اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139312134260316

عملکرد اداره دارایی نباید موجب ضرر فعالان و کارآفرینان اقتصادی شود

کد: 139312134260316

https://goo.gl/fHZWtd

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر املاک کاخ با تاکید بر اهمیت نقش شهرداری ها در قیمت مسکن اظهار داشت: قیمت مصالح در چند سال اخیر رو به رشد بوده اما متاسفانه قیمت زمین با مقاومت مالکین در این چند سال افت نکرده است.

رفتار برخی ممیزین اداره مالیات با ما به عنوان فعالین اقتصادی به هیچ عنوان مناسب نیست و اکثر آن ها در مسائل دفاتر املاک کارشناس نیستند

پدرام اکبری مدیر املاک کاخ، با تاکید براینکه قیمت مسکن به طور مستقیم به قیمت مصالح و قیمت زمین بستگی دارد، اظهار داشت: قیمت مصالح در چند سال اخیر رو به رشد بوده اما متاسفانه قیمت زمین با مقاومت مالکین در این مدت افت نکرده است.

وی ادامه داد: عوامل دولتی مانند شهرداری با افزایش قیمت جواز ساختمان و یا دریافت ارزش اقزوده زمین هایی که کاربری مسکونی نداشته اند هزینه های سنگینی به سازندگان تحمیل میکنند که در نهایت باعث افزایش قیمت ها می شود و خریداران متحمل پرداخت کل این هزینه ها هستند.

این کارشناس بازار مسکن دلیل غلط بودن مقایسه قیمت زمین کلنگی با دلار و طلا را حجم بالای سرمایه موجود در ملک بسیار بالا دانسته و تصریح کرد: بر فرض مثال اگر در منطقه ژاندارمری تهران 10 هزار قطعه زمین با ارزش تقریبی هر کدام دو میلیارد تومان وجود داشته باشد ، شاهدیم سرمایه نهفته در همین منطقه غیر قابل محاسبه است و این مثال را می توان به نقاط دیگر تهران نیز تعمیم  داد.

مدیر املاک کاخ همچنین درخصوص مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد گفت: دفاتر املاک مشکلی با مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد ندارند، اما رفتار برخی ممیزین اداره مالیات با ما به عنوان فعالین اقتصادی به هیچ عنوان مناسب نیست و اکثر آن ها در مسائل دفاتر املاک کارشناس نیستند.

اکبری افزود: دفاتر املاک 40 تا 50 درصد به مشاورین و 10 تا 15 درصد به سرپرست ها پرداخت می کنند لذا حدود 35 درصد درآمد برای دفاتر باقی میماند که هزینه های آگهی روزنامه، هزینه های جاری نیز از آن مبلغ کسر می شود.این درحالیست که ما کارآفرینان انتظار حمایت در این اوضاع را داریم.

وی با اعلام اینکه دفاتر املاک در سال 92 ضرر سنگینی کرده اند، تاکید کرد: در زمینه مالیات بر ارزش افزوده، بهتر است اداره دارایی دستگاه های pos خود را در اماکن تجاری نصب و راه اندازی کند تا مشتری را ملزم به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به طور مستقیم به حساب خود اداره دارایی کند، بعضی از مشتریان نه تنها مالیات به ارزش افزوده  را نمی‌پردازند بلکه آنچه تعرفه اتحادیه مشاورین املاک مشخص کرده نیز پرداخت نمی کنند. به همین اساس تقاضا دارم مسئولان اداره دارایی طوری عمل کنند که دفاتر تا این حد درگیر این مسائل نباشند.

مدیر املاک کاخ در پایان درخصوص رکود بازار اضافه کرد: به عقیده من بازار، پتانسیل قوی برای رونق دارد. مدت رکود نیز طولانی شده و خریدار و فروشنده هر دو از این وضع خسته شده اند در ماه های پیش رو به امید خدا وضعیت خرید و فروش مسکن بهتر خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

املاک بزرگ کاخ

املاک بزرگ کاخ عضو رسمی اتحادیه مشاورین املاک تهران است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان