اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139309232430079

در آستانه فرارسیدن فصل زمستان

برگزاری رزمایش ترافیکی طرح زمستانی 93 با حضور تمامی دستگاه‌های دست‌اندرکار

کد: 139309232430079

https://goo.gl/UY25qq

، تهران , (اخبار رسمی): در آستانه فرارسیدن فصل زمستان رزمایش ترافیکی طرح زمستانی 93 با حضور مسئولین و نیروهای سازمان‌های دست‌اندرکار در حمل‌ونقل جاده‌ای در محل راهدارخانه آبعلی برگزار شد.

برگزاری رزمایش ترافیکی طرح زمستانی 93 با حضور تمامی دستگاه‌های دست‌اندرکار

تصویب و ابلاغ به‌ موقع بودجه وهمچنین تخصیص به‌موقع اعتبارات به استان‌ها سبب شد از ابتدای امسال، عملیات راهداری با سرعت بیشتری انجام شود.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داود کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در این رزمایش با بیان اینکه امسال با وجود محدودیت‌های اعتباری در بخش‌های عمرانی، میزان اعتبارات راهداری تخصیص‌یافته به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای رقم قابل‌توجهی بود، اظهار داشت: این امر نشان از توجه ویژه اعضاء ‌محترم هیأت دولت و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به امر راهداری و نگهداری از راه ها دارد.
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه در چند ماهی که از سال 93 می‌گذرد فعالیت‌های راهداری نسبت به سال گذشته به نحو مطلوب‌تری انجام شد، تصریح کرد: تصویب و ابلاغ به‌ موقع بودجه وهمچنین تخصیص به‌موقع اعتبارات به استان‌ها سبب شد از ابتدای امسال، عملیات راهداری با سرعت بیشتری انجام شود. ضمن اینکه امسال 2000 میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای انجام عملیات راهداری در اختیار استان‌ها قرار گرفت‌.
 کشاورزیان در ادامه، ارتقای ایمنی راههای کشور را اولویت اول برنامه‌های سازمان و هزینه‌کرد اعتبارات ذکر کرد و افزود: در صورتی که بعد از فعالیت ایمنی راهها اعتباری باقی ماند به امور دیگر اختصاص خواهد یافت، چرا که اعتبارات ایمنی در مقایسه با کل اعتبارات مورد‌نیاز، چندان قابل‌توجه نیست، اما تلاش می‌گردد برای این بخش اهمیت بیشتری قائل شویم. همچنین تلاش می‌شود بخش ایمنی جاده‌ای در سال 94 نیز تقویت شود و اعتبارات بیشتری به این حوزه اختصاص ‌یابد‌.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه، از همکاری مطلوب بین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهور خبر داد و گفت: در همین راستا سال گذشته و سال‌جاری دو تفاهم‌نامه با پلیس راه کشور و یک تفاهم‌نامه با سازمان امداد و نجات هلال‌احمر منعقد گردید همچنین در راستای برنامه‌های هوشمند‌سازی جاده‌ها  بسیاری از دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت که در سراسر کشور فعال نبودند فعال گردید که تأثیر زیادی در رفتار رانندگان داشت.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 400 دستگاه انواع دوربین ثبت سرعت در جاده‌های کشور فعال است، خاطرنشان کرد: از چند ماه آینده پوشش راه‌های شریانی کشور توسط این دوربین‌ها بیشتر خواهد شد‌. ضمن اینکه 500 میلیارد تومان صرف هزینه نصب دوربین راه‌های شریانی کشور می‌شود که البته هزینه نگهداری آنها هم رقم قابل‌توجهی است که تلاش خواهد شد اعتبار در نظر گرفته شده برای این بخش افزایش یابد.
مهندس کشاورزیان در بخش دیگری از سخنان خود، از ساخت پاسگاه‌های جدید پلیس‌راه خبر داد و گفت: در این راستا پس از اخذ مجوز از شورای اقتصاد، پاسگاه زیرساختی بتنی پلیس‌راه که از امکانات مطلوبی برخوردار بوده و از نظر پدافند غیرعامل نیز مناسب است، در راه‌ها نصب خواهد شد‌.
وی افزود: اقدامات لازم برای نصبGPS  بر روی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز با مشارکت پلیس راهور انجام شده است، که به زودی نصب و بهره‌برداری از اطلاعات آنها آغاز خواهد شد.
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین با اشاره به فعالیت 15 هزار نیروی رسمی و قراردادی و 985 راهدار‌خانه در طرح راهداری زمستانی اظهار داشت: در این طرح که از امروز آغاز می‌شود و تا ابتدای سفرهای نوروزی ادامه دارد‌، 1400 اکیپ راهداری و 1400 گشت راهداری فعال هستند که امیدواریم با امکانات موجود مردم سفر ایمنی را در این مدت تجربه کنند‌.
 
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

راهداری و حمل و نقل جاده ای

در سال 1382 شورای عالی اداری کلیه وظایف، نیروی انسانی، تجهیزات، تعهدات و اعتبارات معاونت راهداری وزارت راه و ترابری به سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌های کشور منتقل و معاونت مذکور از تشکیلات وزارت راه و ترابری حذف شد و وظایف و اداره امور دبیرخانه شورای عالی ترابری کشور از سازمان منتزع و به وزارت راه و ترابری منتقل گردید و نام سازمان به «سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای» تغییر یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]