اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139308041950039

تولید کننده بازی رایانه ای :

بازی ایرانی در تبلیغات تلویزیونی جایی ندارد

کد: 139308041950039

http://bit.ly/1DPaOEe

، تهران , (اخبار رسمی): تولید کننده بازی رایانه ای "شکارچی سیاره"،گفت: تولید محصول مناسب با توجه به نیاز بازار داخلی و خارجی در بهبود رونق بازار گیم تاثیر گذار است.

بازی ایرانی در تبلیغات تلویزیونی جایی ندارد

در بخش توزیع بازی های خارجی ما به روز نیستیم برای همین مخاطبان به نسخه های غیر مجاز و دانلودی بازی ها رو می آورند که محدود سازی در این زمینه امکان ندارد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای ،وهاب احمدوند، مدیر شرکت یگانه افزار پویا، ایجاد محیط کاری مناسب و افزایش سطح کیفی بازی های داخلی در سطح استاندارد های بین المللی در بخش تولید را از راهکارهای ایجاد چرخه اقتصادی در حوزه گیم برشمرد و افزود: محیط کاری مناسب، تولید مناسب، بازاریابی و تبلیغات و توزیع گسترده و هدفمند را شامل می شود.

به عقیده وی،سطح کیفی بازی های داخلی مطابق با استاندارد های معقول تولید گیم در دنیا نبوده و بازاریابی و تبلیغات مناسب نیز در این حوزه وجود ندارد .

تولید کننده بازی رایانه ای  "شکارچی سیاره "  بر ضرورت  همکاری صدا و سیما  در زمینه معرفی و تبلیغ بازی های  ایرانی تاکید کرد و گفت: مخاطبان گیم در کشور به طور حتم اگر از تلویزیون بیشتر نباشد کمتر نیست اما تاکنون تبلیغات تلویزیونی درستی برای بازی های بومی صورت نگرفته است. تلویزیون بیشتر به مضرات بازی های رایانه ای می پردازد و کمتر در زمینه نقش  فرهنگ ساز و آموزنده گیم شاهد ارایه مطلب و گزارش در این رسانه بوده ایم.

مدیر شرکت یگانه افزار پویا همچنین گفت: در بخش توزیع مشکلاتی زیادی وجود دارد همچنان که  اگر تبلیغات درست نیز داشته باشیم در مقابل با توزیع نامناسب محصول روبه رو بوده و همین نقص سبب نداشتن بازار برای تولید داخلی شده است.

احمدوند به محدود سازی عرضه بی رویه بازی های خارجی برای  بهبود بازار داخلی اشاره کرد و توضیح داد: . محدود سازی در عرضه بی رویه لازم است ولی کافی نیست. وقتی قیمت عرضه یک بازی خارجی در کشور بسیار ناچیز است و ممنوعیت جدی  برای توزیع آن اعمال نمی شود ، بدیهی است که عرضه تولید داخلی با قیمت واقعی بسیار دشوار و جذب مخاطب تقریبا ناامید کننده خواهد بود.

 تولید کننده بازی رایانه‌ای ادامه داد: در بخش توزیع بازی های خارجی ما به روز نیستیم برای همین مخاطبان به نسخه های غیر مجاز و دانلودی بازی ها رو می آورند  که محدود سازی در این زمینه  امکان ندارد. تنها راه مقا بله با آن نشر بازی های خارجی مجوز دار و اعمال رده بندی سنی مناسب  همزمان با عرضه آن در خارج از کشور است.

احمدوند از نبود قانون کپی رایت، استاندارد نبودن تولیدات ، تشکیل نشدن شبکه بازاریابی ، توزیع و تبلیغات و بی تمایلی بخش خصوصی در سرمایه گذاری  به عنوان موانع جدی در ایجاد صنعت بازیهای رایانه ای در کشور و در نهایت تجاری سازی این بخش نام  برد.

  وی به راهکار بهبود شرایط در زمینه سرمایه گذاری اشاره کرد و ادامه داد: تولید کنندگان داخلی  باید با افزایش سطح کیفی تولیدات خود، بخش خصوصی، کمپانی ها و ناشران خارجی را به سرمایه گذاری در عرضه بازی های رایانه ای  علاقه مند کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بنیاد ملی بازی های رایانه ای

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای موسسه‌ای فرهنگی، هنری، غیرانتفاعی، غیردولتی و ایرانی برای برنامه‌ریزی و حمایت از فعالیت‌های مرتبط در تمامی زمینه‌های فرهنگی، هنری و فنی صنعت بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای، زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح