اطلاعات تماس
  • 021267*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139312174390336

کنکور مسئولیت پذیری جوانان در برابر آینده شان را افزایش می دهد

کد: 139312174390336

https://goo.gl/1YjG5y

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر موسسه خوارزمی ضمن اعلام خبر برگزاری اردوی نوروزی موسسه با نام «اردوی شکارچی ها با طعم عسل» تاکید کرد: کنکور یک سد نیست بلکه مسئولیتی مهم بر دوش تک تک داوطلبان است تا آماده پذیرش وظایف خود در آینده شوند لذا در تلاشیم با حذف موانع، بستر رقابت واقعی را برای همه داوطلبان ایجاد کنیم.

کنکور مسئولیت پذیری جوانان در برابر آینده شان را افزایش می دهد

در اردوی شکارچی ها با طعم عسل ابتدا به مسائل انگیزشی پرداخته و سپس با تقسیم بندی سطح مطالعات فرد و آمادگی او، مباحث و تکنیک ها آموزشی و تست زنی تدریس و بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی موسسه خوارزمی، پژمان عباد مدیر موسسه و مشاور آموزشی در زمینه نقش و جایگاه کنکور و استرس آن در زندگی هر جوان ایرانی اظهار داشت: بر خلاف نظر بسیاری که کنکور را برای جوانان یک مشکل می بینند، از دید من کنکور برای هر فرد یک موهبت الهی است. پس از طی دوران کودکی و نوجوانی اکنون یک فرد 18 ساله آماده ورود به جامعه و مسئولیت پذیری در مورد آینده اش می شود. او اکنون در جایگاه «انتخاب» است و خود باید مسئولیت اصلی را به عهده گیرد. مسئولیتی که اگر برای آن برنامه ریزی درستی انجام ندهد، جامعه از او می خواهد که انجام دهد.

وی ادامه داد: در طی خدمت سربازی بسیار به اهمیت مسئولیت پذیری تاکید می شود.یک کنکوری با سایر هم سن و سالهایش دارای تمایز و تفاوت بوده زیرا که در حال یاد گرفتن پذیرش مسئولیت آینده خود است.

مدیر موسسه خوارزمی با بیان این که نباید کنکور را یک سد تعریف کرد، بلکه آن را باید به چشم یک مسئولیت و انتخاب مهم نشان داد، تشریح کرد: البته می‌بایست ابزار و کمک های لازم را برای انجام این مسئولیت بزرگ در اختیار جوانان قرار داد. باید به جوان یاد داد که کنکور یک مبارزه، و نمونه کوچکی از همه مبارزاتی است که در زندگی با آنها روبرو می‌شود. این قبول مسئولیت فرد را مقاوم می کند و او را در همه مسئولیت های زندگی اش با این حقیقت مواجه می کند که باید آنها را بپذیرد و در برابر زندگی اش و موفقیت در آن به طور صد در صد خود مسئول بوده و شکست هم به عهده خود او است.

این مشاور آموزشی در زمینه تفاوت دیدگاه های روبرو شدن با کنکور و اثرات آن در موفقیت فرد گفت: وقتی فردی احساس کند در کاری خود مسئول است و باید پاسخگو باشد، نگاهش به آن مساله فرق می کند. وقتی فرد با شور و علاقه سراغ این مبارزه سرنوشت ساز می رود به طور خودکار ابزار آن از تست زنی گرفته تا برنامه ریزی را فراهم می کند. رفع نقص را به خاطر یادگیری صرف انجام نمی دهد بلکه آن را در آینده خودش موثر می بیند.متاسفانه برخی خلاف این نگرش عمل می کنند. مثلا حتی دیده شده از هیپنوتیزم برای ایجاد یادگیری استفاده می کنند. کسانی که به دنبال ترویج این ایده ها هستند، اگر می توانستند آمپول یادگیری اختراع کنند، این کار را می کردند.

عباد در زمینه فعالیت های موسسه خوارزمی در زمینه ایجاد این نگرش مسئولانه در داوطلبان کنکور و روش های اجرایی آن اظهار داشت: در اردوی آموزشی نوروزی که در عید امسال، ویژه پیش دانشگاهی ها از 2 تا 12 فروردین با نام «اردوی شکارچی ها با طعم عسل» راه اندازی کرده ایم، ابتدا به مسائل انگیزشی پرداخته و سپس با تقسیم بندی سطح مطالعات فرد و آمادگی او، مباحث و تکنیک هایی چون آشنایی با روش های حذف گزینه، آموزش تکنیک های تست زنی، کارگاه های نکات دام دار طراحان کنکور در هر درس، بررسی نکات و مباحث سوال خیز کنکور 94، جمع بندی بیش از 80% سوالات کنکور در 10 روز و اجرای برنامۀ فردی برای هر سطح تحصیل انجام می شود.

مدیر موسسه خوارزمی ادامه داد: البته این اردو مختص دانش آموزان پیش دانشگاهی نیست و داوطلبان هفتم و هشتم متوسطه و اول و دوم وسوم دبیرستان با اجرای یک برنامه هدفمند برای خود می توانند در ایام نوروزی از اردو استفاده کنند.

وی در انتها خاطر نشان کرد: برنامه نوروزی، تنها بخشی از همه برنامه هایی هستند که برای موفقیت داوطلبان برنامه ریزی کرده ایم، تلاش داریم با هدایت و آموزش هدفمند داوطلبان کنکور، درصد موفقیت آنها را بالا ببریم و در این زمینه حتی بسیاری از برنامه ها همچون سی دی، جزوه، پشتیبان را با شرایط مناسب خانواده‌های کم بضاعت  فراهم آورده‌ایم. به عبارتی خواسته ایم به هر جوان داوطلب کنکور نشان دهیم که همه بهانه ها رفع می شوند و اکنون نوبت خود اوست تا به موفقیت برسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه خوارزمی

موسسه خوارزمی از رده پیش دبستانی تا دکترا دانش آموز می پذیرد.

اطلاعات تماس
  • 021267*****
[نمایش اطلاعات]
لینک مرتبط:
http://latest.kharazmy.co/
وبسایت رسمی موسسه خوارزمی
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش