کد: 139307061380005

برای دومین بار متوالی در ایران

تدکس 2014 در تالار رودکی تهران برگزار شد

کد: 139307061380005

http://bit.ly/1Bp3QTj

، تهران , (اخبار رسمی): روز جمعه، 4 مهر ماه، دومین همایش تدکس تهران با عنوان «تداکس 2014» در حالی برگزار شد که نسبت به همایش نخست که در 26 بهمن ماه سال گذشته با زمینه موضوعی «تهران در مسیر» برگزار شده بود تفاوت های زیادی در شکل و محتوا داشت.

تدکس 2014 در تالار رودکی تهران برگزار شد

سهراب پورناظری، نوازنده و موسیقی دان ایرانی یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که درباره ارزش در موسیقی سخنرانی کرد و نکاتی چون «چیستی ارزش موسیقی» و «قانون کپی رایت در کشور» را در مرکز توجه خود قرار داد.

این همایش با زمینه موضوعی «بر لبه شکوفایی» در تالار وحدت تهران با حمایت شرکت بوتان و بیپ تونز و با همت «گروه تداکس تهران» و با حضور خیل علاقه مندان به این مراسم برگزار شد.

علاقه مندان که برای شرکت در این رویداد از پیش ثبت نام کرده بودند در حالی برای شنیدن سخنرانی ها در تالار وحدت گردهم آمده بودند که خوش آمدگویی رضا غیابی، برگزارگننده تداکس تهران در ساعت 10 صبح آغازگر این برنامه بود.

در طول این همایش که تا ساعت 15:15 ادامه یافت، رضا پاکروان، ماجراجوی ایرانی که از شمالی ترین نقطه کمپ شمالی در نروژ تا جنوبی ترین نقطه در کیپ تاون آفریقای جنوبی را رکاب زده و نامش را در رکوردهای گینس ثبت کرده است، به عنوان نخستین سخنران تداکس تهران 2014، داستان رسیدن به این هدف و دستاورد بزرگ را شرح داد.

پیام به یاد ماندنی رضا پاکروان که «هر چقدر چالش بزرگتر باشد پیروزی شیرین تر است» می گفت: «به صدای درونی خودم گوش می دادم و با اینکه مسافرت سختی بود به رکاب زدن ادامه دادم»

وی گفت: «هر مسافرتی یک لحظه تعیین کننده دارد، و زمانی که مالاریا گرفتم آن لحظه برای من اتفاق افتاد ضمن این که درست وقتی قاهره در آتش می سوخت واردش شدیم»

این مستند ساز و ماجراجوی ایرانی با اشاره به این که «در یک تیم هدف باید فرای تفاوت های شخصی باشد» گفت: « 6 ماه طول کشید تا آمادگی عبور از کویر صحرا در افریقا را به دست آورم، این کویر به اندازه چین وسعت دارد»

دکتر داریوش محجوبی از اساتید دانشگاه تگزاس آمریکا و دانشگاه تهران یکی دیگر از سخنرانان شاخص این تداکس بود که درباره پدید آمدن رنسانسی دیگر در تاریخ جهان سخنرانی کرد.

وی با اشاره به این که رنسانس به دنبال تکنولوژی چاپ اتفاق افتاد و کتاب های چاپی نقش مهمی در گسترش روش علمی داشتند، بر نقش مهم ایران در تحولات جدید جهان تاکید می کرد.

دکتر نسرین حافظ پرست، ایرانی مقیم لندن در سخنرانی خود به تجربه های شخصی اش در خصوص درمان بیماران پرداخت و توضیح داد که چطور می توان به بیمار نه تنها به عنوان یک مورد پزشکی، بلکه بیشتر به عنوان یک انسان نگاه کرد.

وی با اشاره به این که دانش پردازش داده ها نقش مهمی در آینده پزشکی خواهد داشت گفت: «عدم تقارن زیادی بین اطلاعات پزشکان و اطلاعات مردم وجود دارد اما با این وجود ایران پتانسیل زیادی نسبت به کشوری مانند انگلستان در به کارگیری سیستم های جدید مراقبت از بیمار دارد»

 سهراب پورناظری، نوازنده و موسیقی دان ایرانی یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که درباره ارزش در موسیقی سخنرانی کرد و نکاتی چون «چیستی ارزش موسیقی» و «قانون کپی رایت در کشور» را در مرکز توجه خود قرار داد.

رامین صدیقی، تهیه کننده موسیقی نیز درباره موسیقی سخن گفت و به حاضرین توضیح داد که چطور توانست «شوقش» را به «شغلش» تبدیل  کند. وی گفت: برای این که علایق موسیقی را با بقیه به اشتراک بگذارم، هرمس رکوردز را راه اندازی کردم.

خانم تندیس تناولی و دکتر امیرحسین ماهوزی دیگر سخنرانان تدکس 2014 تهران بودند که به حاضرین درباره یک ایده جالب درباره شاهنامه فردوسی سخن گفتند و تشریح کردند که چطور با مبنا قراردادن شاهنامه فردوسی می توانیم به هویت گذشته خود بازگشته و بحران های دنیای امروز را مدیریت کنیم.

لازم به ذکر است که در اواسط سخنرانی ها نیز ویدیوهایی تحت عنوان  TEDTalk  در باره  سخنرانان  و شرکت کنندگان خارجی  همایش از جمله: Barry Schowarts ، Simon Sinek و  Paul Piff به نمایش در آمد که اطلاعاتی  در باره کار و فعالیت های این افراد به حاضرین ارائه کرد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تداکس تهران TEDX Tehran

تدکس سالانه تهران مکانی برای حمایت از ایده های در حال گسترش است. تد تهران برای مردمی برگزار می شود که می خواهند ایده های خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و سخنرانان آن داستانی از ایده ها و آرزوهای خود و چگونگی رسیدن به آن را برای شرکت کنندگان مراسم تد تعریف می کنند تا از جهان پیرامون خود مکانی بهتر برای زندگی خلق کنند.

منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش

رویدادمرتبط:

| برگزاری همایش تداکس در تالار رودکی تهران