اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139311103300208

نرم افزار ایرانی جاکلید برای حل فراموشی کلمات عبور و پسوردهای تکراری به بازار عرضه شد

کد: 139311103300208

https://goo.gl/hG7K7E

، تهران , (اخبار رسمی): نرم افزار مدیریت کلمات عبور ایرانی «جاکلید» برای سیستم عامل ویندوز و مرورگر فایرفاکس به بازار عرضه شد که امکان امنیت بیشتر و راحتی استفاده را برای کاربران ایرانی که با مشکل استفاده از کلمات عبور بسیار در سایت های مختلف مواجهند را به ارمغان می آورد.

راه حل فراموشی کلمات عبور و پسوردهای تکراری

جاکلید امکان اضافه کردن راحت رمزها را فراهم می کند و تنها با یک کلیک رمزهای از قبل ذخیره شده را در فرم ها پر می کند. این افزونه به خوبی برای سایت‌های ایرانی مخصوصا درگاه‌های خرید آنلاین بهینه شده است.

فرشاد شهبازی، نویسنده این نرم افزار در زمینه اهمیت استفاده از کلمات عبور امن در سایت های مختلف گفت: «اغلب افراد حساب های کاربری متعددی در وب سایت‌های مختلف دارند و مجبور هستند برای آنها پسوردی را به خاطر بسپارند. تعداد زیاد این رمزها به خاطر سپردن آنها را سخت می کند به همین علت اکثر کاربران برای اینکه بتوانند رمزهای خود را به خاطر بسپارند رمزهای ساده انتخاب می‌کنند و یا از یک کلمه عبور یکسان برای حساب‌های مختلف استفاده می‌کنند. این موضوع امنیت کاربران را در معرض خطر قرار می‌دهد. با وجود اینکه تقریبا اکثر کاربران می‌دانند کلمات عبوری مانند 123456 بسیار ضعیف هستند اما همچنان این چنین رمزهایی بسیار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد و به این دلیل که حفظ کردن کلمات عبور پیچیده کار سختی است، کاربران فقط برای حساب های مهم خود کلمه عبور نسبتا قوی‌تری انتخاب می‌کنند و برای سایر حساب‌ها از کلمات عبور ساده و تکراری استفاده می کنند.»

وی در زمینه راه حل موجود در این زمینه به نرم افزارهای مدیریت کلمات عبور (Password Manager) اشاره کرد که به کاربران این امکان را می‌دهند که رمزهای خود را در فایل‌های رمزشده ذخیره و مدیریت کنند و کاربران تنها با حفظ کردن یک کلمه عبور اصلی می‌توانند به سایر رمزهای خود در نرم افزار مدیریت کلمات عبور دسترسی داشته باشند.

مزیت‌های اصلی یک نرم افزار مدیریت کلمات عبور:

  • کاربر مجبور نیست تا کلمات عبور خود را حفظ کند. تنها رمزی که کاربر باید به خاطر بسپارد کلمه عبور اصلی مربوط به نرم افزار مدیریت کلمات عبور است. سایر پسوردها را نرم افزار ذخیره می کند.
  • از آنجا که کاربر مجبور نیست کلمات عبور خود را حفظ کند می تواند کلمات عبور پیچیده و قوی انتخاب کند.
  • راحتی و صرفه جویی در وقت: اکثر نرم افزارهای مدیریت کلمات عبور با افزونه‌های مرورگر می توانند فرم‌های ورود را به صورت خودکار پر کنند.
  • افزایش امنیت و محافظت در مقابل نرم افزارهای موسوم به کی‌لاگر و حملات فیشینگ که هکرها با استفاده از آنها رمزهای کاربران را به سرقت می برند.

این کارشناس فن آوری اطلاعات در مورد نرم افزار ایرانی جاکلید و تفاوت های آن با نمونه های مشابه گفت: « جاکلید، یک نرم افزار مدیریت کلمات عبور ایرانی است که امنیت بیشتر و راحتی استفاده از ویژگی‌های آن است. ویژگی متمایز جاکلید از نرم افزارهای مشابه هماهنگی کامل آن با زبان فارسی است. ساختار راست به چپ، تاریخ شمسی و فونت مناسب در نرم افزار جاکلید، تجربه استفاده خوبی به کاربران ایرانی می‌دهد. مزیت دیگر این نرم افزار ساختار انعطاف پذیر ذخیره رمزها در آن است که به کاربر امکان ذخیره انواع مختلفی از اطلاعات را می دهد. کاربر می‌تواند اطلاعاتی مانند کلمه عبور و پسورد، رمز کارت سوخت، یادداشت های محرمانه و یا حتی شماره پیگیری کنکور را به شکلی مناسب در این نرم افزار ذخیره کند.»

شهبازی در زمینه سایر مزایای جاکلید افزود: «جاکلید امکان اضافه کردن راحت رمزها را فراهم می کند و تنها با یک کلیک رمزهای از قبل ذخیره شده را در فرم ها پر می کند. افزونه مرورگر جاکلید به خوبی برای سایت‌های ایرانی مخصوصا درگاه‌های خرید آنلاین بهینه شده تا کاربر بدون نیاز به حفظ کردن شماره کارت‌های شانزده رقمی و به دور از چشم هکرها و سارقان با خیال راحت و ایمن آنلاین خرید کند.»

از مزایای اصلی دیگر نرم افزار جاکلید موارد زیر عنوان شده است:

  • استفاده از رمزنگاری ایمن AES-256bit با حلقه‌های تکرار PBKDF2
  • ذخیره و نگهداری اطلاعات رمز شده بر روی سیستم کاربر با امکان انتقال به سایر سیستم ها
  • ذخیره و پر کردن فرم‌ها با استفاده از افزونه مرورگر
  • ذخیره سازی هر نوع اطلاعات مهم علاوه بر کلمات عبور
  • پشتیبانی کامل از زبان فارسی
  • کاملا رایگان
  • کاربری آسان

گفتنی است در حال حاضر نرم افزار جاکلید برای سیستم عامل ویندوز و مرورگر فایرفاکس موجود است و قرار است به زودی امکان استفاده از آن برای سایر سکوها نیز فراهم شود. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دانلود رایگان این  نرم افزار می توانند به سایت پسورد منیجر جاکلید به آدرس www.jakilid.com مراجعه نمایند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جاکلید

جاکلید با هدف امنیت بیشتر و استفاده راحت توسعه داده شد تا نگرانی در مورد کلمات عبور را برای کاربران آن از بین ببره. برای رسیدن به این هدف نظرات و پیشنهادات شما و همینطور کمک شما برای معرفی جاکلید خیلی کمک می‌کنه. پس از جاکلید استفاده کنید، به دوستاتون معرفی کنید و نظرتون رو بگید تا بهتر بشه.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
لینک مرتبط:
http://www.jakilid.com
لینک دانلود نرم افزار جاکلید