان یک شرکت تخصصی در زمینه تولید و توزیع قطعات خودرو آغاز کرد و به مرور زمان به یک مؤسسه صنعتی چندزمینه تبدیل شد. گروه صنعتی صفا فعالیت‌های متنوعی از جمله تولید خودرو، ماشین‌آلات صنعتی، تولید قطعات خودرو، ماشین‌آلات کشاورزی و تولید محصولات فلزی انجام می‌دهد.

محمد رستمی صفا به عنوان بنیان‌گذار گروه صنعتی صفا شناخته می‌شود. گروه صنعتی صفا یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین گروه‌های صنعتی در ایران است و در انواع فعالیت‌های اقتصادی، از جمله تولید قطعات اسکلت فلزی و تولید ماشین‌آلات صنعتی و تولید لوله و پروفیل و همچنین نوشت افزار و غذای کودک فعالیت دارد.

این گروه از ابتدا به عنوان یک شرکت تخصصی در زمینه تولید و توزیع قطعات خودرو آغاز کرد و به مرور زمان به یک مؤسسه صنعتی چندزمینه تبدیل شد. گروه صنعتی صفا فعالیت‌های متنوعی از جمله تولید خودرو، ماشین‌آلات صنعتی، تولید قطعات خودرو، ماشین‌آلات کشاورزی و تولید محصولات فلزی انجام می‌دهد.

محمد رستمی صفا با سابقه‌ی ۷ دهه در صنعت و بهره‌گیری از میراث خانوادگی به مدت ۱۸۵ سال در زمینه صنعت، به عنوان یکی از نخبگان صنعتی کشور تلاش مستمر خود را در زمینه ایجاد زیرساخت‌های تولید لوله و پروفیل ارتقا داده است. او تا دهه‌های ۵۰ و ۸۰ به ترتیب در توسعه پروفیل‌سازی و تولید لوله‌های قطور دخیل بوده و توانسته است خطوط تولید با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته در صنعت لوله‌سازی را احداث نماید. همواره تلاش‌های فراوان او برای توسعه اقتصاد کشور و بهره‌برداری از دانش بومی و توانمندی‌های داخلی قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید : محمد رستمی صفا: برنامه ریزی برای توسعه گسترده شرکت حامیران

شروع فعالیت شخصی در تجارت فولاد و ورود به عرصه تولید:

محمد رستمی صفا، موسس گروه صنعتی صفا، در ماه خرداد ۱۳۲۶ در خانواده‌ای صنعتگر و بازرگان در محله خانی‌آباد تهران به دنیا آمد. پدر وی از فعالان صنعت و تجارت فولاد بود و در یک دوره‌ای از زندگی، به دلیل مشکلات قلبی به مدتی از کار کشید. در این زمان، محمد به عنوان تنها پسر خانواده، تصمیم گرفت تا از ایجاد وقفه در کار پدر جلوگیری کند. این تصمیم او، به ایجاد چندین کارخانه بزرگ در زمینه تولید لوله‌ها، پروفیل‌ها و محصولات فولادی منجر شد. همچنین، ایشان نقش مهمی در پیاده‌سازی پروژه‌های ملی در زمینه‌های مختلف از جمله نفت، گاز و پتروشیمی ایفا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:   ۱۰۶ واحد صنعتی و معدنی راکد در مازندران احیا شده است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

محمد رستمی صفا با بهره‌مندی از تجربیات فراوان در تهیه و توزیع محصولات فولادی، نقش مهمی در تأمین نیازهای صنعت کشور ایفا کرد. او هیچ‌گاه مشکلات را به عنوان یک مانع ندانست، بلکه آنها را مدیریت کرد و باور داشت که مدیریت مهارتی در رویارویی با چالش‌هاست. بنابراین، شعار اندیشه “صفا ایران خودکفا” به عنوان سیاست کلی مجموعه تجاری صنعتی صفا اتخاذ شد و او در این راه سخت‌ترین راه را برگزید.

در ادامه مسیر حرفه‌ای خود، محمد رستمی صفا به عنوان یک پیشرو در صنعت فولاد شناخته می‌شود. او با ترکیب دانش فنی و استراتژی‌های تجاری پیشرفته به دنبال توسعه و تحولات مداوم در کسب و کار خود بوده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجله اینترنتی کار و کارخانه

فعال در زمینه انتشار اخبار کارخانجات کشو.ر

اطلاعات تماس
  • 091243*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید