اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13930520520020

لطف الله نایب زاده مدیر عامل شرکت لبنیات کالبر

بهتر است مسئولین، شرکت های لبنی متخلف را به صورت شفاف معرفی کنند

کد: 13930520520020

http://bit.ly/1yqXkK9

، تهران , (اخبار رسمی): با توجه به اخبار منتشره در خصوص وجود روغن پالم در محصولات لبنی تولید شده توسط شرکت های مختلف، شرکت لبنیات کالبر، از مراجع قانونی خواست برای جلوگیری از تضییع حقوق شرکت‌های تولیدکننده لبنیات، اسامی شرکت‌های متخلف لبنی را که از روغن پالم استفاده می‌کنند،، اعلام نمایند.

شرکت های لبنیاتی متخلف را معرفی کنید

باید با شفاف سازی فضای رسانه ای اجازه تصمیم گیری صحیح به مصرف کنندگان را بدهیم تا حقوقی از آنان تضییع نشود.

لطف الله نایب زاده مدیر عامل شرکت لبنیات کالبر، با اعلام این خبر افزود: موضوع مهم و نکته اساسی این است که برخی از برند های معتبر، اساسا تولید محصولات پرچرب را در دستور کار خود ندارند و برخی از آن ها بر پایه تولید محصولات کم چرب فعالیت خود را آغاز کرده و توسعه داده اند بنابر این باید با شفاف سازی فضای رسانه ای اجازه تصمیم گیری صحیح به مصرف کنندگان را بدهیم تا حقوقی از آنان تضییع نشود.  

وی با اشاره به این که گیاه پالم یا نخل، روغنی از گیاهان بومی آفریقاست و از قسمت گوشتی میوه درخت نخل روغنی استخراج می شود، گفت: این روغن دارای بیشترین میزان اسید چرب اشباع در حدود 50 درصد است. روغن پالم به دلیل کربوهیدرات های با اسید چرب بالا و عامل ذوب شوندگی، روغن مناسبی جهت مصرف غذایی بخصوص در افراد مسن نبوده و توسط متخصصین و محققین یکی از عوامل گرفتگی عروق شناخته شده است.

مصرف این روغن با افزایش کلسترول بد خون منجر به تنگی و انسداد عروق و سکته های قلبی خواهد شد، ضمن این که روغن پالم به کبد آسیب می زند و در نهایت به نارسایی کبدی منجر می شود.

وی با یادآوری منافع و فواید چربی طبیعی شیر تصریح کرد: چربی طبیعی شیرحاوی ویتامین های E,D,A وK بوده و به جذب آن ها در بدن کمک می کند. وجود چربی در غذا باعث بهبود عطر و طعم غذا و برانگیختن اشتها می شود و در احساس سیری بعد از خوردن غذا موثر است. چربی ها همچنین نقش نگهدارنده در دیواره های سلولی و غشاهای عصبی را دارند.

وی با اشاره به این که شرکت متبوعش به طور کلی بر تولید محصولات  کم چرب متمرکز است، اضافه کرد: بهتر است مردم از شیر و فرآورده های شیری کم چرب استفاده کنند تا کلسترول خون خود را کاهش دهند، چون متخصصان تغذیه توصیه می کنند که افراد از سن 18 سالگی به بعد، شیر و لبنیات کم چرب مصرف کنند و با توجه به این که اکثر جامعه امروزی تمرینات ورزشی و تحرک زیادی ندارند، با خوردن شیر و پنیر و ماست کم چرب، چربی کمتری دریافت خواهند کرد و سالم تر خواهند بود.

وی در پایان یادآور شد: چربی شیر با کلسیم، ترکیب نامحلولی درست می کند و دسترسی بدن به کلسیم را کاهش می دهد؛ بنابراین با مصرف لبنیات کم چرب، به جذب بالای کلسیم کمک می شود. هدف از مصرف شیر تامین کلسیم مورد نیاز بدن است، مطمئنا هدف، دریافت چربی از طریق شیر نیست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لبنیات کالبر

شرکت لبنیات کالبر در سال 1373 با نام شرکت سرمایه‌گذاری نصر گستر اراک شروع به فعالیت کرد. در سال 1376 عملیات اجرایی طرح تولید پنیر UF را شروع و در سال 1379 اولین پروژه به بهره‌برداری رسید و سپس در طی سال‌های 1379 تا 1383 خطوط تولید انواع ماست، دوغ، شیر پاستوریزه، شیرهای طعم‌دار و انواع آبمیوه در بسته‌بندی چند لایه استریل به بهره‌برداری رسید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
لینک مرتبط:
http://www.kalber-dairy.com/index.php/fa/
سایت شرکت کالبر
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی