اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950913193940039

روال صدور پروانه ساخت بازی‌های رایانه‌ای حذف شد

کد: 13950913193940039

https://goo.gl/vGDSrb

، تهران , (اخبار رسمی): در راستای حذف مجوزهای غیرضروری و تسهیل در روند کار تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای، روال صدور پروانه ساخت از دستور کار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای حذف شد.

روال صدور پروانه ساخت بازی‌های رایانه‌ای حذف شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، نشر و عرضه بازی‌های رایانه‌ای منوط به دریافت پروانه نشر از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است. برخی تولیدکنندگانِ بازی‌های رایانه‌ای بدون در نظر گرفتن این موضوع، دریافت پروانه ساخت را سندی برای انتشار بازی قلمداد کرده و این عدم آگاهی سبب بروز مشکلاتی در دریافت پروانه نشر توسط ایشان می‌شد.

با توجه به این که پروژه تولید بازی‌های رایانه‌ای از ابتدا تا انتها با تغییرات متعددی به‌واسطه مشکلات پیش‌بینی نشده‌ روبه‌رو می‌شود و مشاهده شده با این که طرح‌هایی پروانه ساخت دریافت داشته‌اند اما با محصول نهایی متفاوت بودند که بعضاً دریافت مجوز نشر بازی را با مشکلاتی مواجه می‌ساخت. از طرفی فرآیند تولید بازی بر خلاف سایر محتواهای فرهنگی، فرآیندی است که عموماً در محل دفتر کار یا منزل و محیط‌های دربسته انجام شده و عملاً دریافت یا عدم دریافت پروانه ساخت تاثیری برروند تولید بازی ندارد اما این مهم در ساخت یک فیلم که نیاز به تصویربرداری و عکاسی از معابر عمومی و غیره دارد، تسهیل‌کننده دریافت مجوز از سایر مبادی ذیربط قانونی است ولی پروانه ساخت بازی، عملاً یک روند کاری دست و پا گیر و غیر ضروری بوده که پس از بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته این فرآیند کاری از فرآیند‌های کاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای حذف شد.

لازم به یادآوری است صدور پروانه نشر بازی‌های رایانه‌ای پس از اتمام مراحل تولید بازی الزامی است. کلیه فرآیندهای کاری صدور پروانه نشر برای ناشران فیزیکی بازی در حال حاضر به صورت کاملاً مکانیزه از طریق سامانه  www.ircgid.ir صورت گرفته و در آینده بسیار نزدیک، این مهم برای عرضه سایر پلتفرم‌ها نیز به صورت مکانیزه در دستور کار بنیاد قرار خواهد گرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بنیاد ملی بازی های رایانه ای

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای موسسه‌ای فرهنگی، هنری، غیرانتفاعی، غیردولتی و ایرانی برای برنامه‌ریزی و حمایت از فعالیت‌های مرتبط در تمامی زمینه‌های فرهنگی، هنری و فنی صنعت بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای، زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]