اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13930312150004

نگاهی به تکامل تجارت الکترونیک در دنیا

تجارت الکترونیک، تلفیق انقلاب ارتباطات و مبانی اقتصاد نوین

کد: 13930312150004

http://bit.ly/1mIhLwA

، تهران , (اخبار رسمی): در حال حاضر، مشتری می تواند در هر زمان و مکانی بدون در نظر گرفتن شرایط فیزیکی با باز کردن یک صفحه اینترنتی محصولات و کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کرده و در اندک زمانی در منزل خود دریافت کند.

تجارت الکترونیک، تلفیق انقلاب ارتباطات و مبانی اقتصاد نوین

اگرچه تا رسیدن به وضعیت آرمانی، شکست ها، دشواری ها و نابسامانی های بسیاری هم روی داد، اما در نهایت کار به جایی رسید که تا پایان سال 2001 بیش از 220 میلیارد دلار معاملات مالی توسط صدها سایت تجاری بر روی اینترنت انجام گرفت.

از زمانی که فنیقی ها کشتی را اختراع کرده و همراه با کالاهای خود از دریاها گذشتند و تحولی در سازوکار مبادله کالا با مقیاس های بدون مرز ایجاد کردند، تا اکنون که در یک تحول انقلابی جدید فروشگاه های آنلاینی چون Ebay و Amazon تلاش می کنند کالاهای سفارشی مشتریان آنلاین خود را به وسیله ربات های پرنده به دست مشتریان خود برسانند، بنیان مقوله داد و ستد بر مدار همان چند عامل همیشگی چرخیده است: کالا، مشتری، تحویل به موقع و جلب اعتماد.

اما تحول ساختاری در دنیای تجارت زمانی آغاز شد که با شکل گیری ساختارهای ارتباطی جدید، با تکیه بر اینترنت و زیرساخت های ارتباط دیجیتال، مبادله کالا وارد فاز جدید شد و به سرعت مرزهای جغرافیایی، سیاسی و محدودیت های فیزیکی را از میان برداشت.

با توسعه ارتباطات تحت وب، مرزهای جغرافیایی تجارت باز شد و تجارت با سرزمین‌های دیگر آغاز گردید و روش های خلاقانه الکترونیک به مقوله خرید و فروش الحاق شد. به این ترتیب در حال حاضر خرید از طریق اینترنت و پرداخت الکترونیکی یکی از جاذبه های این دنیا برای فروشندگان و مصرف کنندگان شده است.

در حال حاضر، مشتری می تواند در هر زمان و مکانی بدون در نظر گرفتن شرایط فیزیکی و حتی در تخت خواب و با لباس خواب با باز کردن یک صفحه اینترنتی محصولات و کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کرده و در اندک زمانی در منزل خود دریافت کند.

می دانیم که تجارت الکترونیک برای خود سابقه و تاریخچه مفصلی دارد و رشد و تعالی آن با مسائلی چون اختراع کابل، مودم، قطعات الکترونیک، کامپیوتر و اینترنت پیوند خورده‌ و تجارت الکترونیک به شکل کنونی در سال 1991 محقق شد و از آن زمان هزاران کسب و کار وارد این دنیا شد.

آن چه ریشه های این تجارت را تقویت کرد، متکی به ایده های کارآفرینان و متخصصانی بود که با تعریف تجارت الکترونیک برای آسان سازی معاملات اقتصادی به صورت الکترونیک گام های اساسی را برداشتند. برای مثال استفاده از فناوری Electronic Data Interchange (EDI) تبادل الکترونیکی اطلاعات وElectronic Funds TRANSFER (EFT)  انتقال الکترونیکی سرمایه، که هر دو در اواخر 1970 معرفی شدند به شرکتها و سازمان‌ها اجازه ارسال اسناد الکترونیکی را داد و این روند تکامل خود را مدیون این نقاط عطف است.  

در کنار اینترنت ابزار های کامل کننده ای نیز اختراع شدند که روند تجارت با ارسال اسناد تجاری مثل سفارش های خرید یا فاکتورها را به صورت الکترونیکی فراهم کرد. از جمله با رشد و پذیرش کارت اعتباری،(ATM) Automated teller machine   و تلفن بانک در دهه 1980 ابعاد این تجارت گسترش یافت.

اگرچه تا رسیدن به وضعیت آرمانی، شکست ها، دشواری ها و نابسامانی های بسیاری هم روی داد، اما در نهایت کار به جایی رسید که تا پایان سال 2001 بیش از 220 میلیارد دلار معاملات مالی توسط صدها سایت تجاری بر روی اینترنت انجام گرفت.

از سوی دیگر توسعه مدل تجارت باعث شد تعداد تراکنش ها در سال 2001 به میزان 700 میلیارد تراکنش افزایش یافته و این امکان را به حوزه تجارت الکترونیک بدهد که سهمی معادل 3و 4 دهم درصد از خرده فروشی کل دنیا به خود اختصاص دهد، رقمی که در سال 2010 به عدد 5 و 1 دهم درصد رسید.

‌ در همین سال مدل تجارت الکترونیک B2B دارای حدود 700 میلیارد تراکنش بود و در سال 2010 سهم تجارت الکترونیک در خرده فروشی کل دنیا 5و 1 دهم درصد بود.

در طول زمان و به موازات تطور تجارت الکترونیک و تحکیم فونداسیون این ساختار جدید، تجارت خرده فروشی آنلاین بیشترین بهره برداری را از این قابلیت کرد و به مرحله تکامل نزدیک تر شد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی