اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140301217884425655
در دسترس نیست

7 راه برای شناسایی کیفیت لوله HDPE

کد: 140301217884425655

، (اخبار رسمی): لوله HDPE چیست؟ لوله HDPE که به عنوان لوله پلی اتیلن با چگالی بالا نیز شناخته می شود ، یک سیستم لوله کشی قوی و منعطف است که برای بسیاری از کاربردها از جمله حمل و نقل مایعات و گاز در سرتاسر جهان، بهترین ماده انتخابی برای لوله کشی است.

7 راه برای شناسایی کیفیت لوله HDPE
7 راه برای شناسایی کیفیت لوله HDPE
7 راه برای شناسایی کیفیت لوله HDPE
7 راه برای شناسایی کیفیت لوله HDPE
7 راه برای شناسایی کیفیت لوله HDPE
7 راه برای شناسایی کیفیت لوله HDPE

چقرمگی پلی اتیلن، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت شیمیایی عالی و وزن سبک به آن اجازه می دهد تا سیستم های لوله کشی طولانی مدت و مقرون به صرفه را ارائه دهد.

برخلاف دهه های گذشته، امروزه شرکت های بیشتری به دلیل مقرون به صرفه بودن و کارایی، اتصالات لوله HDPE را انتخاب می کنند. کاربران طبیعت سازگار با محیط زیست لوله های HDPE را تشخیص می دهند و بنابراین آن را به عنوان یک راه حل سبز به کار می برند.

ویژگی های لوله های HDPE

  •  دوام:  لوله HDPE به اندازه کافی بادوام است تا در برابر کاربردهای فشار بالا و نوسانات شدید دما مقاومت کند، لوله HDPE خواص شیمیایی و مقاومت در برابر سایش خود را حتی در شرایط محیطی سخت حفظ می کند.
  •  ایمنی: فناوری اتصال اصلی مورد استفاده برای لوله های HDPE، همجوشی حرارتی است. این فناوری اتصال بدون نشتی یک سیستم لوله کشی یکپارچه ایجاد می کند که در آن اتصالات به اندازه خود لوله قوی هستند و سیستم لوله کشی بادوام را ارائه می دهند. این نه تنها عملکرد کلی سیستم را بهبود می بخشد، بلکه با کاهش خطر نشت رسانه، ایمنی محیط اطراف را نیز افزایش می دهد. در صورت اجرای صحیح، اتصالات مذاب داغ نشتی ندارند و هزینه های عملیاتی سیستم لوله کشی را در طول عمر مفید آن بسیار کاهش می دهند.
  •  مقاومت در برابر خوردگی بالا:  لوله HDPE خوردگی، گره‌دار شدن و رشد بیولوژیکی را پشتیبانی نمی‌کند. لوله HDPE برخلاف لوله فلزی که با گذشت زمان از انقباض قطر داخلی رنج می برد، دارای ضریب C 150 برای طول عمر طراحی لوله است. قطر داخلی لوله HDPE در طول زمان تغییر نمی کند و جریان ثابت را بدون افزایش انرژی پمپاژ فراهم می کند.
  •  مقرون به صرفه:  لوله های HDPE برای اتصال به حرارت ذوب می شوند و برای اتصال لوله ها به یکدیگر نیازی به جفت، واشر یا اتصالات اضافی ندارند. با توجه به دوام و سادگی لوله کشی HDPE، جای نگرانی بابت تعمیرات مکرر و یا هزینه تعویض قطعات وجود ندارد.

آیا HDPE همان PE است؟

لوله پلی اتیلن (PE) به اصطلاح عمومی برای لوله های ترموپلاستیک ساخته شده از گاز اتیلن به عنوان ماده خام اشاره دارد. لوله های پلی اتیلن انواع مختلفی دارند که شامل چگالی بسیار کم، چگالی کم، اتصال عرضی، وزن مولکولی فوق العاده کم، وزن مولکولی بالا، چگالی متوسط، وزن مولکولی فوق العاده بالا، کلردار و چگالی کم خطی می باشد.

HDPE به معنای لوله پلی اتیلن است که متراکم از لوله اصلی است. لوله های HDPE به اندازه نمونه های معمولی انعطاف پذیر نیستند زیرا نقطه ذوب و ضربه بالایی دارند. در طول فرآیند تولید، شرکت‌ها ممکن است کربن سیاه یا رنگ‌های دیگری را به لوله‌های HDPE اضافه کنند تا در برابر نور UV مقاومت کنند.

بر خلاف لوله پلی اتیلن معمولی، لوله HDPE برای استفاده مطمئن در برابر زنگ زدگی و مقاوم در برابر فشار داخلی مقاوم است. لوله HDPE با وجود عوامل محیطی غالب جریان اولیه را حفظ می کند.

چگونه می توان کیفیت لوله های HDPE را تشخیص داد؟

عملکرد لوله HDPE به مواد خام، تجهیزات پردازش و فناوری بستگی دارد. بسیاری از تولید کنندگان مواد بازیافتی را به لوله ها اضافه می کنند تا هزینه ها را کاهش دهند و به سود بیشتری دست یابند، اما این کار عملکرد لوله ها را تا حد زیادی کاهش می دهد. چگونه می توان کیفیت لوله های پلی اتیلن را تشخیص داد؟ ما 7 روش برای بررسی شرح داده ایم:

1. ظاهر 

لوله های باکیفیت: سطوح داخلی و خارجی لوله های پلی اتیلن صاف و بدون عیب و نقص مانند حباب، فرورفتگی و ناخالصی است

لوله های تحتانی: سطح صاف نیست، روشن نیست، با حفره های آشکار.

2. نوار لبه فرز

نوار لوله واجد شرایط آسیاب شده توسط دستگاه جوش به رنگ روشن است و پس از تا زدن مکرر شکستن آن آسان نیست. نوارهای آسیاب شده سفید یا رنگ های دیگری دارند که در اثر افزودن مواد بازیافتی یا اختلاط ناهموار ایجاد می شود.

لوله های باکیفیت: نوارهای آسیاب شده رنگ روشن، تمیز و مرتبی دارند و می توانند به طور مکرر بدون شکستگی تا شوند.

لوله های تحتانی: نوارهای آسیاب شده تیره تر هستند و پس از تا زدن مکرر به راحتی شکسته می شوند.

3. اتصال جوش لب به لب

اتصالات جوش لب به لب واجد شرایط باید دارای پوشش صاف و متقارن در اطراف حلقه لوله باشند و عمق لفاف نباید کمتر از سطح لوله باشد. تلورانس دو طرف دایره بیرونی جوش بیش از 10 درصد ضخامت لوله نیست. لبه بسته بندی باید محکم و صاف باشد و در پایین کمی پهن تر باشد. بدون ناخالصی، سوراخ های کوچک، تغییر شکل و آسیب ناشی از جنبه های نامطلوب غلت.

لوله های با کیفیت: فلنجینگ صاف است و پس از تحت فشار قرار گرفتن درز جوش کمی طولانی تر خواهد بود.

لوله های تحتانی: منافذ بیشتری روی سطح جوش وجود دارد و پس از تحت فشار قرار گرفتن جوش لبه لبه ها، بسته بندی لبه کوتاه تر می شود.

4. بو کنید

لوله های با کیفیت بالا: عملکرد شیمیایی پایدار است و محصول نهایی هیچ بوی عجیبی نخواهد داشت.

لوله های تحتانی: خواص شیمیایی ناپایدار، بو یا بوی نامطبوع پس از گرم شدن.

5.خیساندن

لوله های با کیفیت: مقاوم در برابر اسید، قلیایی، نمک و حلال های مختلف، ضد خوردگی و ضد پیری.

لوله های تحتانی: تحت تأثیر اسید، قلیایی، نمک یا مواد شوینده، پدیده های مختلف پیری مستعد رخ دادن هستند - شکنندگی، ترک خوردگی، پوست اندازی و غیره.

6. ازدیاد طول در هنگام شکست

ازدیاد طول در هنگام شکست، نسبت طول در هنگام شکست به طول اولیه است. هرچه ازدیاد طول در هنگام شکست بیشتر باشد، انعطاف پذیری بهتر و عملکرد بهتری خواهد داشت.

لوله های با کیفیت: 3.5 برابر طول اصلی بدون شکستگی

لوله های تحتانی: انعطاف پذیری ضعیف و شکستن آسان.

7. OIT

OIT (زمان القای اکسیداتیو) زمانی است که واکنش اکسیداسیون اتوکاتالیستی لوله در دمای و اکسیژن بالاتر رخ می دهد، که می تواند توانایی تخریب حرارتی لوله پلی اتیلن را در طول پردازش، ذخیره سازی، جوشکاری و کار مشخص کند. هرچه OIT طولانی تر باشد، مقاومت لوله پلی اتیلن در برابر پیری بهتر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید